Hogy lehetne rájönni, hogy visszatekerték a kmórát?
1., Az eladás pillanatáig vezetett szervízkönyv, mely visszainformálható a márkaszervízben is! Illetve józan paraszti ésszel megnézni.
Ha pl. vennél egy 4 éves autót, ami az első 3 évben futott évi 70,000 km-t és a 4. év végén "még nem vittük idén szervízbe, mert alig használtuk, azért nincs bejegyzés" felkiálltással el akarják neked adni 220,000 km-rel akkor ott valami sántít.
2., Pontos és szakszerű állapotfelmérés hozzáértő szervízesre bízva. Sok szerelő aki ismeri a típust könnyedén megmondja +/- 10%-ra, hogy mennyit futott a vas a nélkül, hogy látná a mászerfalat.
3., Computeres vizsgálat. Profi "tekerők" ellen nem sokat ér, mert azok mindenhol átütik a km állást, de félamatőrök ellen működik, ugyanis az autó nem csak 1 helyen tárolja a futott km-t. Nekünk pl. órát kellett cserélni a saját kocsinkban egyszer, a mérő ezáltal 0 km-t mutatott. Később vittük szervízbe egy ismerős szerelőhöz, az meg figyelmeztetett, hogy 200,000 van a gépbe, tudjuk? Mondtuk, hogy igen, órát kellett benne cserélni, nem vertek át vele. Akkor ő megmutatta laptopon, hogy merre tudta kiolvasni az értéket a gépből.
4., Eredetvizsgán úgy tudom feljegyzik az aktuális km állást - bár inkább a külföldről hozott autókat szokás tekergetni, kisebb a kockázat.
Állapotból, pl kopott ülés,kormány, pedál ,bár ezeket is lehet cserélni.Benzinesnek ,kisdízelnek minimum 15 ezer, nagyobb dízelnek 25-30 ezer futást lehet venni/ év. Ha ettől jelentősen eltér akkor gyanús a dolog. Persze vannak igazi kivételek ,de érdekes mód a piac csak ilyennel van tele.
Olyan apró dolgokból mint egy matrica a motortérben a 260 ezres olajcseréről ,miközben 180 -al árulják a kocsit .
Mechanikus órás kocsinál, összevissza álló számok a kmórán, digitálisnál ,egy kiolvasás, de azt is meg tudják okosítani.
Szervizkönyveket iparszerűen hamisítják ,adják veszik,sajnos nem megbízható dolog. ha sikerül lekérdezni a márkaszervizt az adott kocsiról az adhat kiindulási alapot
Eredetiség vizsgán meg tudják mondani az előző átírásoknál rögzített óraállást. De nem mindenki mondja meg - amúgy nem tudom mi értelme az egésznek, na mind1.
Az előttem író első 3 pontjával egyetértek.
Vannak egyéb nem szervizes módszerek is, amivel lehet következtetni a futásra ( vagyis leginkább arra, ha nem annyi, mint amennyinek látszik).
A mai autók is még anyagból vannak - akármennyire is mondogatják, hogy nem - a beltérben az első 200 000km után nem lenne szabad jelentős kopásoknak lennie, kiült ülésnek, ronggyá szakadt váltószoknyának ( viszont arra vigyázzunk, hogy a váltó- és kézifékszoknya illetve a pedálgumik cseréje 10 000Ft és máris le lehet tagadni sok sok km-t).
Ha még nincs szervizkönyv nem feltétlen kell pánikba esni. Nagyon sokan nem viszik garancia lejárta után márkaszervizbe az autót, mert a maszek óradíja rosszabb esetben is csak fele annyi. Így is lehet olajat cseréltetni és tudok olyan Suzuki márkaszerv
izről, ahol 75 000-ig minden 15 000-res szervizt megcsináltak, persze csak papíron, mert még a qrva olajszűrőt sem cserélték ki. Haverom lobogtathatta volna a szervizkönyvet...90 000km-nél dobtuk ki belőle a gyári olajszűrőt. Sajnos ebben a tetű országban mindenre lehet példákat hozni pro és kontra. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a szervizkönyv és a szervizadatbázis sem feltétlen fedi a valóságot, tehát én még a leellenőrzött szervizkönyvet is némi fenntartással kezelném.
Szóba került az állapot. 100 000km-ig normális használat és gondoskodás mellett az autónak újszerű állapotban kell lennie belül ( motortér, utastér, csomagtér ). ha a bőrös autó kap évi 1-2 bőrápolást és nem hagyják a napon, akkor az első 300 000km-t repedezés nélkül kibírja. A bőrkormány sem szokott megkopni, mállani 200 000km-ig ( nyilván ha valaki betonkeverés után nem mos kezet és minden nap úgy jár vele... :D ).
Ezek után már talán ki tudjuk szűrni nagyjából, ha egy autó 450 000-ről van 150 000-re visszatekerve. Vagy nem. Vannak akik abból élnek, hogy a sz@*ból építenek várat. Egy lelakott, nem takarított mocsokból is lehet nagyon szép autót varázsolni. Vannak olyan kozmetikák, akik pont erre vannak szakosodva: eladásra való felkészítés.
Én azt szoktam itt tanácsolni - főleg ha "prémium" márkákról van szó, hogy minden márkánál vannak használt autó programok, amikbe csak bizonyos kritériumok esetén kerül be autó. PL végig náluk szervizelt, alacsony futás, törésmentes stb.. ilyen a BMW Premium Selection, a Volvo Select.. stb. Talán az ilyen programokban lévő használt autók a legmegbízhatóbbak műszakilag és az óraállást illetően is, viszont ezeknek meg felára van. Bár még mindig jobb x+30% felárral megvenni egy jót, mint később x+75%-ot belelocsolni egy kevésbé jóba..
A másik, a vételár. Akármennyire is kiglancolják a szemetet, az még nem jellemző hogy áron felül árulnák ( az első hsz 2,3 pontja miatt), mert ezzel lehet azért bukni. A megbízható, keveset futott gépek még mindig átlagár felett mennek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!