Pontosan mit takarnak ezek a keverékképzések?
- Karburátor
- Injektor
- Közvetlen befecskendezés
Nem nagyon értek ezekhez, gyakran bújom a használtautót, ahol persze motorokat keresek. Nemsokára belecsöppenek ebbe a világba, de nem tudom, hogy pl. ezek miben különböznek, miben másak. Sehol sem találtam kielégítő választ.
A karburátor a "hagyományos" módja, hogy a motor által beszívott levegőbe bejuttassuk a benzint.
Van egy öklömnyi mechanikus készülék, lényegében egy öntvény ház, amiben belül sok apró furat van, meg mindenféle egyéb alkatrészek, így tudja szabályozni mennyi üzemanyag jusson a levegővel a hengerbe.
A felépítése bonyolultnak tűnhet, a beállításához azért érteni kell, karbantartása a szétszedéséből, kitakarításából és újra beállításából áll.
Az injektor vagy befecskendező egy újabb megoldás, van a tankban egy szivattyú, ami nyomást állít elő, meg az injektor - ami lényegében egy elektromosan vezérelhető szelep - ami a motorvezérlő jele alapján ad üzemanyagot a motornak. Közvetett/indirekt befecskendezésnél valahol a szívócsőben, közvetlennél (direkt befecskendezés) a hengerben.
Ez a technika újabb, házilag nem vagy jóval nehezebben javítható, cserébe pontosabban lehet vezérelni a benzin mennyiségét és ezáltal jobb teljesítményt lehet elérni.
karburátor:
injektor:
A közvetlen befecskendezés pedig úgy működik, hogy a befecskendező szelep közvetlenül az égéstérbe fecskendezi az üzemanyagot.
A normál injektoros motorok pedig a szelepekre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!