Tengely kapcsolós indulásnál ha nyomok egy féket mért fuladok le hogy kell akkor fékezni?
Szerintem az elején kellene kezdeni az egészet. Ha az aki épp oktat ( legyen az oktató vagy akárki ) elmondta volna mire való a tengelykapcsoló és hogy működik, akkor ez a kérdés nem fogalmazódott volna meg benned.
Ilyenkor van az, hogy olyan tanít akinek nem kellene és te meg megtanulsz valamit , de azt sem tudod mit csinálsz...
Nagyon úgy hangzik, hogy nem érted alapszinten sem az autó működését. Ha az oktatód ilyen suta, önszorgalomból olvassál utána. Interneten hatalmas mennyiségű anyagot találsz róla.
Nagyon leegyszerűsítve; van a motor ami hajtja a kerekeket, a kettőt a tengelykapcsoló (hívjuk inkább kuplungnak) kapcsolja össze. A kuplungot a kuplungpedál irányítja.
A kuplungpedálnak két állása lehet: benyomott és felengedett. Felengedett állapotban megvan a kerekek és a motor között a kapcsolat. Benyomott állapotban nincs.
A motornak szüksége van egy bizonyos fordulatszámra ahhoz, hogy ne fulladjon le. Ha a kuplungot nem nyomod be, de a kerekek lassulnak (fékezel), a kerék sebessége fogja meghatározni a motor fordulatszámát. Ahogy lassul a kerék lassul a motor is. Ez addig folytatódik, amíg nem fullad le.
A megoldás, hogy amikor már eléggé leesik a fordulatszám, benyomod a kuplungot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!