Szeretnék február táján egy Mazda Rx-8-at venni! 50-60. 000km van benne. Ezek a mazdák megfelelő Idemitsu olajjal persze, kibír egyhuzamban 1000-1200km-es távokat?
egyhuzamban biztos nem mivel közel 15l a fogyasztása. de tartós igénybevételtől nem lesz baja, csak majd ha generálozni kell, akkor kell zsebbe nyúlni.
50-60 meg max papíron van benne általában.
"Itt pedig nem tekergetnek órát, mert azonnal zárják a boltot :)"
Biztos???? Mert szerintem nem. Mo-n is egy ideje büntetik, ha kiderül a tekerés és lám, még mindig csinálják bátran.
Tekerik a németek is. Ott is a lehető legkevesebb kilométerrel szeretnek az emberek autót venni.
De egy RX8 esetében mégis azért lehetsz biztos abban, hogy nem tekerték, mert aki ilyet vesz, az második élmény autónak veszi és tudja, hogy nem tartós motorok ezek, ezért nem tolja bele a kilométereket. A wankel motor speciális szerelői tudást igényel, az RX8 gazdák a márkaszervizbe hordják az autót, ott meg feljegyzik a km óra állásokat. Ezek miatt nincs értelme tekerni az óráját, mert úgyis kiderülne. Olyat láttam már, hogy motorcsere volt az RX8-ban, az autóval 150 ezret futottak, de a motorral csak 50-et és ennyi volt az órában is.
Ezek a Wankel-fosok 60-100 ezer km-t bírnak ki.
Ilyet az életbe nem vennék.
RX-8 az ne mindennapos használatra vegyél! Ezeknek a hazai pálya az a hegyi szerpentin, vagy a versenypálya! Ott igazi élményautózás vele, hihetetlen kanyarstabilitás, a tökéletes súlyeloszlás miatt hihetetlen kezelhetőség, de természetesen ennek ára van, a súlypontot egy 60kg motorblokkal lehetett csak épp középre tenni, és a wankel motor karakterisztikája teljesen más mint az otto motoroknak!
magas fordulatszámon érzik jól magukat, pörögnek, és a teljesitményt nem csak egy szűk sávban adják le! Természetsen a kevés tömeg, kevés anyag és a magas fordulatszám miatt sok alkaltrésze nagyobb igénybevételnek van kitéve, de ettől még egyáltalán nem szar, sőt!!!!! mutass mégegy 60kg os 240LE blokkot ami jobban birja!!!!
Egyébként ezeknek a morotoknak a gyenge láncszem az a főtengely csúszócsapágy kenése, rossz olajjal, vagy hideg olajjal nem tökéletes, ha a főtengelycsapágy megkopik, akkor olyan vibráció alakul ki, ami az apexi éleket is tönkreteszi, igy HASZNÁLAT FÜGGVÉNYÉBEN 80-120e KM után felújitást igényelnek, viszont más hiba nincs!!!!
Egy ilyen felújitás 500e Ft kb, viszont ezen kivül nincs meghibásodása a motornak, nincs szelep, hidrotőke, vezérműszij... tehát a másik autókban normális javitási költségek viszont nincsenek! Ja de mégegy, a gyertyákat illik 25e ként cserélni, és a gyújtótrafót is illik 50e ként!
Egyébként tudomásul kell venni, ez az autó egy luxus sport autó, az üzemeltetési költségei magasak, és épp ezért kapod meg nagyon olcsón, egy hasonló felszereltségű és képességű más autó árának a feléért harmadáért! Ezért az árkülönbségért megéri 1-2 szer felújitani a motort!!!
Természetesen aki suzuki swift 1.1 üzemeltetésével akarja összahasonlitani az rx8 költségeit, az ne vegyen! Ez nem spórolásra tervezték, hanem élményvezetésre!
Egyébként az átlagfogyasztása 12-13 liter, ha nagyon odafigyelsz városon kívül 10 alá is vihető, de mivel magas a motor üresjárati fogyasztása városban ha sok a piros lámpa, akár 15-18l is iszik! (padlógázzal üveghangon pedig 20l felett...)
Ez egy nagyon jó autó, és igazából nem összehasonlitható más autókkal, mert nagyon egyedi, minden az úttartásról, kanyarstabilitásról szól!!!
Nem mondom, mutatós autó, de ez a megjelenés dolog relatív. Meg lehet jelenni egy Octaviával is, csak az a lényeg, hogy szép tiszta, ápolt legyen az autó, ne egy törött, koszos rozsdahalmaz.
Inkább Tuningos körökben, autós összejöveteleken lehet értelme egy mutatósabb sportosabb autóval megjelenni.
A régi panel szomszédokat is valószínűleg olyan módon le fogja hengerelni, hogy "némá, jött rázni a rongyot, hogy most mennyivel különb", aztán féltheted a parkolóban, nehogy irigységből kárt tegyenek benne a beteg, kukkolós régi földijeid az éj leple alatt, például melléd ne álljon a ladás szomszéd és rávágja az ajtaját az RX8-adra.
A gazdag körökben meg a minimum a 6-10 milliós autó megjelenés ügyileg.
Én is vennék rx8-at, de nem azért, hogy mutogassam, ahogy mondani szokták, nem másoknak veszek autót. Csak a Wankel rettent el tőle, mert elég nagy szerencsejáték ilyet vásárolni. Olvastam, hogy valakinek a motorcsere után az új motorban 8000 km után már cserélni kellett tömítéseket. Nem túl gazdaságos, 1200 km alatt rengeteget fog fogyasztani, valami 120 litert, olajból is fogy ezalatt vagy 1 l. Horror. Ha ezt kétszer vesszük, akkor sokkal jobban megéri fapados járattal hazarepülni, meg vissza.
Ha a az 1000km kénti 3-4dl olaj és a 12-15l es fogyasztás elrettent, akkor nem a Te autód! Ez nem a spórolásról szól! Egy garnitúra normális gumi 200e Ft (225/45R18, 245/40R18) egy garnitúra féktárcsa (33cm átmérőjű több mint 10kg darabja) 150e Ft, egy kuplungszett 150e, EGY DARAB gyertya bele 12e Ft, a gyújtótrafó garnitúra 80e...
Ezek a normál kopó alkatrészek, amiket cserélni kell benne rendszeresen! Ja és 1l olaj is ami bele való az 6000Ft...
Nekem volt sajnos összetörtem, de lesz még, mert a költségek ellenére is megéri! Egy technikai kuriózum, egy abszolút egyedi autó, egyébként a motor épp nem a húzós fenntartású, 80e kilométerenként kell számolni egy 500e es felújitással, amit nem mindegy ki csinál, egyébként a motorgenerál ha valakinek van hozzá affinitása, egy nyomatékkulcsa és egy hézagolósablonja az otthon a konyhaasztalon meg lehet csinálni a nagygenerált, az usából meg lehet rendelni 300-600dollárért a felújitó kitet (tömitések, apexi élek, csapágyak).
A motorban a főtengelycsapágy mehet tönkre ha valaki rosszul kezeli akkor idő előtt (hidegen pörgeti, rossz olaj, ritka olajcsere, illetve nem tökéletes gyertya és gyújtótrafó állapot miatti rezonancia (hengerenkénti két gyertya gyújt eltolva ha egyik nem gyújt akkor is megy a motor, de rezonálhat).
http://www.youtube.com/watch?v=JlDAps9Z3rw
egyébként a motor fenntartása olcsóbb mint egy ugyanekkora teljesitményű otto motornak! Igaz ott nem 80e ként kell nagygenerál 500e ért, hanem gyakori olcsóbb kissebb javitások, pld vezérműszij csere feszitőgörgőkkel, hidrotőke, szelepsor... na ilyen ebben nincs!
De ha spórolni akarsz akkor vegyél egy suzuki swift 1.1 et! egy ebbe való fékbetét garnitúráérsz már kapsz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!