'99-es Ford Focus rángat, mitől lehet?
Sziasztok!
Van egy '99-es Ford Focus, ami gázadásra rángat.
Hidegen, melegen egyaránt, és teljesen random, hogy épp mikor.
Nem csak elinduláskor, hanem menet közben is előfordul.
Hibakód nincs benne, benzinszűrő cserélve lett, de a probléma továbbra is fenn áll.
Mi lehet a gond? Gyújtás körül kéne nézelődni?
Esetleg v.mi egyéb ötlet?
Előre is köszönöm.
Leggyakoribb a gyújtó trafó - kábel - gyertya trió okozza.
Általában együtt szokták cserélni, de mivel nem olcsó, ha van lehetőséget, vagy Focusos ismerősöd kérj kölcsön próbára alkatrészt és cserélgesd fel. Ő autójából ki, tiedbe be és próbakör. 1 óra a latt megvan.
Ha meg kell venni, nagyjából ezekre az árakra számíts (horror):
Trafó:
Kábel:
Gyertya:
Nem gyullad ki a checkengine, gépet rádugva sem talál hibát.
Nincs fura hangja, teljesen normális, csak rángat.
Kopogásos égésnél hallani lehetne, hogy becsörög a motor, nem? Bár még a kopogás határ elérése előtt beavatkozik, így lehet, hogy nem.
Gyertyákat megnézem, meg a többit is.
Köszi ;)
Trafó, kábel, gyertya hibánál nincs check engine lámpa.
Mondeom van és a mondeó fórumon is állandó téma. Ez Ford betegség. Van Focus fórum is, csak jóval áttekinthetetlenebb, ott is foglalkoznak ezzel.
Nálam teljesen ugyanez a hiba volt. Így vettem a Fókát és 2 évig jártam ezzel a hibával.
1. Ellenőrizni a kartergázcsövet, ez típushiba, ki szokott lyukadni. Ez a motor előtt közvetlenül van, ujjnyi vastag 3 ágú gumicső a hengerfej magasságában.
Én is cseréltem magam, a rángatás emberi mértékűre csökkent.
2. Gyertyák, trafó.
Ma cseréltem őket és a hibajelenség teljesen megszűnt. Gyertyákból a gyári rézelektródás Motorcraftot vettem (5ezer a 4db), gyújtótrafóból a boltos a MagnettiMarellit ajánlotta, azt mondta a gyárit már a törökök gyártják, többször is gyári hibás volt. 13600 Ft.
Gyertyákkal a csere otthon nyugisan "életembenelőszörcsinálom" 1 óra.
Gyertyákat 20-30 ezrenként (megszállottak évente) cseréljenek. 60-70ezernél már tutira kinyírják a trafót.
Nézd át a gyújtókábeleket, nincsenek-e kidörzsölődve, az is okozhatja ezt a hibát!
Esetleg kiderült a pontos hiba?
Nekem is ezt csinálja, hogy alacsony fordulatú gyorsításnál egyszer csak ránt egyet. Néha váratlanul magasabb fordulaton is. Kipróbáltam, hogy elveszem a lábam a gázról, de a motorfék csak vicc ahhoz képest, mikor ezek a rántások vannak. Tényleg mintha fékre lépnél 1/10 másodpercre.
30 ezerrel ezelőtt már cseréltem teljes gyújtást (kábel, trafó, gyertyák), de akkoriban teljesen más volt a hiba, egyből csak 3 hengerrel járt.
Focus, 1.4 75, 2004.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!