Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Touran vagy Corolla verso?...

Zoocox kérdése:

Touran vagy Corolla verso? Jön a harmadik gyerkőc, ezért a wagon-R-től fájó szívvel meg kell válnunk. Két típust néztem, és ez ügyben véleményeteket kérem. VW Touran 1.4 TSI vagy Corolla verso 1.8 közül szeretnék választani. A többi valahogy kiesett.

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Szóval három gyerek. A két nagyobbik 6, illetve 8 éves. Sok típust néztem (Skoda roomster, berlingo, partner, doblo, sceni, espace, zafira, sharan, alhambra), de végül is a benzines Toruan és Corolla verso közül választanék. Mindenképpen benzines,mert sokat használjuk helyben iskolába reggel, vissza, bevásárlás. Néha szomszéd város, Kaposvárra, Pécsre fürdőbe, moziba, Balaton, horgászat tavakra, stb. Ezért inkább benzines. A dízeles adagoló, befecskendezés, stb miatt nem szeretnék kiadni több százezres tételt. Kb 2,2 millkóig tudok elmenni.


1. Touran

mellett dönt, hogy nagyobb. Jobban elférünk benne. Nekem jobban tetszik a konzervatív stílusa. Három teljes ülés hátul + 2 pótülés. Jól variálható. 10 légzsák, stb. Nagy csomagtér. Jó karakterisztikája van a túrbó miatt. 6 sebességes, nem pörgős motor. Nagyon csendes. 140LE. Viszont nem tudom, hogy mennyire megbízható szerkezet. Nagyon dícsérik a TSI motorokat, de mégis plusz meghibásodási lehetőség a közvetlen befecskendezés, közös nyomócső, és a turbó miatt.


2. Corolla Verso

majdnem az előző ellentéte. Bizton megbízható 1.8-as 135 lovas benzines, elektromos befecskendezéssel. Dizájnosabb (asszonynak jobban tetszik). Jó vezetési élmény. Viszont kisebb a csomagtere (2/3-a), a középső szék keskenyebb, a 3 gyerek elfér gyereküléssel. Rövid útra talán nem számít. Hosszabb nyaralásra meg tetőcsomag (tetőbox) lehet megoldás. "Csak" ötsebességes váltó. Drágább alkatrész, ha kell hozzá.



A sokszor szidott suzuki wagon 12 év alatt egyszer sem hagyott cserben. Kétszer cseréltem akkumulátort (asszonyka besegített:), két hátsó lengéscsillapító csere, hátsó csapágycsere, vezérműszíj csere. Ennyi. Ezeket mind én cseréltem itthon. Szóval szeretem, de csere.


Ha tudtok, legyetek szívesek segíteni a döntésben! Örök hálám + tengerimalacot adok cserébe. :D


üdv.



2014. jan. 8. 21:38
 1/10 anonim ***** válasza:
62%
Inkább a vw,az újabb toyoták nem annyira megbizhatóak mint a régiek, rengeteg visszahivás is volt, ráadásul a vw be ott a 6. sebesség, ami spórolás az 5 sebességeshez képest, nekem a beltere is jobban tetszik a vwnek mint a toyotának. Szóval plusz egy a vw mellett.
2014. jan. 8. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
47%

Én a corollára voksolok motorikusan egyszerűbbek! Ezek a VW TSI benzinmotorok még elégé új dolgok ,így nem tudni mennyit bírnak!

Ami az alkatrészeket illeti pont a VW-genhez drágább az újabb technológiai vívmányok miatt pl a turbo benzines motor!

2014. jan. 8. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Ezért kéne neked közvetlen befecskendezés? Van ám hátránya is gazdagon...

[link]


Toyota! A corolla a világ (egyik) legmegbízhatóbb autója.

2014. jan. 9. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
93%
Egy esetből akarsz levonni következtetést? Bmwnél is volt, hogy pár darab 3 ezres dízel bmw motorba elszakadt a lánc, akkor amiatt a pár eset miatt egy 20 milliós bmw sz@r? Itt a 2 autó között igazából a kérdezőnek kell döntenie, hogy egy turbós autót akar venni, ami jobban megy, lehet, h kevesebbet is fogyaszt mert nagyobb a nyomaték és van plusz egy sebesség, viszont kell turbót felujittatni/cserélni benne, vagy egy sima egyszerü szivóbenzines autót akar.
2014. jan. 9. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat. Igen, olvastam a totálcáros cikket. Olvastam fórumokat, teszteket. Ahogy a válaszok is mutatják, nem lehet egyértelműen dönteni. Tényleg nem egy esetből kell levonni a tanulságot. A bonyolultabb szerkezet természetesen korábbi meghibásodást eredményezhet.

Kérdésemben nem írtam egy fontos tényezőt. Havi megtett kilométer 800-1000 között van átlagosan.


Szóval, ha kifogok egy normálisat, akkor nagy valószínűséggel sokáig nem lesz vele problémánk.


Kérem, ha valakinek van valamelyik autója a kettő közül (én valahogy a Touran felé húzok), akkor írja meg tapasztalatát! Köszi mindenkinek.

2014. jan. 9. 07:43
 6/10 anonim ***** válasza:
50%

A TSI motor kevesebbet fog enni, és megy úgy, de inkább jobban, mint az 1.8-as Toyota.


Valóban, a japán autók már nem azok a régi japán autók. Sok velük a gond, és cserébe drágábbak is.

2014. jan. 9. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Néztél c4 vagy sima picassot? Nem kell félni a citroentől. Kényelmesebb mint a fenn említett kettő.

Tsi motor: Voltak gondok a vezérléssel, de orvosolták....talán 2009-től.

Előőte sajnos olyan 100 ezres móka a dolog. Hidegen csörgő motor figyelmeztet erre.

Ellenben nagyon megy, csendes, jó motor.Más gond nincs vele. mint minden turbós motort, illik melegíteni, hűteni.

Toyota: híresen jó autók...már amelyik. Sajnos ez sem olcsóbb mint bármelyik ha gond van vele.

Szóval szerintem szerepeljen a keresésben még a citroen picasso, avagy grand picasso.Lényegesen olcsóbb mint a fent említett két autó, és nem rosszab.Tapasztalat

2014. jan. 9. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

#4

Igen, képzeld, motorikusan egy 20 milliós BMW szar, mert a dízel vezérműlánca típushibás (N47 és N57 motoroknál egyaránt) a korábbi (M47 és M57) dízeleknél pedig a szívócső pillangószelep tengelyei voltak típushibásak, a BMW dízelmotorjai mennek mint a disznó és nem zabálnak sokat ez tény, csak 150 ezer km után vagy vezérműláncot cserélsz (cirka fél millió) vagy a régi motoron szívócsonkot cserélsz (cirka negyed millió) különben nagyon sokba fog kerülni, ugyanis mindkét típushiba végzetes a motorra nézve. Jah, és még valami, a vezérműlánchibás motoron (N47,N57) a blokk HÁTULJÁRA (váltókihajtáshoz) tették a vezérműláncot, vagyis az egész blokkot ki kell emelni az autóból a szereléshez, szóval bravó BMW... ezen kívül csak a szokásos turbódízel betegségek, mint lendkerék, porlasztócsúcs, nagynyomású rendszer, turbó stb, de ezek általános problémák, nem BMW specifikusak, viszont a vezérműlánc és a pillangószelep marhára nem általános... Szóval igen, manapság a BMW az ELSŐ tulajdonosnak a garancia erejéig gyárt autót, hogy utána milyen költségek merülnek fel, azt magasról leszarja... Szerintem ez 20 éve még nem feltétlenül ment így.

2014. jan. 10. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

"Szerintem ez 20 éve még nem feltétlenül ment így."


Mikor a régi, leharcolt bontószökevény 20-30 éves, kormoló, kalapáló, lomha diesel kocsikat isteníti valaki a mostani modern autókkal szemben, akkor mindig feledésbe merül az a nem elhanyagolható tény, hogy régen az autó nem volt munkaeszköz, mint manapság a legtöbb diesel autó, amit céges autónak használnak.

Nekem is van számtalan ismerősöm, aki dicsekszik ,hogy a 300.000-et futott 1-es Golf-ja, 2-es Golf-ja, Civic-je, stb... még mindig megy.... Bezzeg egy mai autók...

Na de...hajlamosak elfelejteni azt, hogy azok a kocsik 20-30 év alatt tettek meg 300.000-et, tehát lényegében nem voltak használva, kis túlzással bevásárló kocsik voltak.

Egy mostani BMW-be, de még Focus, Octavia stb.. kocsikba ezt 5 év alatt beleteszik cég szinten. (Az én Focusom 5.5 éves, 230.000-el, semmi baja) Ez igénybevétel.... Nem a 30 év alatt 300.000


Más közlekedési tempó, más forgalmi viszonyok (4-ed annyi autó volt anno), szóval nem szabad, de nagyon nem szabad összehasonlítani a mai kocsikat.


BMW.... igen, minden autónál előfordul típushiba, egy rosszabb széria, stb.. ahogy Toyotát is hívtak vissza már.

És igen, a 20 millás BMW-nél is előfordul. Ahogy ha egy Lamborghini-vel karambolozol, 70% esélyes van rá, hogy kigyullad. Pedig az 100 misi.

Teljesen mindegy mennyibe kerül a kocsi, a típushiba idegesítő. De a lényeg az,hogy miként kezelik. Leszarják, és kimagyarázzák, vagy megtesznek mindent azért,hogy javítsák, és kártalanítsák a vásárlókat. És ettől is prémium egy BMW.

Én szívesebben bevállalnék egy valószínű típushibás új BMW-t, mint egy hasonló árfekvésű japán "csodát"

2014. jan. 10. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

"A corolla a világ (egyik) legmegbízhatóbb autója."


A régi, békalámpásra ez tökéletesen igaz. A korának legmegbízhatóbb kocsija volt, és a mai használt autók között is ez éri meg a legjobban ár/érték arányban.

Azóta ezt a jelzőt a Corolla, meg úgy általában a Toyota, sőt, általában a Japán autógyártás kezdte leadni magáról, és manapság egy japán autó tök átlag...semmi több. Kicsit drágábban, mint Német, Koreai, Francia vagy Olasz társai

2014. jan. 10. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!