Touran vagy Corolla verso? Jön a harmadik gyerkőc, ezért a wagon-R-től fájó szívvel meg kell válnunk. Két típust néztem, és ez ügyben véleményeteket kérem. VW Touran 1.4 TSI vagy Corolla verso 1.8 közül szeretnék választani. A többi valahogy kiesett.
Sziasztok!
Szóval három gyerek. A két nagyobbik 6, illetve 8 éves. Sok típust néztem (Skoda roomster, berlingo, partner, doblo, sceni, espace, zafira, sharan, alhambra), de végül is a benzines Toruan és Corolla verso közül választanék. Mindenképpen benzines,mert sokat használjuk helyben iskolába reggel, vissza, bevásárlás. Néha szomszéd város, Kaposvárra, Pécsre fürdőbe, moziba, Balaton, horgászat tavakra, stb. Ezért inkább benzines. A dízeles adagoló, befecskendezés, stb miatt nem szeretnék kiadni több százezres tételt. Kb 2,2 millkóig tudok elmenni.
1. Touran
mellett dönt, hogy nagyobb. Jobban elférünk benne. Nekem jobban tetszik a konzervatív stílusa. Három teljes ülés hátul + 2 pótülés. Jól variálható. 10 légzsák, stb. Nagy csomagtér. Jó karakterisztikája van a túrbó miatt. 6 sebességes, nem pörgős motor. Nagyon csendes. 140LE. Viszont nem tudom, hogy mennyire megbízható szerkezet. Nagyon dícsérik a TSI motorokat, de mégis plusz meghibásodási lehetőség a közvetlen befecskendezés, közös nyomócső, és a turbó miatt.
2. Corolla Verso
majdnem az előző ellentéte. Bizton megbízható 1.8-as 135 lovas benzines, elektromos befecskendezéssel. Dizájnosabb (asszonynak jobban tetszik). Jó vezetési élmény. Viszont kisebb a csomagtere (2/3-a), a középső szék keskenyebb, a 3 gyerek elfér gyereküléssel. Rövid útra talán nem számít. Hosszabb nyaralásra meg tetőcsomag (tetőbox) lehet megoldás. "Csak" ötsebességes váltó. Drágább alkatrész, ha kell hozzá.
A sokszor szidott suzuki wagon 12 év alatt egyszer sem hagyott cserben. Kétszer cseréltem akkumulátort (asszonyka besegített:), két hátsó lengéscsillapító csere, hátsó csapágycsere, vezérműszíj csere. Ennyi. Ezeket mind én cseréltem itthon. Szóval szeretem, de csere.
Ha tudtok, legyetek szívesek segíteni a döntésben! Örök hálám + tengerimalacot adok cserébe. :D
üdv.
Én a corollára voksolok motorikusan egyszerűbbek! Ezek a VW TSI benzinmotorok még elégé új dolgok ,így nem tudni mennyit bírnak!
Ami az alkatrészeket illeti pont a VW-genhez drágább az újabb technológiai vívmányok miatt pl a turbo benzines motor!
Ezért kéne neked közvetlen befecskendezés? Van ám hátránya is gazdagon...
Toyota! A corolla a világ (egyik) legmegbízhatóbb autója.
Köszönöm a válaszokat. Igen, olvastam a totálcáros cikket. Olvastam fórumokat, teszteket. Ahogy a válaszok is mutatják, nem lehet egyértelműen dönteni. Tényleg nem egy esetből kell levonni a tanulságot. A bonyolultabb szerkezet természetesen korábbi meghibásodást eredményezhet.
Kérdésemben nem írtam egy fontos tényezőt. Havi megtett kilométer 800-1000 között van átlagosan.
Szóval, ha kifogok egy normálisat, akkor nagy valószínűséggel sokáig nem lesz vele problémánk.
Kérem, ha valakinek van valamelyik autója a kettő közül (én valahogy a Touran felé húzok), akkor írja meg tapasztalatát! Köszi mindenkinek.
A TSI motor kevesebbet fog enni, és megy úgy, de inkább jobban, mint az 1.8-as Toyota.
Valóban, a japán autók már nem azok a régi japán autók. Sok velük a gond, és cserébe drágábbak is.
Néztél c4 vagy sima picassot? Nem kell félni a citroentől. Kényelmesebb mint a fenn említett kettő.
Tsi motor: Voltak gondok a vezérléssel, de orvosolták....talán 2009-től.
Előőte sajnos olyan 100 ezres móka a dolog. Hidegen csörgő motor figyelmeztet erre.
Ellenben nagyon megy, csendes, jó motor.Más gond nincs vele. mint minden turbós motort, illik melegíteni, hűteni.
Toyota: híresen jó autók...már amelyik. Sajnos ez sem olcsóbb mint bármelyik ha gond van vele.
Szóval szerintem szerepeljen a keresésben még a citroen picasso, avagy grand picasso.Lényegesen olcsóbb mint a fent említett két autó, és nem rosszab.Tapasztalat
#4
Igen, képzeld, motorikusan egy 20 milliós BMW szar, mert a dízel vezérműlánca típushibás (N47 és N57 motoroknál egyaránt) a korábbi (M47 és M57) dízeleknél pedig a szívócső pillangószelep tengelyei voltak típushibásak, a BMW dízelmotorjai mennek mint a disznó és nem zabálnak sokat ez tény, csak 150 ezer km után vagy vezérműláncot cserélsz (cirka fél millió) vagy a régi motoron szívócsonkot cserélsz (cirka negyed millió) különben nagyon sokba fog kerülni, ugyanis mindkét típushiba végzetes a motorra nézve. Jah, és még valami, a vezérműlánchibás motoron (N47,N57) a blokk HÁTULJÁRA (váltókihajtáshoz) tették a vezérműláncot, vagyis az egész blokkot ki kell emelni az autóból a szereléshez, szóval bravó BMW... ezen kívül csak a szokásos turbódízel betegségek, mint lendkerék, porlasztócsúcs, nagynyomású rendszer, turbó stb, de ezek általános problémák, nem BMW specifikusak, viszont a vezérműlánc és a pillangószelep marhára nem általános... Szóval igen, manapság a BMW az ELSŐ tulajdonosnak a garancia erejéig gyárt autót, hogy utána milyen költségek merülnek fel, azt magasról leszarja... Szerintem ez 20 éve még nem feltétlenül ment így.
"Szerintem ez 20 éve még nem feltétlenül ment így."
Mikor a régi, leharcolt bontószökevény 20-30 éves, kormoló, kalapáló, lomha diesel kocsikat isteníti valaki a mostani modern autókkal szemben, akkor mindig feledésbe merül az a nem elhanyagolható tény, hogy régen az autó nem volt munkaeszköz, mint manapság a legtöbb diesel autó, amit céges autónak használnak.
Nekem is van számtalan ismerősöm, aki dicsekszik ,hogy a 300.000-et futott 1-es Golf-ja, 2-es Golf-ja, Civic-je, stb... még mindig megy.... Bezzeg egy mai autók...
Na de...hajlamosak elfelejteni azt, hogy azok a kocsik 20-30 év alatt tettek meg 300.000-et, tehát lényegében nem voltak használva, kis túlzással bevásárló kocsik voltak.
Egy mostani BMW-be, de még Focus, Octavia stb.. kocsikba ezt 5 év alatt beleteszik cég szinten. (Az én Focusom 5.5 éves, 230.000-el, semmi baja) Ez igénybevétel.... Nem a 30 év alatt 300.000
Más közlekedési tempó, más forgalmi viszonyok (4-ed annyi autó volt anno), szóval nem szabad, de nagyon nem szabad összehasonlítani a mai kocsikat.
BMW.... igen, minden autónál előfordul típushiba, egy rosszabb széria, stb.. ahogy Toyotát is hívtak vissza már.
És igen, a 20 millás BMW-nél is előfordul. Ahogy ha egy Lamborghini-vel karambolozol, 70% esélyes van rá, hogy kigyullad. Pedig az 100 misi.
Teljesen mindegy mennyibe kerül a kocsi, a típushiba idegesítő. De a lényeg az,hogy miként kezelik. Leszarják, és kimagyarázzák, vagy megtesznek mindent azért,hogy javítsák, és kártalanítsák a vásárlókat. És ettől is prémium egy BMW.
Én szívesebben bevállalnék egy valószínű típushibás új BMW-t, mint egy hasonló árfekvésű japán "csodát"
"A corolla a világ (egyik) legmegbízhatóbb autója."
A régi, békalámpásra ez tökéletesen igaz. A korának legmegbízhatóbb kocsija volt, és a mai használt autók között is ez éri meg a legjobban ár/érték arányban.
Azóta ezt a jelzőt a Corolla, meg úgy általában a Toyota, sőt, általában a Japán autógyártás kezdte leadni magáról, és manapság egy japán autó tök átlag...semmi több. Kicsit drágábban, mint Német, Koreai, Francia vagy Olasz társai
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!