Kell tartanom az automata váltótól?
Sok rosszat hallottam róluk.
Több százezer a javíttatása, többet fogyaszt tőle a kocsi...
Van valóságalapjuk?
Pl. ismerősnek 190 es merdzsója van, automata váltos, és állítja mióta nála van 12 éve nem költött rá, csak hajtotta
(ez olyan 300000 Km!!!!!!)
De van kontra is aki meg azzal jön, hogy 50000 km-enként 150000-et költ váltófelújításra.
Most akkor? Pénzem kevés van, épphogy a kocsira elég lenne, ha meg beleszaladnák pont 1 váltófelújításba erősen vakaróznék miből fizetném ki.
Valóban többet fogyaszt, 0,5-1 literrel, típustól függően. 2.0i opel vectra A '95-ös 9-10 liter.
Használt autónál valóban bele lehet futni több száz ezres javításokba is akár-nem csak aut. váltó, pl. dízel motor. A kényelme messze túltesz a kézi váltón, főként városban. Én nem bántam meg, többet nem kell kéziváltós. Általában azok ágálnak ellene, akik még nem vezettek hosszú távon autómata váltós autót. Ajánlom a totalcar honlap népítélet rovatát, sok okosság olvasható, annó Én is ott tájékozódtam-pl ford autómatát "ejtettem".
nem fekete, vagy fehér a dolog.
Az automata váltó nagyon kényelmes, kíméli a motort, de kicsit többet is fogyaszt vele az autó. Mondjuk nem annyival, hogy ezt nagyon megérezd.
javíttatás:
vannak jobban, és gyengébben sikerült konstrukciók ezekből is.
A franciák általában ócskábbak, a japánok, németek jók.
például a 740-es Volvóban japán automata váltó van, és soha nem bír tönkremenni.
Érdemes azt megfontolni, hogy egy használt autónál 100.000Km körül illene cserélni kuplungtárcsát, szerkezetet, kinyomócsapágyat, stb.
Ennek a költsége akár több százezer Forint is lehet. (típustól függően)
Ha ugyanennyit elköltesz egy automata váltó javítására, akkor is még mindig csak egálban vagy.
Kb. 300000 Ft om van, tehát csakis valami leharcolt gép jöhetne szóba....
Tartok az autómataváltótól eléggé, és dieselt sem nagyon merek venni, mert ott meg beleszaladhatok egy adagolófelújításba, ami majdnem annyiba kerülne mint maga a kocsi.
akkor valószínű vmi benzinest, és kéziváltósat nézek....
Szerintem a régi pusztán mechanikus váltók amikben még nincs annyi számítógépes kütyü és mágneszelep,kinyírhatatlanok.
Itt most a VW csoport tagjaira értem..:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!