Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az hogy dús v. ritka a...

Mi az hogy dús v. ritka a keverék?

Figyelt kérdés

2013. dec. 30. 23:16
 1/9 szántóvető ***** válasza:
100%
a benzin-levegő arány az ideálishoz képest benzinben dúsabb vagy szegényebb-e.
2013. dec. 30. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Az autó üzemanyag és levegő keverékével működik. Létezik egy úgynevezett sztöchiometrikus keverési arány, ami lényegében a tökéletes égéshez szükséges üzemanyag-levegő arány. Ez benzin esetében 1kg benzinhez 14,7kg levegőt tesz szükségessé. Ha ennél magasabb a benzin aránya, akkor a keverék dús lesz, ha alacsonyabb, akkor szegény.
2013. dec. 30. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
És ez hogyan befolyásolja a teljesítményt?
2013. dec. 31. 00:03
 4/9 anonim ***** válasza:
A teljesítmény minkét esetben csökken. Egyébként a motor szegény keverékkel jobban melegszik.
2013. dec. 31. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Ha ez nincs jól beállítva akkor rosszul fog fel pörögni,lepörögni,gyenge lehet gyorsításnál stb. Fontos nagyon a keverék jó beállítása mert az sem jó ha túl dús ,meg az sem ha túl szegény
2013. dec. 31. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
És akkor ez csak Otto-motoroknál van életben?
2014. jan. 1. 18:02
 7/9 anonim ***** válasza:
Igen, mert a dízel légfelesleggel működik.
2014. jan. 1. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

A keverék kétféle anyag keveréke ugye, jelen esetben levegő és benzin. Dús vagy szegény/ritka: a motor egységnyi levegőt képes átpumpálni magán. Az ehhez a levegőhöz adott tüzelőanyag kb. tökéletes égésének megfelelő mennyiségéhez képest több=dús, kevesebb=ritka.

(Van ezekből "túl" ilyen vagy olyan, akkor már annyira nagy az eltérés, hogy nem ég rendesen el és fullad a motor.)

A csúcsteljesítményhez (ez ugye a gyorsításban játszik szerepet) tartozó arány a dús tartományba esik, az optimális fogyasztáshoz (csak a tempó tartásához kell energia, azaz elegendő a lehetségeshez képest csökkentett teljesítmény) a szegény/ritka tartományba.


Nincs fix érték, ami minden motorra általánosítható és alkalmazható.

2014. márc. 5. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Dús keveréknél sok benzin csapódik le a hengerfalra, ami káros.
2016. okt. 5. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!