Milyen autót vesznek általában a MAGYAR autó vevők? Elsősorban a magyar autókat veszik, akadály a külföldi kocsi nekik?
Szerintem meg pontosan akkor leszünk Európa roncstelepe, ha NEM hozzuk be a használt autókat. Az új autó megfizethetetlen, a CHF alapú lízingtől meg valahogy elment az emberek kedve az utóbbi években... ;-) Ha nem jönnek be a német használtautók, akkor mindenki beleragad abba, amit a vá'ság előtt megvett, és mivel a karosszériások meg más szerelő félék is olyan árakat kérnek, amit bérből és fizetésből megfizetni nem lehet, a vizsgáztatás meg szinte bármire megoldható (ha máshol nem, hát egy BAZ megyei kirándulás alkalmával :)), 5-10 év alatt valóban életveszélyes állapotúra romlik le a gépjárműpark.
Amúgy ez az "európa roncstelepe" szöveg igencsak lejárt lemez már. Húsz éve verklizi az újautó lobbi, no de kérdem én, hogy hol vannak azok a roncsok? Hol vannak az Opel Asconák, Ford Sierrák, egyesgolfok, Audi-80-ak, Fiat Ritmók és Argenták, Alfa-33-ak, Citroen BX-ek, meg a többi "roncs", amivel pár éve még tele volt az utca? Sehol! Kikoptak szépen, és egy holdvilágos éjszaka elvitte őket a tehervonat az olaszországi kohókba, azóta már vissza is tértek mint németországból behozott használt Puntó. :)
A nepperek rengeteg olyan autót hoznak be, amit ott "exportra" árulnak: magyarán már nem akarják helyieknek eladni. El kéne gondolkodni rajta, hogy miért - amit a magyar műszakin meg lehet oldani egy tizessel a zsebbe, azt ott a TÜV lehet, hogy kiszórná.
Persze, volt már ilyen import-hullám, ez való igaz, de a '90-es évek elején nem a prémium-autókra utazott a vásárló-közönség, hanem pusztán arra, amit az új, megemelkedett fizetéséből meg tudott engedni magának: többnyire az általad is említett márkákra.
Most meg nézzük csak meg annak a táblázatnak a legjobbjait: BMW 3-5, VW Golf/Passat, Audi A3/A4/A6, Mercedes A/C/E osztály - biztos ezekre az autókra van szüksége az általad vázolt rétegnek, akik amúgy egy Swift szervízköltségeit sem tudnák kiperkálni? Persze Albánia is tele van nyugatról behozott, használt Mercedesszel, de lehet, hogy nem azt az országot kéne példaképnek állítani.
Én pont így vettem az autómat. 3M volt, adtam neki egyet, hogy papírozgasson, rendszámozgasson, sorban álljon, meg vonóhorgoztasson, meg amiket én nem akartam, (írtunk meghatalmazást, meg papírt az előlegről) legközelebb már "kulcsrakész" autóba ültem be.
Kb 2008 óta nincs a magyaroknak pénze autóra. Aki ilyen évjáratra vágyik, az 90%ban külföldi előéletű autóba fog botlani. Akinél ez kizáró ok, az az amúgy se széles piacot tizedére csökkenti. Sok kereskedő kizárólag külföldi autót ad el, megvan a kapcsolatuk kinti cégekkel, lízingből visszavett, hitelt nem fizetett, javított TK-s autók általában. Pár éves autók harmad áron. Ki lesz az a magyar aki eladja a 3 éves autóját 2-3M-ért, és bukik 5-t? Hát nem sok lesz.
Nagyon jó válaszok!
De ezek a kereskedők honnan ismerik azokat a cégeket , kint ??? hogy lehetne megismerkedni velük?
Tapasztalatból ismerik őket. Anno ők sem úgy mentek ki, hogy tudják mi merre, de szerencséjük volt (vagy sokat dolgoztak) és sikerült azokba a körökbe bekerülniük - a német autókereskedőnek is jó, ha van egy pár biztos vevő, akire mindig rásózhatja a visszárút és a magyar is jól jár, mert akármit hoz be, az "idős svájci orvos tulajdonostól" szöveggel akármit el lehet adni.
Hogy lehet megismerkedni velük? Nos, a sört igen szeretik a németek, egy meghívást egy korsóra biztos nem utasít vissza senki :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!