Egy kis felhomályosítás? (lenn, akinek van egy kis ideje válaszolgatni)
Sziasztok, látom ebben a témában nagyon mennek ezek a dolgok hogy TDI vs VTI benzin vn dízel stb. viszont én szinte semmit nem értek ezekből. valaki felvilágosítana pár dologról?
Mire jó a dízel?
Mire jó a benzin?
Mi az a TDI?
Mi az a VTI?
Működési mechanizmusok?
Melyik a jobb gyorsulásra?
Melyik a jobb rövid távon?
Sok olyan van mint én, aki szeretne kocsikkal foglalkozni és látom itt vannak páran akik értenek hozzá, úgyhogy válaszoljatok köszönöm!:)
" Ezért van minden nagy tömegű jármű diesel motorral szerelve (buszok, teherautók), nagyobb szgk-k, mert benzin motorral érdekesen tudna egy busz elindulni, mert alacsony fordulatszámon kisebb teljesítményt ad le."
Ez sem volt ám mindig így. Én pl vezettem V8-as szívó benzines páncélos BRDM-2-t. Az majd 10 tonna és simán elindul :)
Dízel: Sokkal nagyobb a nyomatéka, és ezt alacsony fordulaton adja le, kevesebbet fogyaszt mint egy azonos benzines motor.
Benzin: Pörgősebb, magasabb fordulaton jön meg a dízelhez képest kisebb nyomatéka.
TDI: Turbódízel
VTI: Variable Valve Lift and Timing injection, váltózó szelepvezérlésű benzinmotor. A PSA és a BMW csoport közösen találta ki.
Mechanizmus: Otto (benzines) motor: Szív, sűrít, gyújt kipufog. Sub Bass Monster - 4 ütem, hallgasd meg.:D
Dízel: Ugyan ez a folyamat, csak itt az üzemanyagot nem a gyújtógyertya szikrája, hanem az óriási nyomás gyújtja be. Sűrítésnél hevül fel a levegő.
Gyorsulásra a benzinmotor, rövid távon szintén. De van olyan dízelmotor, akár hasonló teljesítményű a benzinessel, ami mind sebességben, mind gyorsulásban otthagy egy benzinmotorral szerelt példányt.
"De van olyan dízelmotor, akár hasonló teljesítményű a benzinessel, ami mind sebességben, mind gyorsulásban otthagy egy benzinmotorral szerelt példányt."
Szerintem ha bebizonyítod a Nobel bizottság előtt, hogy két hasonló ( azaz nagyjából azonos) teljesítményű motor közül, az egyik otthagyja a másikat,akkor jövőre esélyes vagy a fizikai Nobel díjra :)
Az egészhez annyit tennék hozzá, hogy már lassan 20 éve a dízel alatt a feltöltött dízeleket értjük, míg a benzinesben ez most kezd igazán elterjedni ( vannak gyártók akik már régóta sorozatban gyártják a feltöltött benzineseket, pl Volvo). Ez azért lényeges,mert általában turbódízelt hasonlítanak szívó benzineshez, ami szerintem kicsit sántít, mert torzítja a "dízelnek nagyobb a nyomatéka" dolgot.
Ez mezei 1.9SDI szívódezsőben van 133Nm, míg egy 8 szelepes 1.8as benzinesben 143Nm.
Persze a feltöltött 1.9TDI már 235Nm-rel gazdálkodik, míg a feltöltött benzines 1.8T-ből is volt 235Nm-es ( sőt az újabbak már elszaladnak 320Nm-ig,de ezeket az újabb PD vagy CR-ekkel kellene összehasonlítani).
Ha ennél tovább megyünk és ragaszkodunk ahhoz, hogy a két összehasonlítandó motor között minimális eltérések legyenek, ami befolyásolná a végeredményt(mármint ami a felépítést és a működést illeti), akkor ott a CRTDI és a TFSI kombó. Mindkét motor feltöltött, közvetlen befecskendezéses, 16 szelepes... és az életben nem éred utol a dízellel a benzinest.
Itt most nem akarok pálcát törni egyik felett sem, kinek ez kinek az jön be. Csak arra akartam rávilágítani, hogy ma már nem 1982-t írunk, hogy simán benzinest hasonlítsunk a dízellel, mert hamis következtetéseket fogunk levonni. Egy adott konstrukciójú motort kell összehasonlítanunk egy másikkal, mert ahogy a régi Swiftet sem hasonlítjuk egy F10-es BMWhez ( lehet, csak semmi értelme ),úgy egy x dízelt sem hasonlíthatunk y benzineshez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!