Problémám van a simson s51 endurommal. Most csinálta egy restaurátor, még nem ment 1kilómétert sem. Olyan mintha új lenne?
Szóval az a problémám, hogy van ez a simsonom, karácsonyra kaptam apukámtól. A restaurátor mondta neki, hogy lesznek gondog vele, mert neki el kéne végeznie a gyári beállításokat rajta de nem lehetett volna berakni a karácsonyfa alá ha elindítják és benzines lesz.
Szóval 1:40 keveréket csináltam mivel új a dugattyú, henger minden.
Az a tünet, hogy beindítom ( pöccre indul) aztán nem tud egyszerűen felpörögni. Aztán keservesen felpörgetem, hogy el tudjon egyesben indulni, (ilyenkor bika ereje van tényleg ) aztán megpróbálom kettesbe rakni és ilyenkor meg szép lassan esik a fordulat, hiába adok neki finoman gázt. Alulról felfele nem veszi a sebességet, nehéz a fordulatot tartani.
Még van egy kis baja, hogy a kipufogókönyöknél rosszul lett illesztve a két kipufogó idom, és ott is kipöfög.
Gyertya is új, minden uj. Viszont a gyertya fekete, szóval arra következtetek, hogy sok benzint kap. Esetleg fúvókákat kéne átállítani? Vagy súbertű nincs jóhelyen megakasztva?
Ja és mégegy dolog. Ennek a típusnak tirisztoros vagy megszakításos a gyújtása? Köszi
Azért gondolom, hogy tirisztoros mert van a vázon egy gyújtótrafó.
Hy!
Nézz utána mekkora henger van rajta!Majd tegyél bele új gyertyát szerintem :)
Nos a gyári főfúvókát nyugodtan használj,én valószínűnek tartom hogy a benzin-levegő arányod nincs jól beállítva.Nos ez úgy működik hogy van két csavar az egyik a súvertűdet emeli a másik a levegő mennyiségét állítja.Egy picit emelsz az alapjáraton,majd betekered tökig a levegő csavart és 1,5-3 fordulatra kitekered,nos amit meg kell figyelned az az ahogy a levegő állítássával emelkedik a fordulatszám ha megvan ez a felső holtpont hogy nem emelkedik tovább akkor betekered egy negyed fordulattal.
Nos az egész előtt még a súbertűt akaszd középre vagy emeld feljebb hogy ne legyen sovány a keverék.
Amire figyelj oda hogy jóféle olajat tegyél bele,és csak szintetikust(az nem köpi le a gyertyát,tisztább a kipuffogó,meg nem ragad meg a dugó)
És még egy kis apróság:Bejáratásra odafigyelni!
Jó motorozást!
Gyári gyári gyári.
Minden gyári a motoron, úgy képzeljétek el mintha valaki elrakta volna 30 évvel ezelőtt egy dobozba.
Szóval 50es a henger rajta gondolom én. Jó olaj van benne. Abban tud valaki segíteni, hogy melyik fúvóka melyik? Mármint, hogy melyik csavar a karbin mit csinál?
Irigykedem!
Te is ezt értékeld mert a nagy simsonosok is ilyen gépre vágynak!Becsüld meg és vigyázz rá és nehogy tunningold vagy ilyenek mert ebben az állapotban ér a legtöbbet! :)
Nos Vagy úgy van hogy van két csavar vagy egy csavar.Ha egy csavar van akkor ott az alapjáratot ott a bowdnen ahova bemegy ott tudod csavargatni és a másik a benzin-levegő csavar mármint a levegő állítója :)
Ha 2 van akkor egyszerű mert az egyik csavar a karbiban lévő súbertet emeli ,ez általában ferde egy picit,a másik a karbi szélén van az a levegő. De ha megnézed azt a linket amit linkeltem ott minden le van írva nagyon szépen és képek is vannak róla.
Dehogy tuningolom. már van egy majdnem teljesen eredeti romet pony-m is, csak azt én csináltam apukámmal meg. Ezt meg karácsonyra kaptam, nagyon szép. Most szétszedtem a gázbofden végénél levő szerkezetet és nem bírjuk összerakni mert szétugrik. De lassan megvan, megfejtettük.
Nem teljesen értettem a levegős részt, hogy melyikkel nő a fordulatszám. Elvileg a súber emelőjének betekerésével nem? A másik levegő-benzin keverő csavar meg csak a keveréket rakja össze nem?
A karburátor beállításról ennyi:
A gyújtás pedig bármilyen lehet, mert mindkét változatnál van trafó a vázon! Ha a jobb oldali deklit leveszed, fogod látni a lendkerék alatt, hogy megszakítós vagy jeladós-e.
Na már mindent értek. Sikerült szépen összerakni a porlasztót is :)
Remélem menni fog, mostmár nem tudom beindítani( a szomszédok nem toleránsak) úgyhogy marad holnaprapedig szívesen kipróbáltam volna a lámpákat is sötétben. Remélem menni fog :)
Köszönöm a segítséget. nagyon tetszik ez a motor. 14 éves vagyok, kezdtem furán mutatni a Romet Ponyn ami egyébként mára tökéletesen üzemképessé vált sok sok munkával. Még egy két dolgot kéne cserélni azon ami nem eredeti, meg fényezni kéne.
Szerencsére a simson az egy igazi Old Timer, fényezése is gyönyörű piros. Minden idom új rajta. Egyedül ez a felpörgés volt a baj vele, amúgy egy-két rugásra indul mínusz fokokban is.
Majd azért írok egy sort mi a helyzet vele.
Köszönöm a segítséget
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!