Nyomatékszegény vezetési stílus mit jelent?
én úgy értelmezném hogy midig alacsony fordulaton járatja a motort.
másként nem nagyon lehet szerintem.
én ha nem sietek 20-30%-nál nagyobb gázt nem nyomok, csak ha át kell csúszni még a zöldön-sárgán és egyéb szituációkban... ha megyek haza éjjel 11-kor melóból, tök kihalt minden, minek gyorsítanék intenzíven? hogy elfogyasszak 1,5x annyi benzint, azért, hogy 3 perccel hamarabb érjek haza, az nekem nem éri meg, inkább komótosan kevés gázzal 1500-2000 fordulat körül felgyorsítok utazósebességre aztán csak tartom a sebességet, ilyen vezetési stílussal alá is lehet menni a gyári fogyasztásnak, és nem arról beszélek, hogy 60-al megyek 90 helyett, mert megyek én 100-al is ott ahol még nem készül fénykép, csak nem padlógázon 5000-ig forgatva gyorsítok, mivel édesmindegy, hogy 200 vagy 300 méter alatt érem el az utazósebességet...
szerintem ezt jelenti a nyomatékszegény vezetés, mert így a motor nyomatékának kb 10-20%-át használod csak ki, persze ezt a kúton meg is hálálja, de nyilván nem arra gondolok, hogy 1200-as fordulaton padlógázon erőlteted, mert az csak gyilkolja a motort és kevesebb se lesz a fogyasztás
Úgy a legkönnyebb megérteni, hogy kis gázzal való indulás, kövér kuplunggal. Utazósebességet pedig már nem lehet "nyomatékszegényen" tartani. Utazósebességnél nem tudsz a nyomatékkal játszani, annyi kell, amennyi kell. Csak indulásnál játszik a dolog.
És azt megjegyezném, hogy nem minden esetben gazdaságos!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!