Vásároltam egy dodge chargert 1969 1000 dolláros áron hiányos rohad sok helyen nem zavar szerintem megérte átírás pipa a nevemen van a fél roncs nálam a papírok kocsi kint van volt tulaj szívesen segít ki vinni hajóhoz csak béreljek konténert de hol?
Ez az autó az? És még hozzá kell gondolni 3 évnyi szabadban állást?
Háááát... Remélem vagy értesz a lakatoláshoz, vagy van nagyon jó karlakatos cimborád. De majd a végére megtanulod, ha eddig nem értettél hozzá - ez már nem alvázas, itt szépen és jól is kell javítani.
Ilyen állapotban nagyon gyanús, hogy a blokkja és a fékei is totál odavannak - de ha van ráöntözni való pénzed csináld nyugodtan. De előtte tájékozódj a neten, sok-sok pénzt meg lehet spórolni ha körültekintő vagy.
Én restauráltam pár motort, tényleg nagyon szép hobbi - de időrabló is egyben, nagyon sok munkaóra bele tud szaladni mire olyan lesz amilyenre akarod. Szerencsés ha nem kell mindenre külön szakembert fizetned, hanem magad is meg tudod csinálni. A két nagyon nagy tétel a karosszériázás és a festés, azokhoz szokott hiányozni a tudás és a felszerelés.
De egy nagy kalappal hozzá, küzdelmes lesz.
Hát sok szerencsét, lesz vele meló. Egyébként már behajózták a járgányt? Sok autót és motort restauráltam már, pár dolgot tudok tanácsolni.
1. Hülyeség volt így, látatlanban leütni. Egyrészt mert lehet hogy vigyorogva fogod felgyújtani a ház előtt, mikor meglátod, másrészt pedig mert itthon beszerezhetetlen egy csomó alkatrész. Ha kimentél volna Ámerikába', egyrészt látsz egy kis világot, másrészt megnézed a kocsit, valamint tudsz hozzá alkatrészeket beszerezni.
2. Sok autónál nem is az alkatészekre költött pénz a sok, hanem az a rengeteg beleölt munkaóra, utazgatás, sz0pás az egész projekttel. Nem akarlak elkeseríteni, de párszor az élethez nem lesz kedved a restaurálás alatt. Az elején még jó móka, lelkes vagy, meg csak szétszerelni és bontani kell. Aztán szaladgálni alaktrészekért, a lakatos nem ér rá, a festő szabin van, néha meg a legutolsó beszerezhetetlen mütyürért kínodban már felkínálnád az egyik végtagod. Aztán ahogy kezd autó formája lenni a dolognak, megint egyre lelkesebb leszel. Aztán megint eret akarsz vágni, amikor összeírod hogy mennyit költöttél és mennyi időd ment el vele.
FONTOS: Ezt csak szerelemből lehet csinálni, profitot ne is remélj. Egy ilyen felújítás kb. anyagi csőd.
Nem szerettem volna kedvedet szegni, de előre felhívom a figyelmed, hogy ne sokszázezer elköltött Forint és sok tíz munkaóra után keseredj el. Egyébként sok szerencsét, hajrá!
#13 - én erre tudok egy biztos módszert: nem szabad összeszámolni, hogy mennyi ment el rá pénzből meg időből. :D
A többszázezer (200-300e) forint és a több tíz munkaóra egy Pannonia restaurálására is simán elmehet a mai árakkal, pedig az aztán egyszerű mint a faék és lehet hozzá kapni mindent bontottban/utángyártottban/időnként gyári újban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!