Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyit ér egy 5 milliós autó...

Mennyit ér egy 5 milliós autó ára valóban?

Figyelt kérdés

Tudom, hogy legyártani sokkal kevesebb! Kereskedő is tesz rá, szalon is tesz rá!

Mennyit érnek maga az autó valójában?



2013. dec. 24. 08:38
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
66%

Átlagosan nagyjából a fele lehet az előállítási költség. Annak is a fele az alapanyag, a másik fele a munkadíj.

Azonban vannak egyéb költségek is, például sok-sok mérnök dolgozik a terveken évekig, mire autó lesz belőle, ennek a hozzáadott értéke jelentős. A fogyasztóig pedig el kell szállítani a terméket, ez is hozzáadott érték.

Valamint egyes gyártóknak vannak olyan kis sorozatú felső kategóriás típusai, amelyen veszteségük van, csak a presztizs miatt gyártják.

Persze van olyan kötség, ami valóban abszolút felesleges, a kereskedelmi árrések nagy részét meg lehetne szüntetni, ha a gyárak közvetlenül a felhasználónak adnák el az autót, nem pedig egy hosszú kereskedelmi lánc és csillogó-villogó szalonok közbeiktatásával.

2013. dec. 24. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
29%
(Lehet, hogy jön majd egy abszolút piacpárti hívő, aki azt mondja, hogy annyit ér az autó, amennyiért megveszik. Ez bizonyos szempontból igaz is, mert nem csak terméket vesznek a fogyasztók, hanem imidzset is, de ennél azért bonyolultabb a képlet. Valakinek megéri 5 millióért, valakinek nem.)
2013. dec. 24. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
91%
Az első válaszát még azzal egészíteném ki, hogy akkor is lehetne csökkenteni az árakat, ha az alkatrész gyártók közvetlenül az autógyáraknak szállítanának. Ma sajnos az nem így van, mindig van egy láncszem, akinél hozzáadott érték alig van, viszont jelentős árréssel dolgoznak. Persze rájuk is szükség van, hiszen ők azok akik intézik az egész gyártás logisztikáját. Az autógyárak nem szeretnek alkatrészeket tárolni, maximum néhány órára elegendő nyersanyag van csak készleten. Ennek a módszernek extra költségei vannak, amit a vásárlók fizetnek meg.
2013. dec. 24. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
25%

Én úgy tudom, h maga az autó, ahogy van az kb 10%.

Szal az ülés, a tükör, a szíj, a hűtő.

De erre tényleg rájön a szerelés, tervezés, promóció, a reg adó, az áfa meg a haszon...

2013. dec. 24. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
88%

Pontatlan a kérdés.

Egy ötmilliós autóára ötmilliót ér.

Ha az autó bekerülési költségére vagy kíváncsi,kérdezd azt.


Amúgy nem mindig igaz, a Bugatti Veyron minden egyes példányán embertelen összeget bukott a gyártó, de az autó marketing-értéke miatt, hogy mi ilyet is tudunk gyártani, mégis megérte.

2013. dec. 24. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
43%
Sok az eltérés a kontinensek között, Észak-Amerikában pl. nagyjából fele annyi egy autónak a gyártási költsége is, mint Európában. Motort mindenesetre 150-200.000 forintos költség alatt nem nagyon lehet gyártani (dieselnél ez inkább 220-240.000), a karosszéria és alvázas munka nagy szériában is költséges (100-200.000), a beltér ára anyaghasználattól függ, de ha üléseket és minden kárpitot meg biztonsági tartozékot beleveszünk, az is sokban van (250.000), a futómű, hajtás és fékek az egyik legdrágább részei az autónak (4-500.000). A modern elektronikák és biztonsági berendezések árát sokszor megdobja a beszállító (2-250.000), s akkor még mindig ott vannak pl. a fényberendezések (150.000), a fényezés (75.000), motor-segédberendezések (200.000), kerék+gumi (100-150.000), a kormányzás (50.000), az autó olajokkal való feltöltése (50.000), s még egy csomó minden, ami valószínűleg nem jutott eszembe, de 1,5-2M alatt egy ilyen autó tuti nem jön ki neked a gyárból. Ezek így elég durva becslések, s nyílván nagy sorozatra vonatkoznak anyag+egyéb költség tekintetében, de nincsennek bele-kalkulálva a külsős tervezőcégek és ipari partnerek költségei, a brand-építés és különféle marketing (pl. motorsport) költségek, kereskedői- és szervízhálózat fenntartása, környezetvédelmi-adók és kötelezettségek, alkatrész-utánpótlás biztosítása és így tovább, és így tovább...
2013. dec. 24. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
83%

Állítólag az én 4,5 milliós új árú Focusom csak az előállítási költségeket tekintve kb. 1,1-1,2 millió forintban állt meg. A többi K+F, marketing, haszon és egyebek.

A kereskedő a lánc végén szinte a legkevesebbet keresi rajta állítólag. Legalábbis Suzukis ismerősöm van, azt mondja már megint az van, hogy a szerviz tartja el a kereskedést, mert nem viszik az újautót.

De nem lehet abbahagyni, mert elveszti a márkakereskedői jogokat, azután meg csak rosszabb lenne a helyzet.

2013. dec. 24. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
83%
Azt is bele kell számolni, hogy egy autógyárat mennyibe kerül felépiteni + a méregdrága felszerelések, legújabb gépek, technika, stb, rengeteg mérnöki fizetés és még sorolhatnám.
2013. dec. 24. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
91%

"Pontatlan a kérdés.

Egy ötmilliós autóára ötmilliót ér. "


Ez a válasz is pontatlan. Egy ötmilliós autó csak annak ér annyit, aki megveszi. A keresleti görbe alapján ha 4.5M-ért adnák, akkor több vevőnek érné meg, ha 5.5-ért, akkro meg kevesebbnek.

2013. dec. 24. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
91%
úgy látom ebben a topikban mindenki mindent jobban tud, azért van ennyi lepontozás :)
2013. dec. 24. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!