Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek megoldható egy...

Szerintetek megoldható egy 4x4-es 1200-as lada?

Figyelt kérdés

Terv a következő:

Fogok egy Lada 1200-ast, hajtás és motor kiszerelem. Ezután beépítem a Lada Niva hajtását és motorját. Szerintetek ez kivitelezhető va teljes kudarc? Egyáltalán le lehet papíroztatni. Ne gyertek, olyanokkal, hogy nem éri meg.


Válaszokat előre is köszönöm.



2013. dec. 20. 21:12
 1/10 anonim ***** válasza:
A padlólemezen és a tűzfalon biztos kell alakítani, a többi már csak legózás.
2013. dec. 20. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

A tűzfalon azért kell alakítani, mert nem férne be a motor?

Gondolom a padlólemezen, meg a + hajtás miatt.

2013. dec. 20. 21:31
 3/10 anonim ***** válasza:
91%

Lepapírozni itthon aligha lehet. De mondjuk maga az átépítés sem egyszerű.

A Nivában a futóműhöz képest magasabban helyezkedik el a motor, csak így fér el alatta az első hajtás. Az első differenciálmű még így is el van tolva a bal oldalra, hogy legyen neki hely. A 2101-nél a motor mélyebben ül, a karter kb. a tengelyvonalig lóg le (sosem mértem még). Egyszerűen nincs hely a Niva hajtásának.

Aztán a futóművel is lenne gond. A 2101-nél az első tengely vonalában tekeregnek a rugók, ezek közt nehéz átfűzni a féltengelyt. A Niva első futóművében is kettős keresztlengőkarok vannak, de a tekercsrugók és a lengéscsillapítók a tengelyvonal előtt vannak, hogy legyen helye a féltengelyeknek. Ezért aztán csak elvében egyezik meg a két futómű, a lengőkarok és csonkállványok teljesen másak, nem cserélhetőek fel egymással.

(kész szerencse, hogy a hátsó futóműnél nincs ennyi különbség)

2013. dec. 20. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Pontosan, nem kevés munka lenne - de kivitelezhető.


Ellenben ezt itthon legálissá tenni közúti használatra, azaz lepapírozni szinte lehetetlen.

Jó, azt is lehet, de a kocsi árának a kétszeresét legalább szánd rá a mindenféle bevizsgálásokra és engedélyekre. És itt nem egy 20e forintos rom ezerkettes árára gondolok, hanem egy 150-200e környékire.

2013. dec. 20. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Akkor hanyagolom ezt az ötletet :(


Van egy még őrültebb tervem.

A Lada 2105 motor turbositása :)

[link]


Ez is nagyot alkotna szerintem :)

2013. dec. 20. 21:57
 6/10 anonim ***** válasza:
Viszkókuplunggal sokkal egyszerűbb lenne, mint a Niva hajtást házasítani az 1200-vel.
2013. dec. 20. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Nem lenne egyszerűbb, mert első hajtásakkor is kell, azt pedig már leírták hogy miért kivitelezhetetlen.

Persze mindent meg lehet csinálni.


A turbósítás járható út, már csinálták többen is. 1 Millió Forint lazán bele is megy egy turbós ladába és akkor még csak a motorhoz nyúltál. A kuplung csúszni fog, a váltót, difit ölni fogja a nyomaték. A gyári fékekkel nem tudsz biztonságosan megállni, a futómű is kevés lesz...

2013. dec. 20. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

A turbosítás lehet okosabb ötlet, de hivatalossá alakítva az is jókora pénzt emésztene fel.


de pl. kis falumban nemrég fejezett be egy srác egy turbósított 2105-öt. Eddig rallyzgatott mindenféle amatőr versenyeken megfelelő géposztályban, szóval adott volt a kasztni bukócsővel, ülésekkel és egyebekkel. Aztán csinált egy turbos motort, bár nem tudom ez csak játszani lesz vagy valahol indulni is akar vele...

2013. dec. 20. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

https://www.youtube.com/watch?v=tAg0JvxZmOk

Elég csúf lett szegény. Niva futómű van alatta.

2013. dec. 21. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
2013. dec. 22. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!