Szerintetek megoldható egy 4x4-es 1200-as lada?
Terv a következő:
Fogok egy Lada 1200-ast, hajtás és motor kiszerelem. Ezután beépítem a Lada Niva hajtását és motorját. Szerintetek ez kivitelezhető va teljes kudarc? Egyáltalán le lehet papíroztatni. Ne gyertek, olyanokkal, hogy nem éri meg.
Válaszokat előre is köszönöm.
A tűzfalon azért kell alakítani, mert nem férne be a motor?
Gondolom a padlólemezen, meg a + hajtás miatt.
Lepapírozni itthon aligha lehet. De mondjuk maga az átépítés sem egyszerű.
A Nivában a futóműhöz képest magasabban helyezkedik el a motor, csak így fér el alatta az első hajtás. Az első differenciálmű még így is el van tolva a bal oldalra, hogy legyen neki hely. A 2101-nél a motor mélyebben ül, a karter kb. a tengelyvonalig lóg le (sosem mértem még). Egyszerűen nincs hely a Niva hajtásának.
Aztán a futóművel is lenne gond. A 2101-nél az első tengely vonalában tekeregnek a rugók, ezek közt nehéz átfűzni a féltengelyt. A Niva első futóművében is kettős keresztlengőkarok vannak, de a tekercsrugók és a lengéscsillapítók a tengelyvonal előtt vannak, hogy legyen helye a féltengelyeknek. Ezért aztán csak elvében egyezik meg a két futómű, a lengőkarok és csonkállványok teljesen másak, nem cserélhetőek fel egymással.
(kész szerencse, hogy a hátsó futóműnél nincs ennyi különbség)
Pontosan, nem kevés munka lenne - de kivitelezhető.
Ellenben ezt itthon legálissá tenni közúti használatra, azaz lepapírozni szinte lehetetlen.
Jó, azt is lehet, de a kocsi árának a kétszeresét legalább szánd rá a mindenféle bevizsgálásokra és engedélyekre. És itt nem egy 20e forintos rom ezerkettes árára gondolok, hanem egy 150-200e környékire.
Akkor hanyagolom ezt az ötletet :(
Van egy még őrültebb tervem.
A Lada 2105 motor turbositása :)
Ez is nagyot alkotna szerintem :)
Nem lenne egyszerűbb, mert első hajtásakkor is kell, azt pedig már leírták hogy miért kivitelezhetetlen.
Persze mindent meg lehet csinálni.
A turbósítás járható út, már csinálták többen is. 1 Millió Forint lazán bele is megy egy turbós ladába és akkor még csak a motorhoz nyúltál. A kuplung csúszni fog, a váltót, difit ölni fogja a nyomaték. A gyári fékekkel nem tudsz biztonságosan megállni, a futómű is kevés lesz...
A turbosítás lehet okosabb ötlet, de hivatalossá alakítva az is jókora pénzt emésztene fel.
de pl. kis falumban nemrég fejezett be egy srác egy turbósított 2105-öt. Eddig rallyzgatott mindenféle amatőr versenyeken megfelelő géposztályban, szóval adott volt a kasztni bukócsővel, ülésekkel és egyebekkel. Aztán csinált egy turbos motort, bár nem tudom ez csak játszani lesz vagy valahol indulni is akar vele...
https://www.youtube.com/watch?v=tAg0JvxZmOk
Elég csúf lett szegény. Niva futómű van alatta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!