Akkumulátor hiba?
Hideg időben gyengébb az akkumulátor teljesítménye, ráadásul egy elég öreg autóról van szó, szerintem teljesen rendben van a dolog.
De ha úgy érzed, hogy gyengén forgat, akkor ellenőrizni kéne az akksi feszültségét, lehet csak fel kéne tölteni és már muzsikálna is. Esetleg még az aksiban lévő folyadékszintet érdemes ellenőrizni és ha szükséges utánatölteni.
A másik dolog, hogy indítás közben kapcsolj le minél több elektromos fogyasztót, rádiót, fényszórót.., segíthet a beindításban és az aksi élettartamát is növeli.
Hallgasd hogy teker - ha elég erőteljesen, ahogy szokott, akkor semmi baja az akksinak, inkább a hideg idő miatt a benzin "ér oda" lassabban az égéstérbe, mert lecsapódik.
Ladáséknál ezért szokták pumpálni párszor a gázpedált: van a karbin az ún. gyorsítószivattyú, ami benzint pumpál be egy külön fúvókán amikor hirtelen lenyomod a pedált.
Nem tudom a 19-esen milyen az üzemanyagrendszer - de ha hasonló a karbi felépítése, akkor indítózás előtt két pumpálással lehet könnyíteni az önindító életén.
Menj el egy akkus boltba, ingyen rámérnek neked, hogy a névleges indítóáramból mennyit tud még leadni.
Az enyém -18 fokon tudott 440A-t gyárilag. De már ősszel is nehezen indult. Megmérték, az 5-6 fokban tudott 280 Ampert. Új akksival úgy tekerte mintha magában pörgött volna az önindító. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!