Simsonon mennyire gáz ha az alapjárat csavart úgy csavartam vissza h közben nem ment a motor?
A bowden kiugrott (asszem ettől) . Effektíve a bowden még benne van a karbiban, de a gázkar nem húz rajta semmit mert szintew az egész fém-része a bowdennek kijött a karburátorból. Megoldás?
És ha már itt vagyok azt is megkérdezném hogy egy rossz főtengelynek jele-e az hogy kézzel is le lehet nyomni a berúgókart valamilyen szinten?
16N1 karbinál a ferdén álló alapjárati csavar a tolattyút emeli, de attól, hogy betekered, még nem kellene kiugrani a gázbowdennek a helyéről. Ha mégis kiugrott, akkor le kell venni a karbit, kivenni a tolattyút, újra beakasztani a bowdenvéget, majd a bowden állítócsavarjával be kell állítani a holtjátékot.
A kézzel lenyomható berúgókar nem jelent feltétlenül rosszat. Az első sűrítésig kézzel is lenyomható a kar, jobb állapotú motorokon ennél lejjebb csak nagy erővel megy, kopott motornál viszont át tudod nyomni a sűrítési ütemen kézzel is. De ez inkább a dugattyú és a henger kopását jelzi.
Jó akkor leirom a sztorit.
Simsonomnak (s51n) elvileg télen nyáron pár rugásra kéne indulnia, de utóbbi időben ennek az elvárásnak nemigazán felelt meg. Gondoltam az alapáratot kéne beállítani. Jó, hát nagynehezen beindult, mentem vele pár kört, majd szépen beállítottam az alapjáraticsavart még amikor ment, úgy hogy egyenletes hangot adjon ki, és ne álljon le ha elengedem a gázt (bár éreztem hogy nem igazán ment volna tovább se az a csavar ha még tovább akartam volna tekerni- mintha már maxig eltekertem volna... Kb egy fél menetnyit tekertem előre az alajárati csavart).
Jó , leállítottam . De azért még mégegyszer meg akartam csodálni a művemet, berúgtam, s egy rugásra be is "indult", sőt csak gyorsult a fordulatszáma, de valami ijesztő méretekig , pedig a gázt teljesen visszaengedtem, így is rohadt hangosan pörgött ki és még mindig egy kicsit gyorsult, full beparáztam, majd lecsaptam a gyujtáskapcsolót . Ijedtemben azonnal odamentem és visszatekertem a csavart (kb másfél menetnyit, hogy biztos legyen), miközben már nem járt a motor, de aztán be is ugrott h hopp ilyet nem lett volna szabad (bár sosem mondták meg h miért) .
Ekkor vettem észre azt is hogy a gázbowden fém részéből kicsit mintha sok lenne kint a karburátorból, mikor visszacsavartam a csavart (állóhelyben), még többet köpött ki.
Most kb úgy néz ki a bowden, hogy a fém belseje több centiméteren kinnt van, tudom rajta "húzogatni" a gumi részét fel-le, ha meg a gázkart húzom, csak a kint lévő fém belső rész hossza rövidül meg (máshogy megfogalmazva: a gumit tolja rajta le) , a bowdent nem húzza a karburátorban, ami ugye egy gázadás mechanikai feltétele lenne ha járnék a mocival, de azóta be nem mertem indítani.
Szóval mi a retkes fenét csináltam?
Hogy rakjam rendbe?
Valószínűleg felakadt a tolattyú. Az alapjárati csavart hiába tekered be ütközésig, attól nem fog üveghangon énekelni a motor (nem emel annyit a tolattyún), de a "nyélgázon" felakadt tolattyútól igen. Erre utal az is, hogy a gázbowden önálló életet él.
A karbi állítócsavarjait pedig azért nem szoktuk álló motor mellett tekergetni, mert akkor nehéz észlelni, mi történik. A beállításnál fontos hallani a motor járását, próbakörön próbálgatni, bizonyos helyzetekben hogyan reagál. Ha leállítás után eltekered a csavart, fogalmad sem lesz róla, mit fog produkálni a motor. Csak ezért mondják, hogy álló motornál ne tekergess semmit, de mechanikai károsodást nem okoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!