Turbodízel motort egyhuzamban minimum hány kilométerre lenne egészséges elindítani?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Még egy benzinmotornak is az az ideális ha folyamatosan üzemmeleg és egyenletesen járatod. De ugyebár reális körülmények között ezt nem tudod biztosítani neki.
Én a CR turbódízelemet 5 másodpercre is be szoktam indítani, hogy arrébb álljak a garázsban. Meg pár kilóméteres utakra is, ha csak annyira van dolgom. De, megyek vele minden héten 2-szer 250km-t pályán is így bőven ki tud kormolódni. Rövid távon, hideg motornál pedig nem gyilkolom a motort, nem váltok fel városban 4.-ig se. De még üzemmelegen se használom 1500-as fordulat alatt.
Ilyen körülmények között 8 év és 197.000km elteltével komolyabb műszaki hibám a motorral még nem volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Rövid távon, hideg motornál pedig nem gyilkolom a motort, nem váltok fel városban 4.-ig se. De még üzemmelegen se használom 1500-as fordulat alatt. "
Na, ezt hívják ellentmondásnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" De még üzemmelegen se használom 1500-as fordulat alatt"
Hát akkor te mennyin pörgeted? pont hogy ez a kímélő az 1500 :D remélem nem 4 vagy 5 ezren :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egy szívódízelnek is teljesen normális az 1500-2000 fordulat. Hát még egy turbódízelnek. Köztudott, hogy a feltöltött motorok kevesebbet pörögnek. Tehát ha nyomod neki, megy, mint a disznó. És hát vannak határok, meg szabályok. Ráadásul egy turbódízel többnyire 4500-5000 környékén tilt. Akkor minek kéne azt pörgetni? 2000 után már közel az összes nyomatékát leadja. A benzinmotornak nem tesz jót az alacsony fordulat (nem a kenés miatt - olajnyomás a benzinesben is van. Inkább a nyomatékra fognám), csak éppen most dízelről van szó...
A kenés-téma hülyeség. Ha beindítod a motort, nem kell egy másodperc se, hogy normális értékékeken belül legyen. Tehát az "alacsony fordulaton nincs kenés" duma orbitális nagy badarság. De pörgessétek csak hidegen a motort (legyen az benzines, vagy dízel), majd rájöttök, ha jön a fehér "füst" a kipufogóból.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyrészt: [link]
Másrészt nézd meg egy olyan dízelmotor EGR-szelepét vagy a kipufogóoldal többi elemét, amit folyamatosan 1500 alatti fordulaton használtak! Tele lesz korommal! A nyag nyomatéktól származó kopásokról ne is beszéljünk! Emellett nem szívesen hallgatom ahogy búg, erőlködik, szenved az a szerencsétlen motor ilyen alacsony fordulaton.
Optimális fordulat 2000-2300 körül. Valahol itt is van a nyomatékmaximuma.
Gyilkolás alatt nem csak azt értem, hogy nem nyomok padlógázt, hanem azt is, hogy nem szenvedtetem 40km/h-nál 5.-ben. (Egyébként az enyém 5200-nál tilt, nem 4500-nál.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az utolsóval teljesen egyetértek. Már pár autón cseréltem egr szelepet és pucoltam olyan egr csövet is, amin egy drót alig fért át. Tipikusan a “dízelem van, minek azt pörgetni“ típusú tulajok autói voltak.
Én se azt mondom, hogy forgassák tiltáson, még mielőtt valaki ezzel jönne...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!