Turbodízel motort egyhuzamban minimum hány kilométerre lenne egészséges elindítani?
Még egy benzinmotornak is az az ideális ha folyamatosan üzemmeleg és egyenletesen járatod. De ugyebár reális körülmények között ezt nem tudod biztosítani neki.
Én a CR turbódízelemet 5 másodpercre is be szoktam indítani, hogy arrébb álljak a garázsban. Meg pár kilóméteres utakra is, ha csak annyira van dolgom. De, megyek vele minden héten 2-szer 250km-t pályán is így bőven ki tud kormolódni. Rövid távon, hideg motornál pedig nem gyilkolom a motort, nem váltok fel városban 4.-ig se. De még üzemmelegen se használom 1500-as fordulat alatt.
Ilyen körülmények között 8 év és 197.000km elteltével komolyabb műszaki hibám a motorral még nem volt.
"Rövid távon, hideg motornál pedig nem gyilkolom a motort, nem váltok fel városban 4.-ig se. De még üzemmelegen se használom 1500-as fordulat alatt. "
Na, ezt hívják ellentmondásnak.
" De még üzemmelegen se használom 1500-as fordulat alatt"
Hát akkor te mennyin pörgeted? pont hogy ez a kímélő az 1500 :D remélem nem 4 vagy 5 ezren :D
Egy szívódízelnek is teljesen normális az 1500-2000 fordulat. Hát még egy turbódízelnek. Köztudott, hogy a feltöltött motorok kevesebbet pörögnek. Tehát ha nyomod neki, megy, mint a disznó. És hát vannak határok, meg szabályok. Ráadásul egy turbódízel többnyire 4500-5000 környékén tilt. Akkor minek kéne azt pörgetni? 2000 után már közel az összes nyomatékát leadja. A benzinmotornak nem tesz jót az alacsony fordulat (nem a kenés miatt - olajnyomás a benzinesben is van. Inkább a nyomatékra fognám), csak éppen most dízelről van szó...
A kenés-téma hülyeség. Ha beindítod a motort, nem kell egy másodperc se, hogy normális értékékeken belül legyen. Tehát az "alacsony fordulaton nincs kenés" duma orbitális nagy badarság. De pörgessétek csak hidegen a motort (legyen az benzines, vagy dízel), majd rájöttök, ha jön a fehér "füst" a kipufogóból.
Egyrészt: [link]
Másrészt nézd meg egy olyan dízelmotor EGR-szelepét vagy a kipufogóoldal többi elemét, amit folyamatosan 1500 alatti fordulaton használtak! Tele lesz korommal! A nyag nyomatéktól származó kopásokról ne is beszéljünk! Emellett nem szívesen hallgatom ahogy búg, erőlködik, szenved az a szerencsétlen motor ilyen alacsony fordulaton.
Optimális fordulat 2000-2300 körül. Valahol itt is van a nyomatékmaximuma.
Gyilkolás alatt nem csak azt értem, hogy nem nyomok padlógázt, hanem azt is, hogy nem szenvedtetem 40km/h-nál 5.-ben. (Egyébként az enyém 5200-nál tilt, nem 4500-nál.)
Az utolsóval teljesen egyetértek. Már pár autón cseréltem egr szelepet és pucoltam olyan egr csövet is, amin egy drót alig fért át. Tipikusan a “dízelem van, minek azt pörgetni“ típusú tulajok autói voltak.
Én se azt mondom, hogy forgassák tiltáson, még mielőtt valaki ezzel jönne...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!