Milyen autót vegyek, miként csináljam?
Ezekhez esetleg mit szólsz
Toyota carina 1.6 benzines
Ha nem számít a fogyasztás akkor 2.0 benzines
Ha meg nagyon verseny szellemű vagy Esetleg egy GTI carina
Nekem is volt carinám igaz az enyém dízel volt a fatimé lett és még mindig működik teszi a dolgát!Dízelekből keveset adnak el és nem is mennek annyira mint a benzinesek.Szerintem egy 1.6 benzines bőven elég ,de te tudod hogy mennyire erős gépre van szükséged!
Huszon éves koromban én is hasonlóan gondolkodtam mint te, és mivel akkor már elég jól értettem az autókhoz, és egy öreg de jó állapotú japánt vettem. Ezt javaslom neked is, elsősorban azért, mert koruk ellenére is megbízhatók és könnyen szerelhetők.
Dízelnek az előnye az alacsony fogyasztás, a japán dízelek -40 fojban is remekül indulnak ha jó állapotban van, és nem jellemző rájuk az európai dízel autók mindenféle elektromos hibája. hajtani azonban nem szabad, és nem is mennek, a swiftek lazán lealáznak.
A benzinesek is nagyon takarékosak, de pörgősek, erősek, azok mennek rendesen ha nyomod és birják a strapát.
Mivel fiatal vagy, gondolom pénzed sincs sok, és nem tudom mennyit szánsz autóra, így én a 85-95 közötti évjáratokat javaslom, amik rohadásmentesek. Km-t ne nagyon nézd, egyrészt úgysem valós, másrészt ezeknek a japán autóknak mindegy. Tél az jó lehetőség vásárolni, láthatod hogy hidegben hogy indul. Ha nem indul be azonnal, akkor hagyd ott. Ha csak a hátsó ívek rozsdásak, az még nem rossz jel, ha viszont a motortér, csomagtér, oszlopok is mutatnak rozsdát, akkor megint kampó.
Ha viszont fontos számodra a bütykölés, átalakítás, akkor Golfot/Astrát javaslom, azokhoz bármit megkaphatsz fillérekért, akár tuning cuccokat is. A Golf 1.6 dízele akár 4l-el is elmegy ha ügyes vagy, és fontos a takarékosság. Első körben ennyi jutott az eszembe.
Hát, kérlek.... volt eddigi 25 év autóvezetésem alatt több mint egy tucat kocsim, ebből fele-fele arányban benzin-dízel, és a dízelekre vagy hárommillió forintot költöttem alkatrészben, a benzinesekre meg összesen kb. négyszázezret, de az k.urvaélet, hogy félmillió alatt.
Ebből ha levonom a következtetéseim, akkor azt tanácsolnám, hogy kerüld is ki egészen addig a dízelt, amíg nem kezdesz el Európában ingázni (napi 500km), mert úgy már esetleg megéri, addig nem.
Ha a fent említettek a kedvenceid és azokat akarod bütykölni, akkor végezz el egy műszaki egyetemet japánban, ahol közben be is tudsz kerülni az ottani autósport világába, majd menj el dolgozni szerelőnek egy csapathoz vagy egy márkaszervízbe vezető szervízvezetőnek. Egy bő 10 éves tapasztalat után nyugodtan nekiláthatsz bütykölgetni.
Úgy látom nagy fiatal és nagyon kezdő vagy, a fenti autókat semmi esetre se vedd meg. Kezd kicsiben, tapasztalódj. Vegyél régi japánt vagy Golfot. Nem ott kezdődik az élet hogy Skyline, hanem ott hogy Zsiguli vagy Golf I. Én is magam tanultam meg az autószerelést, hogy ne kelljen szervízbe járnom. 12 éve van autóm, előtte motorok. Most jutottam el arra a szintre hogy a hétköznapi problémákat tudom dignosztizálni és megoldani. Ezt könyvből nem lehet, hacsak nem olyan iskolába jársz.
Azt írod: "A hangja ami megfog engem szóval ez fő szempont nálam"
Részben igazad van, a barátom és én is szeretjük azt, hogy ha egy kocsinak szép hangja van, de azt is szoktuk mondani, hogy A motornak legyen hangja, ne a kipufogónak!
A kipufogó morgása jelentős cm3 nélkül az elég nevetséges.
De amelyiknek meg szép hangja van, az V8-as nagyköbcentis, azt meg egy átlagember nem győzné tankolni, szóval valahol kompromisszumot kell kötni.
Azt javaslom neked, hogy ha fontos a jó menet-teljesítmény, akkor vegyél egy nem túl öreg (legalább 1997-es) 1.6-os benzinest, az jól is megy, a fogyasztása is elfogadható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!