Van aki vesz a repülőtérről 103-as "versenybenzint"?
utcai kocsikba is jó elvileg, kiég tőle a katalizátor, nem fog kormolni annyira.
tapasztalat?
A 100LL repülőbenzinre gondolsz, aminek kék s színezése, min. 100 - max 130 az oktánszáma és LL, mint low lead, azaz alacsony ólomtartalmú?
Jó drága, ennyi erővel olcsóbb E85-öt használni, az is tud kb. 105-öt ha minden igaz.
Gondolkodtam, hogy az ezeréves kétüteműmbe kipróbálom a repbenzint, kaptam is 10 litert ingyen - de nincs szívem hozzányúlni a blokkhoz hogy értelme is legyen használni, ne csak azért azt égessen el, mert marha jól hangzik hogy repülőbenzinnel közlekedek közúton.
Egyetlen előnye hogy nincs "benzinszaga", pontosabban sokkal enyhébb - cserébe meg ólom-tetraetil van benne, ami mérgező (még mérgezőbb mint a többi adalék és idegrendszeri károsodásokhoz vezet hosszú távon - ezért nincs a normál "kúti" benzinben már ólom sok éve).
Egy olyan motorba aminek adott a kompressziója felesleges nagyobb kompressziótűrésű benzint rakni. Hatása nem lesz. (az adalékozásnak lehet, az más dolog)
Ha ki akarod használni a + oktánszámot akkor növelni kell a kompressziót. De így már csak nagyobb oktánszámú benzint használhatsz.
Húú, Tomika, jó hatással van rád a sok helyesírási fejmosás amit itt kapsz a GYK-n, úgy látom :) Ez az első kérdésed, amit szinte hibátlanul sikerült kiírnod ;)
Ezt ne piszkálásnak, hanem dicséretnek vedd :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!