Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha több levegőt juttatok a...

Ha több levegőt juttatok a hengerekbe akkor kevesebb lesz a wartburgom fogyasztása?

Figyelt kérdés
Van egy régi wartburgom és arra gondoltam hogy az elejére vágok egy légbeömlőt a motorháztetőre és egy olyan cső rendszert szerelek bele amin processzor hűtők szívják be a levegőt és folyamatosan sűrítik. Ha több oxigén kerül a hengerekhez akkor kevesebb üzemanyag kell? Vagy mivel csökkentsem a magas zabálását, majdnem 12-t eszik 100on és elég sok a fenntartása. :D
2009. nov. 22. 16:10
 1/9 anonim ***** válasza:

Több levgőhöz több üzemanyag kell, cserébe nagyobb teljesítményt kapsz!


[link]

2009. nov. 22. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Persze, az autó levegővel megy... Minél több ventit raksz be annál több levegőt kap és kevesebb üzemanyag kell. Ha eleget raksz be, akkor már nem is fog üzemanyagot fogyasztani.
2009. nov. 22. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

A magas fogyasztást a gyújtás és a karburátor megfelelő beállításával tudod csökkenteni. 12 l 100 km-en elég sok. Valami nem stimmel ott...

Egyébként amit kitaláltál - elnézést a kifejezésért - teljes baromság. Az autó elején levő légbeömlőt szokták használni, de csak arra, hogy hideg levegőt szívjon a motor (a hideg levegő sűrűsége nagyobb, több üzemanyagot lehet hozzá adagolni), illetve a torlónyomás kis mértékben rá tud segíteni a hengerek töltésére. Ám ha több levegőt juttatsz be, az egy darabig a bejutó üzemanyag mennyiségét is növeli (a karburátor már csak ilyen), majd utána a beszívott üzemanyag-levegő keverék elszegényedik. Ennek eredményeképp a motor szédületes gyorsasággal fog túlmelegedni, mert nem tudja hasznosítani az üzemanyag hűtőhatását. Az pedig teljesen logikátlan, hogy a több oxigénhez kevesebb üzemanyag kell. Miért kellene? Az üzemanyag és az oxigén együtt eredményez égést. Ha az egyikből több van, az nem jelenti azt, hogy a másikból kevesebb kell... (kevesebb üzemanyaghoz épp, hogy kevesebb oxigén kellene)

2009. nov. 22. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Ezt próbáld:

[link]


Nem drága és hihetetlen hatásos!! Tapasztalat!

2009. nov. 22. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
volt családi 2 ütemű wartburgunk, és a következőt tanácsolnám inkább: cseréld ki a gyertyákat újra, megszakítókat újra + állítsd be a gyújtást, légszűrőt cseréld, tisztítsd ki a karbulátort, a kézi szívatót tanuld meg használni (ha meleg már a motor, vissza kell tolni), ja, és ne nyomd a gázt tövig, mert a 2. fokozatban tud fogyasztani (pedálon érzed, egy erősebb rugót kell onnantól nyomni)
2009. nov. 23. 04:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Ha semmi nem jön be és ennyi marad a fogyasztás akkor olcsóbban kijösz ha felújíttatod a motrot.

Én évekig úgy jártam hogy ette az olajat. Aztán megcsináltattam. Oké egyszer százezer volt. De amit bele öntögettem olajat annak az árán már ki jött volna a felújítás ára.

2009. nov. 23. 05:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Ha kellően sok levegőt juttatsz be a benzinhez képest, akkor a fogyasztás nullára csökken, mivel tönkre fog menni a motor a megemelkedett (túlzott) üzemi hőfoktól.

Egyébként a logikádat nem egészen értem: jelenleg a benzint sokallod, azaz sok benzin megy bele. Ha ehhez még több levegőt adsz, attól még a bemenő mennyisége a benzinnek miért csökkenne? Nem a benzint kéne csökkenteni a levegő változatlanul hagyása mellett?


Egyébiránt célszerű volna olvasni a témában.

Ennek hiányában javasolt a légszűrő ellenőrzése/cseréje (ha eldugul/megtelik, növekszik a fogyasztás), ill. egy kipufogógáz elemzésére képes műhely megkeresése, valószínűleg túl sok benzint kap a motor, ami miatt még gyengébben is megy, mint az elvárható.

2009. nov. 23. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
ha például csak színtisza oxigént raknál a hengerbe sima levegő helyett nyócskán felmenne a teljesítmény de ez kicsit drágább dolog. :(
2010. júl. 26. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Egy wartburg ha két ütemű, az 7 és 11 liter között eszik, terheléstől, útviszonyoktól, sofőrtől, benzin(olaj)minőségtől és műszaki állapottól függően.

A többlet levegő ki lett próbálva trabant versenyautón. Úgy "turbósítottuk" hogy a légszívó elé nyomtuk be csövön skoda fűtéslégbefúvó motorral a levegőt. Jobban is ment vagy 2-3 gyorsaságit, majd pedig jól megállt. Szétszedtük és az egész motor belseje szép fehérre ki volt égve. Hiába, a benzinszegény keverék csodákra képes !

2010. szept. 11. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!