Ha több levegőt juttatok a hengerekbe akkor kevesebb lesz a wartburgom fogyasztása?
A magas fogyasztást a gyújtás és a karburátor megfelelő beállításával tudod csökkenteni. 12 l 100 km-en elég sok. Valami nem stimmel ott...
Egyébként amit kitaláltál - elnézést a kifejezésért - teljes baromság. Az autó elején levő légbeömlőt szokták használni, de csak arra, hogy hideg levegőt szívjon a motor (a hideg levegő sűrűsége nagyobb, több üzemanyagot lehet hozzá adagolni), illetve a torlónyomás kis mértékben rá tud segíteni a hengerek töltésére. Ám ha több levegőt juttatsz be, az egy darabig a bejutó üzemanyag mennyiségét is növeli (a karburátor már csak ilyen), majd utána a beszívott üzemanyag-levegő keverék elszegényedik. Ennek eredményeképp a motor szédületes gyorsasággal fog túlmelegedni, mert nem tudja hasznosítani az üzemanyag hűtőhatását. Az pedig teljesen logikátlan, hogy a több oxigénhez kevesebb üzemanyag kell. Miért kellene? Az üzemanyag és az oxigén együtt eredményez égést. Ha az egyikből több van, az nem jelenti azt, hogy a másikból kevesebb kell... (kevesebb üzemanyaghoz épp, hogy kevesebb oxigén kellene)
Ha semmi nem jön be és ennyi marad a fogyasztás akkor olcsóbban kijösz ha felújíttatod a motrot.
Én évekig úgy jártam hogy ette az olajat. Aztán megcsináltattam. Oké egyszer százezer volt. De amit bele öntögettem olajat annak az árán már ki jött volna a felújítás ára.
Ha kellően sok levegőt juttatsz be a benzinhez képest, akkor a fogyasztás nullára csökken, mivel tönkre fog menni a motor a megemelkedett (túlzott) üzemi hőfoktól.
Egyébként a logikádat nem egészen értem: jelenleg a benzint sokallod, azaz sok benzin megy bele. Ha ehhez még több levegőt adsz, attól még a bemenő mennyisége a benzinnek miért csökkenne? Nem a benzint kéne csökkenteni a levegő változatlanul hagyása mellett?
Egyébiránt célszerű volna olvasni a témában.
Ennek hiányában javasolt a légszűrő ellenőrzése/cseréje (ha eldugul/megtelik, növekszik a fogyasztás), ill. egy kipufogógáz elemzésére képes műhely megkeresése, valószínűleg túl sok benzint kap a motor, ami miatt még gyengébben is megy, mint az elvárható.
Egy wartburg ha két ütemű, az 7 és 11 liter között eszik, terheléstől, útviszonyoktól, sofőrtől, benzin(olaj)minőségtől és műszaki állapottól függően.
A többlet levegő ki lett próbálva trabant versenyautón. Úgy "turbósítottuk" hogy a légszívó elé nyomtuk be csövön skoda fűtéslégbefúvó motorral a levegőt. Jobban is ment vagy 2-3 gyorsaságit, majd pedig jól megállt. Szétszedtük és az egész motor belseje szép fehérre ki volt égve. Hiába, a benzinszegény keverék csodákra képes !
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!