Van különbség a benzines illetve dízel turbófeltöltő között?
Látom nem nagyon vagy otthon a témában.
Turbó dízel: beszívja a friss levegőt amit még lehűt és az megy a motor térbe,meg hogy rakhatnád egy 1.3-as Skodában a a turbót,egy az hogy nem passzol rá mert a turbó dízel és a benzin két különböző dolog,nem lehet összehasonlítani illetve kisebb motorra nagyobb turbót nem nagyon lehet tenni maximum nagy átépítésekkel ami nagyon nem éri meg.
A turbo működési elve megegyező minden belső égésű motornál.
De ez nem jelenti, hogy te csak úgy ukk mukk fukk fel tudnál szerelni egy 2.5-ös VW TDI turbót egy amúgy karburátoros 120-as skodára...
Elképesztően sok munka és költség lenne - valószínűleg a skodád értékének a többszöröse, mire összehoznád.
azt mondaná a motorod első gáznál hogy pukk..
és integetnél a hengerfejnek.
A dízel turbók sokkal nagyobb nyomást produkálnak kisebb fordulaton.
4x esével töltené túl a motorod. plusz még az a 2x es hengerűrméret amennyivel kisebb a te autód blokkja.
Lényegében ugyanúgy működik a benzines turbó is mint a dízel csak más a töltönyomás léptéke a szélkerekek kivitelezése miatt.
Már sokmindent írtak, talán így tisztábban látsz majd egy kicsit. Most nincs kedvem sokat gépelni, lényeg hogy valaki kispolskit akart turbósítani, neki írtam az amit most ide bemásolok.
A turbó típusa a legkisebb gondod.
Valóban, azon a blokkon már van turbó, és nem néztem végig a videót de szerintem a kipufogórendszerbe már bele van kötve.
Hogy tisztábban lásd a dolgot a turbó benzin sokban különbözik a szívó benzintől.
Egy gyárilag szívó rendszerű motor adott teljesítményre van méretezve. A turbó sokmindent megbolondít, a gyári alkatrészek hosszú távon nem fogják bírni. Se a nagyobb nyomatékot se a nagyobb hőterhelést. Hogy ezeknek a motorblokk megfeleljen elég sokmindent ki kell benne cserélni. A legfontosabb a dugattyúk, és a hajtókarok. Turbós motoroknál meg van oldva hogy a dugattyúk aljára olajat permeteznek, mert az intenzívebb égés miatt olyan hőmérséklet alakul ki amit a normál szívómotor dugattyúja képtelen elviselni és átolvad. Ezért a turbós motorban olyan hajtókarok vannak amik egyrészt meg vannak erősítve, másrészről van bennük egy üreg amin keresztül olajjal permetezik a dugattyúk alját.
Másik fele hogy a turbók 100 000 fölött pörögnek terhelés alatt, és ekkor elég sok hő keletkezik amit olajjal és levegővel hűtenek. Ezért és a turbóban lévő siklócsapágyak miatt az olajkört ki is kell bővíteni hogy a turbóhoz is el legyen vezetve a kenőanyag. Mivel sokkal több mindent kell olajozni egy szívómotorhoz képest ezért valószínűleg az olajszivattyút is ki kell cserélni nagyobbra. Gondolj bele hogy mivel a kisfityó nem készül gyárilag turbós változatban ezért kapásból a turbón kívül szinte mindent le kell egyedileg gyártatni, vagy egy másik típusét átalakítani. És akkor még nem is beszéltünk arról hogy ha már turbósít az ember akkor egy intercooler beépítése már szinte kötelező. Ha már a turbóval annyit kínlódott az ember akkor az inetercooler már bakfitty. Ezeken kívül a főtengely sem fog örülni a másfélszeres, kétszeres terhelésnek. Így ezekkel is kell kezdened valamit hacsak nem akarod 300 kilométer után a kukába dobni az autót. Meg kereshetsz rá valami másik váltót is amit hozzá kell faragnod a motorhoz. És mégegy gond. A több levegőhöz több üzemanyag is kéne.
Mivel szinte mindent egyedileg kell megoldani így egy turbósítás nem olcsó dolog. Ha nincs a zsebedben minimum fél misi akkor inkább keress másik hobbit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!