Miért van az hogy motorból gyártanak 2 üteműt, autóból meg nem?





Az első probléma: azonos lökettérfogat esetén nagyobb a károsanyag-kibocsátása. Mivel egy motorkerékpár kisebb hengerűrtartalmú erőforrást igényel, így a teljes károsanyag-kibocsátás elfogadható szinten tartható.
A második: a kétütemű kevésbé nyomatékos, mint a négyütemű. Nem lehet vele olyan szépen, nyugodtan, alacsony fordulaton közlekedni, mint egy négyüteművel, hanem pörgetni kell, hogy menjen. Ez pedig egy autónál sok gondot okoz, ott ugyanis egy kb. egy tonnás karosszériát kell mozgatni, amihez sokkal kedvezőbb egy nyugodt, széles, lapos nyomatékgörbéjű négyütemű motor.
A harmadik: a kétütemű motorfékje nagyon gyenge, ráadásul néhány kivitelnél (keverékolajzás, bár ez ma már igen ritka) a motor károsodását okozhatja. Ez pedig autóknál komoly problémát jelenthet, mert ott lejtőn lefelé motorféket szokás használni, az üzemi fék ugyanis nem képes egy akkora járművet tartósan visszafogni.





Azonos teljesítmény mellett a kétütemű motor kisebb lökettérfogatú (és tömegű), rosszabb hatékonyságú (nagyobb fogyasztás és káros anyag kibocsátás) és egyenletleneb nyomatékgörbéjű a négyüteműnél.
Ezek a tulajdonságok motorbicikli esetén előnyösek vagy kevésbé zavaróak mint egy autónál.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!