Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem rég szereztem meg a...

FrbSzilvia kérdése:

Nem rég szereztem meg a jogosítványom és kezdésképp kaptam egy extra régi kocsit gyakorlás szempontjából. Az a probléma, hogy télen nem indul be reggelente. Mit javasoltok takaró fólia? Vagy hogy védekezzek a fagy ellen? Nincs garázsunk.

Figyelt kérdés

2013. nov. 28. 13:44
 1/8 anonim ***** válasza:

Ezt fejts ki bővebben, mert így nehéz lesz segíteni!


Miért ne indul? Nem forgat elég jól az önindító? Talán gyenge akksi, elfáradt önindító? Diesel autó? Talán nem izzítasz elég sokáig (lehet többször is szükséges), vagy rosszak az izzítógyertyák. Ha benzines, akkor lehet nem jól áll a gyújtás, vagy párát kap a trafó/eloszót/gyertya. Esetleg öreg, kokszos gyerták vagy rotor.

Üzemanyagtól függetlenül lehet akár a kopott motor hibája is, hogy nincs elég kompresszió.

Egy ismerősöm járt úgy, hogy vadonat új autója nem indult be télen. Az első telet végigszenvedte, a második tél közepén valaki azt tanácsolta neki, hogy cserélje le az olajat eggyel "vékonyabbra", azzal a - bár nem gyárilag előírt - olajjal gond nélkül indul az autója!


Írd meg milyen márka/típus, melyik motor, és mi a pontos jelenség!

2013. nov. 28. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Egy takaró semmit sem fog érni...


Írd meg milyen autó és mit jelent a "nem indul be" pontosan.

2013. nov. 28. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Nissan Sunny Diesel és 1987-es.

Azért nem indul, mert izzítórelés és nagy hidegben ha túl sokat próbálkozom beindítani leszívja az aksit.

De amúgy ha végtelen töltés lenni az aksiban, -5 fok alatt sztem próbálkozhatnék órákat. :)

Egyszerűen öreg autó és diesel. Ez a két fő probléma

2013. nov. 28. 14:48
 4/8 anonim ***** válasza:
3-4 mp izzítás esetleg 2x teljességgel kizárt, hogy leszívja az aksit. Ott vagy valami zárlatos vagy pedig halott az aksi.
2013. nov. 28. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Ki kell próbálni egy tuti erős akksival. Akár 2-3 alkalommal izzítani. Érdemes ellenőrizni az izzítógyertyákat, lehet 1-2 nem jó, és már pokolian megnehezíti az indítást...
2013. nov. 28. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Előbbi vagyok, tesztelni tudod az izzítógyertyákat úgy is hogy nem veszed ki, hanem ellenállást mérsz rajta egy multiméterrel, kb a 0,5Ohm (+/- 0,2Ohm) a normális. Ettől eltérő értéknél zárlat, vagy szakadt izzítógyertya lehetsége áll fenn, ami cserét jelent.

Pl. Champion gyertya 6-7e /db, persze érdemes őket együtt cserélni, ha van "kapcsolatod" akkor lehet egy 5-ösből megúszod darabját. Olcsót, kínait fölösleges venni.


Ez csak ötlet, tanács. Nem mondtam, hogy vegyél új gyertyákat, a tesztelése viszont ingyen van, és abból már van kiindulási alap. Amúgy a legtutibb, ha kiveszed az izzítógyertyákat és csak RÖVID időre, amíg látod, hogy felizzik-e vagy sem, adsz nekik közvetlen kakaót.

Bár szerelői tapasztalat nélkül és nem ajánlom, mert láttam már ettől 20 évvel fiatalabb autónál is hengerfejbe beleszakadt izzítógyertyát.

2013. nov. 28. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

"Egyszerűen öreg autó és diesel. Ez a két fő probléma"


Pedig kvára nem. Attól hogy öreg még nem sz@r.

A probléma az hogy egyszerűen sz@rok az izzítógyertyák és/vagy az akksi.

2013. dec. 2. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Sándor papa ***** válasza:
Kísérletezés helyett keress egy öreg szakít jobban jársz!
2019. szept. 6. 06:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!