Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson Világítás probléma mit...

Simson Világítás probléma mit tegyek?

Figyelt kérdés
Mit tegyek gyengén ég a hátsó helyzetjelzőm, rájöttem arra, hogy a gyújtáskapcsolóon lévő 3-as kapcsolódási pont, tehát ahol 3 vezeték csatlakozik egy helyre neveztesen az 59-es pont fölött lévő 3-as fül , a gyújtástól feljövő vezetékek csatlakoznak oda, gondolom így már tudja aki ért hozzá, alatta az 59-es pontba csatlakozik a világítótekercstől feljövő vezeték, legalábbis kapcsolási rajz alapján arra jöttem rá, hogy ha a világítótekercs piros/fehér vezetékét kötöm az 59-es pontra akkor az első lámpa és a távolsági világítás visszajelzője világít piszkosul, már szinte alapjáraton is bántja az ember szemét(12V) ha viszont felcserélem és a töltőtekercs szürke/piros vezetékét kötöm az 59-es pontra akkor viszont a hátulja világít piszkosul, hogyan lehetne megoldani, helyreállítani a dolgokat? (akkumlátort vettem a motorba, és egyúttal átnéztem kapcsolási rajz alapján a gyújtáskapcsolót, viszont valamit elnézhettem, és rossz helyre köthettem, mert előtte a motor eleje és hátulja is azonos erősséggel világított)?

2013. nov. 23. 15:56
 1/1 anonim ***** válasza:

Nézd meg, hogy az alaplapon melyik szín melyik tekercsre van kötve.


A gyári bekötés egyszerű és bevált, de már minden boldog-boldogtalan csinál kapcs rajzot Simsonhoz, egyik rosszabb, mint a másik.


Tehát. Az 59-esre kösd a világítótekercset. Ennek egy kivezetése van, és nem a gyújtás. :) Ez estben a 86-os ponttal ne foglalkozz, mert nem fogod használni. 56-os pontra kösd a fényváltót, annak a másik végére az első lámpát.


Ha van akkud, feltételezem, van feszszabályzód is.


A töltőtekercs(ennek két kivezetése van) csapolását akár be se kösd, felesleges, ha ELBA-d van, vagy egyéb, elektronikus feszszabályzód(gyárilag be volt kötve, mert gyökér egy dolog a gyári feszszab).


Ha gyári feszszabályzód van, akkor a csapolást kösd a közös pontra(a hármas fül az 59 alatt/felett, ahogy nézd), vagy ha van külön sorkapcsod (kis műanyag izé, két oldalában csatlakozók), akkor arra, másik végére menjen a hátsó helyzetjelző, azt nem kell kapcsolhatóra csinálni, bár lehet, úgy is mindig világítani kell. Ha kapcsolhatóra akarod, akkor a csapolást az 58-ra kösd, ez esetben az 59b-n fogod megtalálni a hátsó helyzetjelzőnek való delejt.


A feljövő töltő szálat, ami a töltőtekercs végéből jön ki, kösd a feszszabályzóra, annak a szabályzott oldalát pedig a 15/51-re, és mivel az kétágú, a másik szabad helyre mehet a féklámpa kábele. Végül az akksit kösd a 30-asra, a negatívját meg a testpontra.


Így biztosan jó lesz, és működni fog.


Fontos, hogy elöl akkora izzód legyen, mint amekkora a tekercsed(világító). A 35ös izzóval a 25 tekercs nem lesz jó, satnya lesz, fordítva viszont kicsapja. A régi motorokban volt 15W-os világító tekercs is, az felismerhető, vékony huzal van rajta, a vasmagon meg magasítás, lemezből, ezt inkább kerüld, nem lehet vele látni.

2014. jan. 25. 03:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!