Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autó gumi nyomásának...

Az autó gumi nyomásának mennyinek kell lenni télen? Ugyan annyinak mint nyáron?

Figyelt kérdés
2013. nov. 28. 09:18
 1/5 anonim ***** válasza:
Nekem állandóan 2.0-2.2 bár közt van. Ha egyedül jársz többet elég 2-n tartani.
2013. nov. 28. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nyugodtan lehet ugyanannyi. Méteres porhóban nagyon jó az alacsony nyomású, széles abroncs, de a "mezei" autóabroncsból hiába engedsz ki 2-3 tized bart, azon az sem segít, az alacsony nyomású gumik egészen másak. Egyébként is ritka, hogy télen ilyen mély hóban kelljen haladni, sokkal gyakoribb a letaposott, jeges hó vagy az eső, latyak. Mindkettőben a kemény gumi jó: bele tudja magát vágni az utat borító borzalomba, ki tudja nyomni maga alól a vizet és tapad.

Elméletileg télen 1-2 tizeddel magasabb guminyomás kell, mint nyáron. A guminyomást ugyanis hideg állapotban adják meg, menet közben a gumi hőmérséklete megnő, ezzel együtt a nyomása is nagyobb lesz, tehát az üzem közbeni, meleg nyomás kicsit több, mint amennyit te beállítasz. Télen a gumi kevésbé melegszik fel (a külső és belső súrlódása ilyenkor is melegíti), ezért ahhoz, hogy ugyanolyan meleg nyomást érj el, magasabb hideg nyomás kell. De ha nem emeled meg a nyomást, az sem baj, a hétköznapokban előforduló helyzetekben nem az a kis nyomáseltérés fog dönteni, hogy az úton marad-e az autó.

2013. nov. 28. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Nekem a kocsi könyve téli gumira + 0,2 BAR-t ír a nyárihoz képest. Én így használom, idáig még elment mindenhol. :)
2013. nov. 28. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
köszönöm
2013. nov. 28. 13:26
 5/5 anonim ***** válasza:

egy ismerősöm mindig alacsonyabb nyomással használta az autóját, és idén ősszel azt mondta neki a gumis, hogy kuka a téli gumija, mert belül lecsiszolta teljesen a felni az alacsony nyomás miatt


inkább +0,2 0,3 bar még nyáron is, de könnyen ellenőrizhető, hogy mikor jó a nyomás, felfújod, majd belemész egy nem túl mély tócsába lassan, és megnézed, hogy meddig érintkezik a futófelület a talajjal, na addig fújod amíg mindkét oldalon marad néhány mm ami nem vizesedik be, úgyis ereszteni fog


ugyanezt ellenőrizni lehet tiszta aszfalton is, a lényeg, hogy lásd, hogy hol érintkezik és hol em

2013. nov. 28. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!