Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ez a "hibrid" technológia...

Ez a "hibrid" technológia működne?

Figyelt kérdés

Ugye manapság a hibridekben 2 motor van, egy villany, és egy benzin. 50km/h felett, illetve ha alacsony a töltés, akkor bekapcsol a benzin ami egy Prius esetében 1.5-ös benzinmotor. Fogyasztásban így elérnek 4-5L körüli eredményeket. Mindkét motor az autót hajtja, illetve a benzinmotor még tölti az akkumulátorokat.


A tisztán elektromos autók nem használnak benzinmotort, de a hatótávolságuk kicsi, illetve könnyen le lehet velük robbanni az út szélén, ha kifogy a szufla. Max 300-400km a megtehető út, de az a legjobb villanyautók esetében.


Egy másik ötlet szerint is 2 motor lenne, de az 1.5-ös benzines helyett egy 125-ös benzinmotor lenne benne, amit hosszabb utak előtt az ember bekapcsolhatna. Ez a kicsi 125-ös motor CSAK az akkumulátorok töltését szolgálná, a hajtással semmiféle kapcsolatban nem állna. Persze tudom, hogy nem tudna elegendő áramot termelni, így előbb-utóbb kifogyna ebből az autóból is az áram.

VISZONT: ami lényeges, hogy a hatótávolságot meg lehetne növelni egy tisztán elektromos autóhoz képest, valamint ha az ember lerobban valahol, akkor elég ha egy kicsit járatja a benzinmotort, amíg az tölt annyit, hogy eljuthasson a legközelebbi konnektorhoz.

Ezzel a módszerrel a legjobb hibrid alatti fogyasztást lehetne elérni, és a hatótávolságot is meg lehetne növelni, hogy az autó hosszabb utakra is használható legyen.



2013. nov. 27. 16:11
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Léteznek olyan autók amelyik hibridek, és a kerekeket kizárólag elektromos motorok hajtják, az áramot pedig egy kisebb robbanómotorral meghajtott generátor biztosítja. Annyira nem vagyok otthon a témában de már olvastam ilyen technológiával készült Volvo terepjáróról ami 100 kilométeren beéri kb 2 liter üzemanyaggal.
2013. nov. 27. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 Dörmögő ***** válasza:
2013. nov. 27. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Ezt hívják range extender-nek. Most hirtelen nem emlékszem melyik gyártó gondolkodik abban, hogy a pótkerék helyébe p.l. egy egytárcsás Wankel pöpecül beférne erre a célra. (Nem a Mazda.)
2013. nov. 27. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
basszus, ezt én már 1 éve kigondoltam, és nem védettem le :@@@
2013. nov. 27. 17:01
 5/13 Dörmögő ***** válasza:
Szerintem a Volvónál nem egy éve kezdtek el ezen dolgozni.☺
2013. nov. 27. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
A Prius sem hajtja közvetlenül a kerekeket csak villanymotoron keresztül. A japán mérnökök biztos kitalálták hogy miért kell 1500 köbcenti.
2013. nov. 27. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 gomzoli ***** válasza:

Az általad leírt módon oldották meg az Opel Ampera üzemelését. Ott egy 1,4-es benzines gondoskodik az áramellátásról, az autót a villanymotor hajtja. A kis benzinmotor csupán "Range extender" : hatótáv növelő szerepet kapott.

Az általad elképzelt kis 125cm3 motorka produkálna legfeljebb kb. 8-10Kw teljesítményt, ebből árammá generálható kb. 5-6 Kw lenne. A kocsi meghajtásához édeskevés, az akku folyamatos utántöltéséhez szintén. Ezért kell nagyobb teljesítményű robbanómotor, ami valójában aggregátorként működik.

A másik ok pedig, amiért értelmetlen ilyen pici motorban gondolkodni:

Ha a 125-ös (tegyük fel négyütemű) motorka folyamatos 5-6 ezres fordulaton megy (mert ennyi kell, ha el akarsz érni 8-10 Kw teljesítményt), akkor megeszi a 4 literkéjét a 95-ös benyának.

Egy 1,4 literes benzinmotor pedig folyamatos 2-3 ezer közötti fordulaton produkál 50-60 Kw-ot, ugyanakkor elfogyaszt kb. 5 litert a naftából.

Magyarán többszörös teljesítmény alig több fogyasztással.

2013. nov. 28. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
utolsó: Az általad leírtak szerint fölösleges az ilyen irányú fejlesztés, mivel 4-5L fogyasztású autót ma is kapni, ami nem is hibrid. Ráadásul pl: egy Daewoo Tico-ban 0.8-as motor van, ami az autót hajtja, nem csak generátort, és az is 4-5L-t fogyaszt
2013. nov. 28. 16:23
 9/13 Dörmögő ***** válasza:
Ténylég felesleges? A kérdésben egész jó irányúnak tűnt a gondolkodásmeneted, most meg azt írod hogy nem jó ez irány. Azt azért nem árt ha tudod hogyha a tico ugyanannyit fogyaszt mint az ampera akkor vedd figyelembe hogy a tico kb 700 kilo, az ampera meg az aksival együtt több mint 1700 kilogramm. Így se tűnik jónak az irány?
2013. nov. 28. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 gomzoli ***** válasza:

A legnagyobb üzemanyagtakarékossági törekvéseket is keresztülhúzza az emberek mentalitása. Másfél tonna vas legyen körülöttem, és ez gyorsuljon 6 mp alatt 100-ra.

Az embereknek fontosabb a "vezetési élmény", mint a jövőbe látás képessége. Szomorú. Már régen el kellett volna hogy terjedjenek a párszáz kilós, 10-20 lóerős, hálózatról tölthető, elektromos motorral hajtott városi kisautók, még ha a család második autójaként is. Spártai felszereltséggel (hogy megfizethető legyen), pusztán funkcionális célokból: a város egyik pontjáról a másikba jutni, esőtől, széltől védve. Nem 8-10 literes városi átlagfogyasztású hangos, zajos, szennyező autókat kellene látnunk, amikben legtöbbször csupán egy ember ül.

2013. nov. 28. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!