Ez a "hibrid" technológia működne?
Ugye manapság a hibridekben 2 motor van, egy villany, és egy benzin. 50km/h felett, illetve ha alacsony a töltés, akkor bekapcsol a benzin ami egy Prius esetében 1.5-ös benzinmotor. Fogyasztásban így elérnek 4-5L körüli eredményeket. Mindkét motor az autót hajtja, illetve a benzinmotor még tölti az akkumulátorokat.
A tisztán elektromos autók nem használnak benzinmotort, de a hatótávolságuk kicsi, illetve könnyen le lehet velük robbanni az út szélén, ha kifogy a szufla. Max 300-400km a megtehető út, de az a legjobb villanyautók esetében.
Egy másik ötlet szerint is 2 motor lenne, de az 1.5-ös benzines helyett egy 125-ös benzinmotor lenne benne, amit hosszabb utak előtt az ember bekapcsolhatna. Ez a kicsi 125-ös motor CSAK az akkumulátorok töltését szolgálná, a hajtással semmiféle kapcsolatban nem állna. Persze tudom, hogy nem tudna elegendő áramot termelni, így előbb-utóbb kifogyna ebből az autóból is az áram.
VISZONT: ami lényeges, hogy a hatótávolságot meg lehetne növelni egy tisztán elektromos autóhoz képest, valamint ha az ember lerobban valahol, akkor elég ha egy kicsit járatja a benzinmotort, amíg az tölt annyit, hogy eljuthasson a legközelebbi konnektorhoz.
Ezzel a módszerrel a legjobb hibrid alatti fogyasztást lehetne elérni, és a hatótávolságot is meg lehetne növelni, hogy az autó hosszabb utakra is használható legyen.
Az általad leírt módon oldották meg az Opel Ampera üzemelését. Ott egy 1,4-es benzines gondoskodik az áramellátásról, az autót a villanymotor hajtja. A kis benzinmotor csupán "Range extender" : hatótáv növelő szerepet kapott.
Az általad elképzelt kis 125cm3 motorka produkálna legfeljebb kb. 8-10Kw teljesítményt, ebből árammá generálható kb. 5-6 Kw lenne. A kocsi meghajtásához édeskevés, az akku folyamatos utántöltéséhez szintén. Ezért kell nagyobb teljesítményű robbanómotor, ami valójában aggregátorként működik.
A másik ok pedig, amiért értelmetlen ilyen pici motorban gondolkodni:
Ha a 125-ös (tegyük fel négyütemű) motorka folyamatos 5-6 ezres fordulaton megy (mert ennyi kell, ha el akarsz érni 8-10 Kw teljesítményt), akkor megeszi a 4 literkéjét a 95-ös benyának.
Egy 1,4 literes benzinmotor pedig folyamatos 2-3 ezer közötti fordulaton produkál 50-60 Kw-ot, ugyanakkor elfogyaszt kb. 5 litert a naftából.
Magyarán többszörös teljesítmény alig több fogyasztással.
A legnagyobb üzemanyagtakarékossági törekvéseket is keresztülhúzza az emberek mentalitása. Másfél tonna vas legyen körülöttem, és ez gyorsuljon 6 mp alatt 100-ra.
Az embereknek fontosabb a "vezetési élmény", mint a jövőbe látás képessége. Szomorú. Már régen el kellett volna hogy terjedjenek a párszáz kilós, 10-20 lóerős, hálózatról tölthető, elektromos motorral hajtott városi kisautók, még ha a család második autójaként is. Spártai felszereltséggel (hogy megfizethető legyen), pusztán funkcionális célokból: a város egyik pontjáról a másikba jutni, esőtől, széltől védve. Nem 8-10 literes városi átlagfogyasztású hangos, zajos, szennyező autókat kellene látnunk, amikben legtöbbször csupán egy ember ül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!