Milyen jogszabályok vonatkoznak a segédmotoros kerékpárokra?
- Gondolok itt a motorcserére. Mivel nincs forgalmija, így nem is lehet hova feltüntetni. Ha eladják, maximum az adásvételibe írják.
- Vagy pl. a hátsó kerékcserére egy Babettnál. Kivágom a vázból, majd egy Póni Romet-ét behegesztem. Erre van valami jogszabály?
Smkp-t úgy vágdosol ahogy akarsz, de azért biztonságosnak nézzen ki, ha a rendőr meglát. Biztos láttál már Simson központi teleszkóppal. Azért se szólnak...
Köszönöm a választ, megtaláltam a jogszabályt!
Mivel a segédmotoros kerékpár az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékének, a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak „b” pontjában foglaltak alapján, nem minősül gépjárműnek, így az ER 16. § (1) bekezdése értelmében a segédmotoros kerékpár átalakítása nem engedély köteles. Ennek értelmében közlekedési hatósági díj megfizetési kötelezettség sem merül fel. Azonban, az ER 16. § (6) bekezdése értelmében: …”Nem engedélyezhető a jármű olyan átalakítása, amely az MR. (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet) Függelékeinek Mellékleteiben meghatározott valamely közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi követelmény tekintetében a jármű gyárilag kialakított jellemzőinek a romlását eredményezi.” 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékének, a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak „r” pontjában a következő módon definiálja a segédmotoros kerékpár fogalmát: „Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.” A segédmotoros kerékpáron motorcserét, és a hajtáslánc megváltoztatását a fent idézett jogszabályok rendelkezéseinek megtartásával, illetve azok figyelembe vételével lehet elvégezni, amely nem jár a jármű közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemzőinek romlásával, illetve a beépített elektromos motor teljesítménye nem haladhatja meg a 4 kW teljesítményt. Továbbá az új motor, és a hozzá kapcsolódó hajtásláncnak olyannak kell lennie, hogy a jármű végsebessége, és a saját tömege az átalakítás után sem haladhatja meg, a fent idézett 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékében megadott értéket.
Egy simsonból szeretnék trikét építeni. Ezért én is nézegetem a rendeleteket. De én csak azt találom hogy a segédmotor ÖSSZEÉPÍTÉSe is engedély és bemutatás köteles.Nincs kivétel csak egyes lassújármű és kertitraktor kivételével.
Hasonló a helyzet az ÁTALAKÍTÁS tekintetében is, mert a jogszabály járművet említ és ha megfelel az átalakítás után az előírásoknak bevezetik a forgalmiba vagy a mi esetünkben igazolást ad ki. Az 5/1990 (IV12) KoHeM rendelet járművet említ mint definíció és a segédmotor is jármű. Valamikor is igazolást adtak ki a triciklikre is hogy az előírásoknak megfelel. Szerintem az összeépítés és az átalakítás is bemutatásköteles. Ha valaki tud olyan rendeletet ami konkrétan leírja hogy a segédmotor összeépíthető vagy átalakítható engedély és bemutatási kötelezettség nélkül , az írja meg a pontos rendeletet. Mert én még nem találkoztam ilyennel, a föntiekben sincs ilyen leírva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!