Simson henger fúrásnál a karbit is át kell variálni?
Figyelt kérdés
Simsonomat most vásároltam, a tulaj szerint gyári paraméterekkel rendelkezik, annyi biztos, hogy a főtengelycsapágyak cserére szorulnak, viszont ha már szét lesz húzva ablokk akkor meg is fúratnám, igazából nem szeretnék tuning ilyen olyan "nagy " köncentis hengert, a gyári 50ccm-es maradhatna a névleges ürtartalma, csak pár század esetleg tized mm-t szeretnék fúratni, természetesen táblázat alapján, de ezt tudni fogja a szakember, azt szeretném kérdezni, hogy a karburátor is utána kell állítani, vagy ez a pár század mm elhanyagolható az üzemanagellátás szempontjából?
Ha csak javítóméretre történik a fúrás akkor nem kell karbin állítgatni.
Viszont ha már kopott volt, és ahhoz volt állítva akkor egy kis finomítás nem árthat neki.
Valamint bejáratós motornak illik üzemanyagban dúsabb keveréket adni. Tehát állítani kell a karbin.
De ha használni akarod a gépet akkor jobb mihamarabb megtanulni a gyújtás és karburátor állítást.
2013. nov. 24. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 A kérdező kommentje:
természetesen a keveréket dúsabbra keverem és egyébként csak javítófúrás lenne, mert gyári a henger nem volt fúrva
2013. nov. 24. 18:36
3/8 anonim válasza:
Nem csak több olaj kell a keverékbe(az is kell). A súbert tűt is feljebb kell tenni, így a levegő-tüzelőanyag keverékben több lesz a tüzelőanyag. Persze így többet fogyaszt, de bejáratós motornál ne ez legyen a szempont. Az majd jöhet bejáratás után.
2013. nov. 24. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 A kérdező kommentje:
rendben köszönöm
2013. nov. 25. 05:38
5/8 A kérdező kommentje:
egyébként nem szívesen cseréltetném ki a csapágyakat és nem fúratnám, mert ez 84-óta nem lett széthúzva és minden alkatrész gyári benne, dehát mivel restaurálva van el kell döntenem, hogy használni is akarom, vagy csak vitrinbe megy
2013. nov. 25. 05:40
6/8 anonim válasza:
Hát ha használni akarod akkor kezdeni kell vele valamit.
Gondolom gányolni nem akarod, ez nagyon helyes.
Így 2 lehetőség marad:
Megbontod a blokkot, minden kopó alkatrészt (csapágyak,szimeringek) kicserélsz minőségire. Szükség esetén főtengelyt is felújíttatod. És persze a fúrás. Ehhez minőségi utángyártott dugót veszel.
Másik megoldás hogy mindenből szerzel gyári újat és abból újítod fel. Ez jóval költségesebb megoldás. De a motor gyári marad.
(bár ha napi használatban lesz a gép akkor szerintem ezt nem éri meg)
2013. nov. 25. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 A kérdező kommentje:
hát igen, szakemberrel szeretném kicseréltetni a belső dolgokat, csapágyakat még jó minőségben tudnék is szerezni pl koyo de a dugattyút jó minőségű utángyártottat, na az nem kis feladat, mert javarészt Taiwani dugattyúk vannak, esetleg valami javaslat, hogy honnan tudnék venni jó minőségű dugattyút?
2013. nov. 26. 05:44
8/8 anonim válasza:
Hát a dugattyú az jó kérdés. Léteznek magyar cégek is akik foglalkoznak dugattyú készítéssel, pl Berta. (Pannóniámban van Berta dugó, bár még bejáratós, nem hajtottam még meg egyszer sem)
De simsonos fúrumokon érdeklődj ez iránt. Hogy milyen márkát ajánlanak.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!