Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen gyertya kéne 2005-ös...

Milyen gyertya kéne 2005-ös Z16XEP motoros astra g-hez?

Figyelt kérdés
Nem tudom, mikor cseréltette az előző tulaj. Ajánlottak 1600/db áron a szervizben. Az megfelelő ár érte? Sajnos márkát nem tudok.

2013. nov. 23. 10:26
 1/6 anonim ***** válasza:
1600ft/db ár az egész jó.Sőt még olcsó is.Valószínű ennyiért rövidebb élettartamú gyertyát tesznek bele.Egy jó gyertya akár 4-8 ezerbe is belekerül darabja.
2013. nov. 23. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Nézd meg a mi agyári előírás. Egyébként én iridium gyertyát raknék bele 4600ft/db de 100000 km-re jó.
2013. nov. 23. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
A neten a GM Genuine gyertyákat 1500-1800 Ft/db áron találtam. Akkor az most jó, vagy nem jó?
2013. nov. 23. 14:09
 4/6 anonim válasza:
1 föld elektródás gyertya kell bele, NGK javasolt. Átlagos használat mellett az iridiumos pénzkidobás, annak az árából cca. 3x cserélsz teljes gyertyakészletet.
2018. júl. 20. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim válasza:

Még mielőtt valaki belekötne: az iridiumos benzines kocsiban semmivel sem jobb, mint a hagyományos. Gázos autókhoz szokták javasolni. Az iridium elektróda annyit tesz, hogy lassabb a gyertyavég eróziója. Cserébe jóval drágább is, így nem éri meg. A teljesítményt SOHA nem fogja növelni.


Nem növelik a felkapott Brisk és egyébb csodagyertyák sem - ezek önmagukban semmit nem csinálnak, ahhoz felprogramozott ECU kell (más keverékképzés) és egyéb motorsportban megszokott megoldás, hogy szükség legyen rájuk. Egyes esetekben talán javíthatják a lángfront terjedését (pl. ha olyan a kisülési ív, hogy az elektróda nem áll a láng útjában), de ez sem lesz észrevehető soha átlagos használatú gépkocsiban.


Ugyanez igaz a többelektródás megoldásokra is. Ott a több elektróda nem azért van, mert akkor több szikra történik. Egyszerű fizika - a feszültség mindig a legkisebb ellenálláson esik, "arra megy az áram". A több elektródás megoldások lényege, hogy ha az egyik elektróda erodálódott, akkor egy másik tökéletes állapotú veszi át a helyét (= a gyertya tovább marad üzemképes, ritkábban kell cserélni). Több szikra gyújtási ciklusonként csak akkor lenne lehetséges, ha a gyújtótrafó többször sülne ki, de ez néhány speciális motort kivéve egyáltalán nem történik így, egy gyújtószikra van minden sűrítés után.


A több elektróda hátránya viszont az, hogy az elektródák elveszik a helyet az égéstérben. Egy 4 elektródás gyertya pl. 4 részre bontja a lángfrontot, ami akár még rossz égést vagy detonációt (kopogást) is okozhat egyes motorokban. Mivel a szikraív ilyenkor - ellentétben a hagyományos gyertyákkal - általában vízszintes, így csak olyan motorokba ajánlott, ahol ezt a gyártó kifejezetten kéri (pl. egyes Nissan-ok).


A több elektróda további hátránya, hogy míg 1 elektróda használatban van, addig a többi pihen. Amelyik elektródán nem történik kisülés, az jól elkormolódhat, így idővel akár a gyújtási kép is rosszabb lehet, ha a lerakódás olyan mértékű (pl. ha a motornak egyéb hibája is van).


Szóval nem érdemes bedőlni legtöbbször a marketingnek, nem véletlenül használják még ma is a legnagyobb sportautógyártók is az egy elektródás gyertyát.


Ugyanez igaz a papír-légszűrőkre is, de az egy másik story. Érdemes ezzel kapcsolatban utánanézni, hogy vajon papír vagy olajos-szövet direktszűrő (K&N csoda) van-e a sokak által istenített Bugatti Veyron 1001 lóerős motorjában? Segítek, papír! :)

2018. júl. 20. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
Többelektródás gyertyákhoz még annyit: mivel több elektróda van, nagyobb az esély arra is, hogy egy idő közben letörik/leesik (látni ilyet bizony). Azt pedig nem kell ecsetelni, hogy mi történik egy hengerben, ha 3-4000-es fordulat mellett egy fémdarab elszabadul odabent...
2018. júl. 20. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!