Miért ment tönkre az autóm motorja 120 ezer km-nél? Tudom érvényesíteni a garanciát, ha nincs az autónak szervízkönyve?
Suzuki SWift 1.3-ról lenen szó, mindig a Shellen tankoltam 100-as benzint, 80 ezer km-es kora óta van nálam, emellett öntöttem bele oktánszámnövelő adalékot a shell nitro + 100 mellé, és injektortisztítót is.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy votlam vele a Hungaroringi pályanapon ,már ott nap végén felgyulladt a check engine lámpa, de már régen is égett akkor katalizátor hibát olvastak ki azt hittem ez is az ezért nem foglalkoztam vele, tegnap viszont este mikor elmentem koscikázni, egyesbe 6 ezernél elváltottam a kettest kihúztam 6600-ig amikor már hagytam had dadogjon és véletlenül nem vettem el a gázt mikor behúztam 3 ba és felpörgött a motor kb 8 ezerig és hangos pukkanás, csörömpölés, kihúztam rögtön üresbe de a motor sajnos lefulladt és már nem tudtam tekertetni az önindítóval :( besült :(
de elvielg van benen elszabáylzás aminek nem kéne hagynia túlpörögni nem? akkor hiábzott a gyártó hogy elromlott benen valami, és vgy raknak bele nekem ey új motort inygen vagyvan valami 50%-os kedvezmény nem?
elvileg 300 ezer bele egy új motor, bontottan meg 100 ezer lenne.
Ha nincs szervízkönyv akkor hogyan akarod igazolni hogy a kötelező szervizek el lettek végezve? Egyik gyártó sem akkora hülye hogy 3 év garanciát adjon egy olyan kocsira amelyikről nem tudja hogy cserélnek-e benn olajat, vezérműszíjat stb. Szervízkönyv nélkül valószínűleg buktad ezt a motort.
Neked fingod nincs a motorhoz... Minek 100-as benzinbe oktánszám növelő? Kopogni egy motor alacsony fordulaton és szegény keveréknél tud, te meg 6000-en pörgeted, ott soha nem fog kopogni még 95-össel se egy gyári motor...
Vízhűtéses motor meg nem sül be, csak miután már elforrt a víz, különben nem fog besülni, ez nem simson... Neked nem besült a motor, hanem széttört a hajtókar, és kikönyökölt a blokk oldalán, darabokra zúzva az egész motort, mert túlmelegedett az olaj, + túl magas volt a fordulat...
De nembaj, ez legalább egy jó lecke lesz neked, hogy többet nem sufnituningolsz. Gyári motoron a tiltás fordulatszámát egy hozzáértő ember nem módosítja, hacsak nem TE kérek kifejezetten saját felelősségedre, vagy nem egy idióta nagyokos szakbarbár...
egyértelműen a te hibád, sok nagyon okos ember azt hiszi, hogy a suzukit nem lehet széthajtani.
Pedig ugyanolyan anyagokból, technológiával készült mint bármilyen más autó, így azt is szét lehet hajtani, mint ahogy mást is. Ezt buktad, de mielőtt mondanád, hogy a suzuki hibája, ez más autónál is így történt volna.
Ugyan régi a történet, de nem ártana tudni mi mire hat.
"de elvielg van benen elszabáylzás aminek nem kéne hagynia túlpörögni nem?"
A leszabályozás működik úgy, hogy gázpedál nyomásnál nem engedi a leszabályozási fordulat fölé forogni, mert elveszi a befecskendezést.
De ha visszaváltanak (azért ehhez jócskán erőltetni kell) és leugranak a kuplungról, akkor ha nem szakad a kuplung vagy bármi más 8-9ezerre is fel tudja pörgetni a motort.
Nem gázadásra pörög, ott le tudna szabályozni, hanem váltó visszaváltással rá lett erőltetve, azzal nem tud mit kezdeni, szakad a motor..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!