Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kamion indításánál nem lehet...

Kamion indításánál nem lehet még azonnal elindulni?

Figyelt kérdés

[link]


A videón a bar nyomást látni, ha zöld mezőben van már, akkor el lehet vele indulni?


2013. nov. 8. 21:14
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

A nyomásmérők a fékrendszer légnyomását mérik. Hogy miért van kettő és pontosan milyen nyomásértéket mérnek, ne kérdezd, ennyire nem értek hozzá.

Amíg a fékrendszerben a légnyomás el nem ér egy bizonyos szintet, nem lehet sehová sem menni a géppel. Egyrészt nem működik kielégítően a fék, másrészt a RET rögzítőfék nem old fel, a jármű be van fékezve.

2013. nov. 8. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Az szerintem a légfék nyomása. Szóval, ha meg akarsz állni érdemes kivárni. :)
2013. nov. 8. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Értem.:)

Inkább akkor várok.:P

2013. nov. 8. 21:37
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Titokban abban reménykedem, hogy ezt a kérdést nem egy E kategóriával rendelkező gépjárművezető teszi fel, mert akkor ott már szörnyen nagy baj van. :P


A két nyomásmérő a két (fék) levegőkör nyomását jelzi (vagyis a légtartályokban lévő levegő mennyiségét). Általában 8 bar nyomás alatt a biztonsági rögzítőfék ki sem old, így eddig nem nagyon tudsz vele elindulni ( persze, csak ha ez jól működik... ).

A légfék nem a műszeren megjelenő nyomással működik,attól azért alacsonyabbal. Viszont egy westing nyomás határon történő elindulásnál előfordulhat olyan, hogy váltás/kuplungolás/rugózás hatására hirtelen több levegő fogy, mint amennyit a kompresszor termel és így újra arra a szintre csökken a légnyomás, ami miatt a biztonsági fék működésbe lép, és blokkol...


Illik megvárni a rendszerek maximális feltöltődését, főleg rakottan, mert a légrugózás is innen kapja a levegőt.

A videóhoz kapcsolódóan meg, -6 fokos hűtővízzel sem nagyon szoktunk közlekedni. Ilyenkor meg szoktuk várni, hogy a "víz" legalább egy minimum hőfokot elérjen. Mire ez megtörténik egy 12 literes blokknál, addig a levegőtöltés nyomását határoló szelep minimum 20-szor le fog fújni :)

2013. nov. 9. 03:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
03,24-es kolléga mindent leírt,annyival egészíteném csak ki,hogy mivel a mai autóban hidro-pneumatikus kuplungok vannak,azokban átszakadhat a membrán,ha kevés levegővel üzemel(tehát épp,hogy csak elengedte a westing a gépet),és ilyen esetben hirtelen felkeményedik a kuplung.De ugyebár azért ezt mind a C,mind az E kategóriánál megtanultuk,elmondták,megmutatták...
2013. nov. 9. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Így értem már.:)

Végre szakemberek írtak.:)

2013. nov. 9. 11:02

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!