Kamion indításánál nem lehet még azonnal elindulni?
A videón a bar nyomást látni, ha zöld mezőben van már, akkor el lehet vele indulni?
A nyomásmérők a fékrendszer légnyomását mérik. Hogy miért van kettő és pontosan milyen nyomásértéket mérnek, ne kérdezd, ennyire nem értek hozzá.
Amíg a fékrendszerben a légnyomás el nem ér egy bizonyos szintet, nem lehet sehová sem menni a géppel. Egyrészt nem működik kielégítően a fék, másrészt a RET rögzítőfék nem old fel, a jármű be van fékezve.
Értem.:)
Inkább akkor várok.:P
Titokban abban reménykedem, hogy ezt a kérdést nem egy E kategóriával rendelkező gépjárművezető teszi fel, mert akkor ott már szörnyen nagy baj van. :P
A két nyomásmérő a két (fék) levegőkör nyomását jelzi (vagyis a légtartályokban lévő levegő mennyiségét). Általában 8 bar nyomás alatt a biztonsági rögzítőfék ki sem old, így eddig nem nagyon tudsz vele elindulni ( persze, csak ha ez jól működik... ).
A légfék nem a műszeren megjelenő nyomással működik,attól azért alacsonyabbal. Viszont egy westing nyomás határon történő elindulásnál előfordulhat olyan, hogy váltás/kuplungolás/rugózás hatására hirtelen több levegő fogy, mint amennyit a kompresszor termel és így újra arra a szintre csökken a légnyomás, ami miatt a biztonsági fék működésbe lép, és blokkol...
Illik megvárni a rendszerek maximális feltöltődését, főleg rakottan, mert a légrugózás is innen kapja a levegőt.
A videóhoz kapcsolódóan meg, -6 fokos hűtővízzel sem nagyon szoktunk közlekedni. Ilyenkor meg szoktuk várni, hogy a "víz" legalább egy minimum hőfokot elérjen. Mire ez megtörténik egy 12 literes blokknál, addig a levegőtöltés nyomását határoló szelep minimum 20-szor le fog fújni :)
Így értem már.:)
Végre szakemberek írtak.:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!