Miben különbözik a Lada 1200 (vaz 2101), és a fiat 124? És melyik a jobb?
Köszönöm a válaszokat! :D
Akkor a Lada a strapabíróbb!
Van különbség bőven. A Fiatban egy kicsit kisebb lökettérfogatú OHV blokk dolgozott, a Lada motorja korszerűbb, OHC-vezérlésű, jóval nagyobb blokkal, ami lehetőséget adott a későbbi, nagyobb változatok kialakítására is. Néhány helyen látható is az 1200-asokban és 1300-asokban, hogy nem a "saját" motorjuk ül a motortérben, vannak kényelmetlen megoldások (pl. az ékszíj feszítése). Egyébként a Ladák motorja is Fiat-fejlesztésű, de a tévhitekkel ellentétben egyetlen motor sem készült a Fiatnál, nem használták ezt az erőforrást.
Az új motorhoz igazodva pár segédberendezés is változott. A vízszintes áramlású Weber-karbi helyett függőleges Weber, majd DAAZ került fel, a dinamó helyett háromfázisú generátor adta az áramot, más formájú volt a légszűrőház meg ilyenek.
Az erőátvitelben kevesebb volt a meglepetés, csak a hidraulikus működtetésű kuplung volt új. A Fiat négytárcsás fékrendszere helyett a Zsigulin hátul dobok figyeltek, de a főfékhenger a szovjet változaton már kétkörös volt, szemben az egykörös olasszal. Egyúttal a kézifék is változott, mert nyereg helyett dobot kellett működtetnie.
A futómű tekintetében is más a két autó: a Zsiguli magasabb, feszesebb a rugózása, de a futómű elrendezése ugyanaz. A karosszérián csak apró eltérések vannak: más a padlólemez, másak a kilincsek (a Zsigulin a Fiat 125 biztonsági kilincsei voltak), a Zsiguli lökhárítóin nagyobbak a babák, illetve értelemszerűen másak a feliratok, jelvények. Mikor elfogytak a Cromodora-hűtőrácsok, ott is volt változás, mert az éles törésű olasz helyett az íves szovjetet használták. A homlokfal és az első lökhárító is eltér: a Zsigulin mindkettőn van lyuk a kurblinak, a Fiaton nem használták ezt az egyébként igen hasznos kiegészítőt.
A belső térben a legnagyobb változás a műszeregység volt: a Zsiguliban az ékes cirill betűs feliratok mellett a vízhőmérő jelentett újdonságot, a Fiatnál a víz hőfokát csak egy piros lámpa jelezte. A kormányon is más volt a felirat, attól függően, hogy Fiatról vagy a VAZ gyártmányáról volt-e szó.
Hogy melyik jobb? Nem lehet egyértelműen megmondani. A Fiat finomabb, szebben pörög a motorja, halkabb és lágyabb a rugózása (mondjuk a korai, szoros Fiat-felügyelet alatt született Zsigulik is finomabbak voltak a régieknél), a Zsiguli pedig nyersebb, darabosabb (főleg a futómű tekintetében), de sokkal inkább hülyebiztos, agyonüthetetlen konstrukció, mint a Fiat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!