Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miben különbözik a Lada 1200...

Miben különbözik a Lada 1200 (vaz 2101), és a fiat 124? És melyik a jobb?

Figyelt kérdés
Külsőben, belsőben, szerkezetileg.

2013. nov. 8. 16:41
 1/5 anonim ***** válasza:
a Lada strapabíróbb mind motorilag, mind szerkezetileg. Pláne hogy az adott típusok közül még fiatalabb is. Szóval én azt mondom hogy a Lada az sokkal jobb
2013. nov. 8. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
A Fiatot Olaszban, a Ladát Oroszországban rakták össze.
2013. nov. 8. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat! :D

Akkor a Lada a strapabíróbb!

2013. nov. 8. 20:25
 4/5 anonim ***** válasza:

Van különbség bőven. A Fiatban egy kicsit kisebb lökettérfogatú OHV blokk dolgozott, a Lada motorja korszerűbb, OHC-vezérlésű, jóval nagyobb blokkal, ami lehetőséget adott a későbbi, nagyobb változatok kialakítására is. Néhány helyen látható is az 1200-asokban és 1300-asokban, hogy nem a "saját" motorjuk ül a motortérben, vannak kényelmetlen megoldások (pl. az ékszíj feszítése). Egyébként a Ladák motorja is Fiat-fejlesztésű, de a tévhitekkel ellentétben egyetlen motor sem készült a Fiatnál, nem használták ezt az erőforrást.

Az új motorhoz igazodva pár segédberendezés is változott. A vízszintes áramlású Weber-karbi helyett függőleges Weber, majd DAAZ került fel, a dinamó helyett háromfázisú generátor adta az áramot, más formájú volt a légszűrőház meg ilyenek.

Az erőátvitelben kevesebb volt a meglepetés, csak a hidraulikus működtetésű kuplung volt új. A Fiat négytárcsás fékrendszere helyett a Zsigulin hátul dobok figyeltek, de a főfékhenger a szovjet változaton már kétkörös volt, szemben az egykörös olasszal. Egyúttal a kézifék is változott, mert nyereg helyett dobot kellett működtetnie.

A futómű tekintetében is más a két autó: a Zsiguli magasabb, feszesebb a rugózása, de a futómű elrendezése ugyanaz. A karosszérián csak apró eltérések vannak: más a padlólemez, másak a kilincsek (a Zsigulin a Fiat 125 biztonsági kilincsei voltak), a Zsiguli lökhárítóin nagyobbak a babák, illetve értelemszerűen másak a feliratok, jelvények. Mikor elfogytak a Cromodora-hűtőrácsok, ott is volt változás, mert az éles törésű olasz helyett az íves szovjetet használták. A homlokfal és az első lökhárító is eltér: a Zsigulin mindkettőn van lyuk a kurblinak, a Fiaton nem használták ezt az egyébként igen hasznos kiegészítőt.

A belső térben a legnagyobb változás a műszeregység volt: a Zsiguliban az ékes cirill betűs feliratok mellett a vízhőmérő jelentett újdonságot, a Fiatnál a víz hőfokát csak egy piros lámpa jelezte. A kormányon is más volt a felirat, attól függően, hogy Fiatról vagy a VAZ gyártmányáról volt-e szó.

Hogy melyik jobb? Nem lehet egyértelműen megmondani. A Fiat finomabb, szebben pörög a motorja, halkabb és lágyabb a rugózása (mondjuk a korai, szoros Fiat-felügyelet alatt született Zsigulik is finomabbak voltak a régieknél), a Zsiguli pedig nyersebb, darabosabb (főleg a futómű tekintetében), de sokkal inkább hülyebiztos, agyonüthetetlen konstrukció, mint a Fiat.

2013. nov. 8. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Amen
2013. nov. 8. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!