Melyik a jobb szerintetek?
Trabant 1.1, Polski Fiat 126, Skoda 120
Ha tudtok esetleg véleményt mondani mindegyikről, azt megköszönném.
Trabi - 2ütem óriási hátrány, a 4T meg ritka mint a fehér holló. Amúgy a végére egész kiforrott lett, de sz..emétből nem lehet várat építeni, az alapja pocsék NSU másolat volt. Max. rövid távon szaladgálni alkalmas, mert amúgy elég megbízhatatlan
Polski Fiat - Ő sem egy műremek, de a saját mezőnyben kevésbé volt elmaradva a nyugati autóktól - ebben a kategóriában ott sem voltak nagy elvárások. Igen picinek kell lenni, hogy beférj, de szerintem üzembiztosabb, mint a Trabi.
Skoda 120 - A legjobb talán a mezőnyben, a keleti blokk sportautójának is szokták nevezni. Na nem azért mert bármi köze lett volna hozzá, hanem mert egyszerűen az egyik legjobb lóerő/kg aránya volt. Viszont a viszonylag fejlett műszaki háttér mellett ő is igen nyűgős tud lenni - sok hiba előjöhet.
Én ezek közül Trabantot vennék, de azt is 2 üteműt. És kombit, ha már válogatni lehet. Annak megvan a bája. De ez én vagyok.
Persze felújítva gyári állapotra ma már mindet megnézik az utcán. De mire kellene? Bohóckodni csak vele, vagy napi rendszerességgel használni? Ha utóbbi, én is azt mondom, hogy ezek rövidebb távra jók csak ma már.
Egyébként, ha lebontjuk egyesével:
Trabant: az 1.1-es a Vw Polo motorját, váltóját kapta meg, szóval azzal nincs gond. Cserébe kevés maradt abból, amit Trabantnak hívunk (szerintem). És a dizájn is ronda lett, már ha lehet ilyenről beszélni.
Kispolák: ahhoz képest, hogy milyen kicsi motor van benne, 6,5-7l-ert simán benyel. Talán ez a legnagyobb hibája, na meg az, hogy inkább 2 személyes, mint 4, és a 2 személy se legyen túl nagydarab. (én 120 kilós vagyok, ültem ilyenben, hát, nem volt egy leányálom).
Skoda: á, a jó öreg hátsókerekes cseh remek. Tesóm keresztapjának sokáig volt ilyenje, meg is volt vele elégedve. Ezekben elengedhetetlen "tuning" elem a kapcsolható ventilátor a motortérbe. Anélkül 40 fokban városban akadhatnak gondok. Emellett a 3 közül talán a legkiforrottabb konstrukció, még ma is el lehet vele futkosni.
Skoda 120-al vzes úton lehet driftelni?
Tudom, hogy az eleje irányíthatattlan, de ezt egy alapos hasmagasság csökkentéssel és lengéscsillapítók keményítésével meglehet oldano, hogy jobb legyen.
Autót akarsz venni, vagy egy szobrot amit csodálhatsz?
Apáink apáinak apái idején voltak ezek a kocsik az olcsó fenntarthatóság, megbízhatóság jelképei, és úgy 1990 körül kezdett el terjedni az a nézet, hogy jók a nyugati kocsik, de azért a keleti-blokk járgányait sem kell lenézni, és ahhoz képest, hogy mennyibe kerül egy nyugati levedlett verda sokkal jobb választás egy Lada vagy egy Skoda.
Csakhogy 1990 óta eltelt lassan negyed évszázad emberek...
Itt van ez a kocsi, 2015/4 akár a kocsi szavatossága is lehetne, mert így látatlanban megmondom, hogy ez volt az utolsó műszaki amin átment komoly költségek nélkül.
Emellett ereje annyi nincs, mint egy Suzukinak, és még annyira sem biztonságos, mint egy első szériás swift.
Csak az vegyen ilyen kocsit, akinek sürgősen kell egy, és pont a szomszéd bácsi árulja, minden másra alkalmatlan.
Vegyél egy 1.3mas swiftet jobban jársz.
Trabant 1.1 megbízható aránylag még a Skoda is valamelyest. De már nem mai gyerek egyik sem.
Én Wartburgot vennék, 4 üteműt. Volkswagen motoros szóval nem egy rossz gép.
Esetleg, ha még ajánlhatok valamit....
Írni fogják, hogy csak ezt ne... Figyelj. Nekünk 19 évig volt. Hányszor rohadt le? 0 azaz NULLA alkalommal. Ennyit erről...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!