Mit érdemes tudni a motorokról/robogókról?
A robogó nem motor. Ez alap. A motor a váltónál kezdődik.
2 kereke van,nincs karosszéria,kézzel kuplungolsz,lábbal váltasz,az első fék a kormányon a hátsó a jobb lábadnál pedál.
Két kereke van,gurul,és a világ egyik legjobb dolga!!!! :)
Robogó:Jellegzetesen van kialakítva a hely ahová a lábadat teszed,nincs a lábad között semmi,nagyjából minden a segged alatt található és többnyire automata váltósak,és kisebb tömzsibb kerekőek,illetve békony is meg vastag is de átmérőben kisebbek,a kicsi 50ccm-es robikhoz lég a b jogsi a nagyobbakhoz már kategoriajogsi kell.
Motor:Két kereke van ,többnyire lábváltósak,előfordul automata is meg félautomata de a nagyja az váltós,a kerekeik nagyobbak ők már stabilabbak is az úton és jobb fékekkel vannak megáldva mit a robogók,nehezebbek is a robogóknál,a lábad közt van a benzintank
Egy picit a motorozásról:Kismotorral is élvezetes,általában érdemes fokozatosan elkezdeni a motorozást.Mikro az ember kategoriát vált 50ccm-ről nagyobbra akkor kinyillik elötted a világ,semmi nem szabhat korlátot,teljesen szabad vagy,nem korlátos semmi!Ha gondolsz egyet egy délután alatt megtudod járni a balcsit,elugorhatsz haverokhoz vidékre,elmehetsz hegyi utakon kanyartvadászni.Egyszerűen imádnivaló mikor hegyes völgyen normális úton az ember könnyed döntéseket hoz :) Nagymotorral már lehet vinni csajokat is,szóval ezt a szabadságot megoszthatod mással is és rabul ejti őt is :)
És eljön az idő,mikor látod hogy egy motoros vár az út szélén valakire megállsz és beszélgetsz vele majd útnak indultok,tudod mi motorosok tiszteljük egymást egytől egyik,szóval ha elözünk akkor a lábunkkal köszönünk ha szemből talizunk akkor intünk ,bólintunk,Valaki két kézzel mutatta a rock and rollt is :) Szóval bele kell ízlelni ebbe a csodálatos világba,majd mint valami drog ,függővé fog tenni ! :) Úgy nagyjából ennyi :)
Tökéletesek fiatal korban.Tanulómotornak szerintem először valami válós motort vegyél.Nekem is egy kis 50-es Gas-Gas-om volt először.Aztán áttértem a robogóra.Három okból váltottam:
-a Gas-Gas-hoz katasztrófa alkatrészt találni.
-nagyrészt aszfalton közlekedtem
-tuningolni akartam
Lett is egy malagutim,amiben nagyjából 1 év alatt kicseréltem minden alkatrészt,így a gyári 4 lóerőből lett 16(keréken mérve).Sajnos meg kellett tőle válnom,mert az anyagi helyzetem nem engedte meg,hogy fenntartsak egy ilyen motort.Viszont,mivel rendeződött nagyjából minden,így jövőre tervezek egy másik robogót,ami már egy picit erősebb lesz.
Ha vékony a pénztárcád,akkor nézz körül a Simsonok közt.Olcsók,hegyekben áll hozzájuk az alkatrész és könnyű szerelni.Tanulómotornak tökéletes.Vagy ha megengedheted magadnak,akkor valami kis enduro(yamaha dt pl)esetleg gyorsasági(:DDDDD) Aprilia rs.Ezek mind olyan motorok,amiből sok van és olcsók.Ha a robogó mellett döntesz,akkor Malagut f12,f15,aprili sr(ne di-tech-es legyen)yamaha aerox.Ezek mind nagytestű robogók és jól is néznek ki.Viszonylag sok van ezekből is és nem is magas árkategóriájúak.
Ha valami kérdésed van,írj levelet nyugodtan.Ha tudok,akkor szívesen segítek.
# 3/3!
Egy jó tanács!Ne tunningolj hanem válts kategóriát és ígérem hogy nem fogod megbánni! :)
Volt nekem is nagyobb motorom(180-as Gilera Runner,yamaha xt 600),de maradok a robogóknál.Mégpedig azért,mert egy ilyen kis mákdarálóból olyan teljesítményt lehet kihozni,hogy az valami elképesztő.Nekem nagyon a szívemhez nőtt az előző is,mert nagyon sok embert aláztam porig gyorsulásban.Mivel városban lakom,sok ember mellett állok meg a piros lámpánál.Jó pár alkalommal kezdte el vinnyogtatni valami kis sutyerák anyu 1.5 vti-jét és várta,hogy mi lesz a reakció.Persze ahogy váltott a lámpa,röhögve otthagytam.Nekem pedig az az érzés,amikor látom az ilyen barmokon a döbbenetet,megér annyi pénzt,amit kiadok alkatrészekre.
Tudom,hogy sokba kerül,sokat eszik,sok gond van vele és az árából még akár egy jó állapotú 3-as Golf-ot is tudnék venni,de nekem ez kell :)
Mivel városban lakom,nem nagyon megyek máshol.Motorok közül csak hasonló robogóval gyorsultam.Ja és egy 150-es keeway-jel:DDD Az enyémet bemértük navigációval és úgy mentem vele vízszintes úton 115-öt.Egy picit jobb kipuval még többet is ment volna szerintem,de ez már utólag teljesen mindegy.
Nekem nincs bajom azzal,ha valaki értelmetlennek tartja.Én is értelmetlennek tartottam,amikor még nem volt ilyen motorom.Aztán elgurult a gyógyszerem,üzleteltem egy malagutit és ráköltöttem vagy 250-et :D
Még két fő oka van annak,hogy nem veszek nagyobb motort:
-van rajta rendszám,ami sok büntetést eredményezne
-ha ráülök egy motorra,nem bírom ki,hogy ne tépjem a gázt rajta.Azt pedig mind tudjuk,hogy a legjobb motoros is összetörheti magát...Az Mz/Etz pedig nem az én stílusom.
Szóval maradnak a kis kihegyezett mákdarálók :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!