10 vagy 15 ezer kilométernél cseréljek olajat?
Nekem 12 000 a gyári előírás ha jól emlékszem, de általában 10-12 000 között cserélni szoktam - mikor hogy jön össze.
"Láttatok már 30 ezres olajperiódusú, sok kilómétert lefutott motort szétszedve?"
Tudom teljesen más kategória, de láttam már 1M km feletti haszonjármű motort szétszedve, ahol a 30 000-nél jóval magasabb csereperiódus volt és nem volt vészes. Azért arra kíváncsi lennék, hogy a személyautókkal ellentétben ezek miért nem hányják össze magukat ettől ( gondolom a többszörözött olajszűrőnek is lehet hozzá valami köze ).
11-es. Én Ikarusból kiszerelt Rába D10-es blokk szétszerelésénél segédkeztem. Felújítás miatt lett szétkapva. Az is túl volt az 1 millió km-en. Minimális volt az olajsár és az olajráégés. Ha jól emlékszem 60 ezer kilométerenként cserélték benne az olajat. De aztaz olajat, ami abból lejött, sokksl nehezebb volt lemosni a kezemről.
Gondolom az olaj is más, mint amit a személyautókba tesznek, illetve nem ilyen kis fika, öklömnyi olajszűrője van. :D Ja és rengeteg olaj van bennük, ami gondolom már a mennyiség miatt is később használódik el.
Kedves # 9-es válaszoló.
Elárulok neked egy titkot, ami csak számodra titok, de tanulmánnyal vagy egy kis utánajárással könnyedén elsajátítható tudás. A motorolajok normál fémes súrlódásnál nem használódnak el egy kocsi teljes élettartama alatt sem. Az olajcsere szükségessége nem abból adódik hogy a fogaskerekek súrlódnak egymáson, hanem a kémiai változások miatt amik az olajban végbemennek. Ennek a kémiai változásnak az okozója az égéstérből lejutó víz, üzemanyag és savas bázisú égéstermék. Ezáltal a motorolaj is savassá válik ami olajcsere hiányában megtámadja a csapágyakat, illesztéseket, ezáltal fokozott kopást idéz elő. Mivel a váltóba ezeknek a savas melléktermékeknek a bejutása nem lehetséges ezért a váltóban nem kell olajat cserélni. Ezt tudják az autógyártók is, és ezért nem írnak elő olajcserét a váltóban.
" Ezt tudják az autógyártók is, és ezért nem írnak elő olajcserét a váltóban."
Láttál már váltóból leeresztett olajat? Akad benne fémpor rendesen. Gondolom egy idő után ez is túlzott kopáshoz vezet...
"Láttál már váltóból leeresztett olajat? Akad benne fémpor rendesen"
Láttál már a váltó aljában mágnest? Nem gondolkodtál el a funkcióján?
16. válaszolóval egyetértek.
A mágnes se tud egy idő után több fémport felvenni.
De felesleges vitatkozni szerintem, mindenki azt csinál az autójával amit szeretne. Ha nem cserélsz olajat, mert úgy látod jónak, akkor nem cserélsz és kész. A kérdés amúgy is a motorolaj cseréről szólt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!