Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tulajdonképpen meddig tud még...

Tulajdonképpen meddig tud még a belső égésű motortechnika fejlődni? Nem az alapelvvel van a baj?

Figyelt kérdés
2013. nov. 5. 16:45
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Kifejtenéd kicsit konkrétabban mondjuk, hogy eleve melyik típus koncepcióra is gondolsz, és milyen észrevételed van?
2013. nov. 5. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
Tud fejlődni,csak tudod a legyártott xarokat el kell adni nekünk...Fogyasztói társadalomban élünk,szóval míg van olaj addig ezek maradnak.
2013. nov. 5. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
Magára az alapelvre,és arra a tényre,hogy környezetszennyező,és a teljesítmények ugyan nőnek,de a fogyasztások bizony nem csökkenthetők lassan tovább.
2013. nov. 5. 16:53
 4/14 A kérdező kommentje:

Lassan ott tartunk,hogy egy 4,5 milliós új,és egy 7 éves 1.4 milliós,kocsi fogyasztása ugyanaz lett./Ugyanaz a tipus/

Hol a fejlődés a motortechnikában? Ez így becsapás.

Csak a formavilág változik a tartalom nem.

2013. nov. 5. 16:59
 5/14 anonim ***** válasza:
Az utóbbi időben is nagyon sokat csökkent a fogyasztás, ma már vannak 3 liter alatt fogyasztó kocsik, 10 éve nem akadtak ilyenek. Az átlag autó meg azért eszik annyit, mint a 10 éves átlag autó, mert nőtt az extrák száma, a tömege és az ereje is (mármint azonos motor méret mellett).
2013. nov. 5. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:
A három literes kategória az a következő: VW Lupó Diesel,akkor a Skoda UP,meg talán az Aygo. Ezek nem igazán használható autók,tulajdonképpen csak az utasok ülnek benne,/fedett motor/poggyásztér nincs.Én arra gondolok,hogy egy használható Toyota Corolla,ma is 5,6-ot eszik vegyesen/nem városban/,mint 8 évvel ezelőtt./VVTI motor,akkor,és most szinte ugyanaz/
2013. nov. 5. 17:12
 7/14 anonim ***** válasza:

20 év alatt rengeteget változott a technika és nem csak a belsőégésű motorról van szó hanem a befecskendezőrendszer stb.Valamikor a 90 években az 1300 karburátoros Lada 8 litert is bezabált a níva 15 litert akkor az volt a menő autó mára egy elavult benzin temető egy ugyanilyen mondjuk 1,3 Suzuki elektromos befecskendezéssel ellátva 4-5 litert eszik meg!Azért ez is fejlődés és a CO kibocsájtás is drasztikusan csökkent hála a katalizátornak a belsőégésű motor fejlesztésének.Persze a végtelenségig nem lehet csökkenteni a fogyasztást co kibocsájtást,növelni a teljesítményt egyszer minden elavultá válik mint az OTTO motor is ami azért nem mai találmány.

130 évvel ezelőtt mikor Nikolaus August Otto megalkotta sokkal máskép működött a mérete hatalmas volt a fogyasztása is sok volt hangos nehezen kezelhető masina volt mára azért rengeteet fejlődött,de ha elfogy az olaj biztos áttérnek valami másfajta technológiára!

2013. nov. 5. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Ceteris paribus elven nem csak a legkisebb autók fogyasztása csökkent, hanem az összesé, csak ugye az extrák is fogyasztanak.


És persze, ahogy előző is írta, ez nem mehet végtelenig. Ugyanis a hatásfok ami javul, az meg legfeljebb 100% lehetne elméletileg, hiszen anyagmegmaradás, energiamegmaradás nyilván, ami meg nem technológiai, hanem fizikai korlát.

2013. nov. 6. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
"Majd biztos áttérnek valami más technológiára"-hát ezt nem látjuk.A hybrid,vagy a napelemes autóval próbálkoztak,de egyik sem hoz áttörést.A hybridek is használnak szénhidrogént,mert a villanymotor csak rásegít,és a fő hajtóerőt a folyékony üzemanyag adja.Hol van a nagy áttörés. Egyik tipusnál /Peugeot 3008 diesel 6.8-7 lit/100 km a városi fogyasztás. Hát ez sem egy eget verő fogyasztás,ilyen már évekkel azelőtt is volt az autóvilágban.
2013. nov. 6. 23:11
 10/14 anonim ***** válasza:
Már megvan az áttörés,csak még a maradék olajat meg kell vennünk!!!
2013. nov. 6. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!