Tulajdonképpen meddig tud még a belső égésű motortechnika fejlődni? Nem az alapelvvel van a baj?
Lassan ott tartunk,hogy egy 4,5 milliós új,és egy 7 éves 1.4 milliós,kocsi fogyasztása ugyanaz lett./Ugyanaz a tipus/
Hol a fejlődés a motortechnikában? Ez így becsapás.
Csak a formavilág változik a tartalom nem.
20 év alatt rengeteget változott a technika és nem csak a belsőégésű motorról van szó hanem a befecskendezőrendszer stb.Valamikor a 90 években az 1300 karburátoros Lada 8 litert is bezabált a níva 15 litert akkor az volt a menő autó mára egy elavult benzin temető egy ugyanilyen mondjuk 1,3 Suzuki elektromos befecskendezéssel ellátva 4-5 litert eszik meg!Azért ez is fejlődés és a CO kibocsájtás is drasztikusan csökkent hála a katalizátornak a belsőégésű motor fejlesztésének.Persze a végtelenségig nem lehet csökkenteni a fogyasztást co kibocsájtást,növelni a teljesítményt egyszer minden elavultá válik mint az OTTO motor is ami azért nem mai találmány.
130 évvel ezelőtt mikor Nikolaus August Otto megalkotta sokkal máskép működött a mérete hatalmas volt a fogyasztása is sok volt hangos nehezen kezelhető masina volt mára azért rengeteet fejlődött,de ha elfogy az olaj biztos áttérnek valami másfajta technológiára!
Ceteris paribus elven nem csak a legkisebb autók fogyasztása csökkent, hanem az összesé, csak ugye az extrák is fogyasztanak.
És persze, ahogy előző is írta, ez nem mehet végtelenig. Ugyanis a hatásfok ami javul, az meg legfeljebb 100% lehetne elméletileg, hiszen anyagmegmaradás, energiamegmaradás nyilván, ami meg nem technológiai, hanem fizikai korlát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!