Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Swift 1. 0 vagy B Corsa 1.5...

Swift 1. 0 vagy B Corsa 1.5 dízel?

Figyelt kérdés
2013. nov. 4. 15:23
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
31%

# 10

Lehet hogy a diesel többet futott. De ez csak feltételezés, ugyanúgy azt sem lehet kijelenteni hogy a használt benzines tutira keveset futott.

17 éves japán dieselem van. 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt mint a benzines ugyanebben az 1300 kilós kasztniban. Motorikus hibám nem volt amióta használtan megvettem a kocsit. Havi 1500 kilóméteren így spórolok 15000 forintot havonta. Ez egy év alatt 180 000 forint. Amióta megvettem ezt a használt kocsit azóta már másfélszer megspóroltam a vételárat üzemanyagban (kb 650 000 forint). Tegyük fel amiről te beszélsz hogy beszarik benne valami amiről a benzines kocsiról áradozók írnak. Legdrágább alkatrész a dieselnél az adagoló. Egy ilyen idős dieselhez 60 000-ért lehet kapni adagolót. A másik kedvence a benzinfanoknak hogy mi van ha beszarik a turbó. Turbót 40 000-ért lehet hozzá kapni. És mégegyszer nyomatékosan ideírom hogy NEM ROMLOTT EL rajta semmi amióta nálam van.

És hogy írjak még valamit a benzines ellen. A dieselhez képest fennálló többletfogyasztással nem tudnak mit kezdeni a benzin pártiak. És ha a többletfogyasztás mellé még ott is bejöhet költségesebb szervízszámla (injektorok, hengerfej csak hogy írjak az ottomotorhoz is pénztárcakönnyítő lehetőségeket) akkor aztán nem elég hogy nyakig vannak a szarban de az még hullámzik is.

2013. nov. 6. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
50%

# 10

Egyébként ne vedd magadra amiket írok csak már eljutottam arra a pontra hogy elegem lett azokból a komentekből hogy nem szabad öreg dieselt venni. Pont egy újabb típusú az aminél nagy kockázattal jár a használt diesel. Egy kettős tömegű lendkerék ára igencsak borsos, élettartama pedig 2-300 000 kilóméter között van. Egy újabb típusú dieselbe a turbó ára sem csekély, a pd elemekről meg ne is beszéljünk, bár tudomásom szerint a pd elem problémája elég költséges, viszont nem gyakori.

A régebbi adagolós dieselek javítása korántsem annyira költsége mint azt sokan hiszik, fogyasztásuk meg mérföldekkel barátságosabb mini a kortárs benzineseké. Tudom hogy a swift se eszik sokat, de ez javarészt azért van mert 800 kiló az egész. És ez a súly sajnos hiányzik ahhoz hogy normális kocsi legyen a szememben. Én szeretek úgy utazni hogy viszonylag biztonságban érzem megem.

Régi adagolós diesellel még sokat el lehet járni, vannak köztudottan olyan adagolós diesel motorok amelyiknél a kasztni hamarabb lerohad a kocsiról de a motorja még mindig jó.

2013. nov. 6. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
És tudtommal a B corsaban az 1.5-ös diesel Isuzu fejlesztés aminek elég jó híre van.
2013. nov. 6. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

"Lehet hogy a diesel többet futott. De ez csak feltételezés, ugyanúgy azt sem lehet kijelenteni hogy a használt benzines tutira keveset futott. "


Lehet, de statisztikailag sokkal nagyobb az esélye, hogy a dízel futott többet.


"17 éves japán dieselem van. 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt mint a benzines ugyanebben az 1300 kilós kasztniban. "


Egy 900 kilós kocsinál már jóval kisebb ugyanez a különbség, ráadásul ekkora és ilyen korú autót viszonylag kis távolságokra veszi az ember. Egy autónak pedig ugye a kopása/romlása részben km függő, részben idő függő, és a karbantartása még az öreg dízelnek is magasabb, mint az azonos korú benzinesnek.


"Havi 1500 kilóméteren így spórolok 15000 forintot havonta. Ez egy év alatt 180 000 forint. Amióta megvettem ezt a használt kocsit azóta már másfélszer megspóroltam a vételárat üzemanyagban (kb 650 000 forint)"


Ja, csak a régi kis méretű kocsik vásárlói jellemzően azért veszik a kocsit, hogy ha kell legyen, de ennek a töredékét teszik meg, és akkor már messze más a leányzó fekvése, mert nem csak a karbantartásban, hanem az adóban és a biztosításban is olcsóbban jönnek ki.


"És mégegyszer nyomatékosan ideírom hogy NEM ROMLOTT EL rajta semmi amióta nálam van. "


Ami viszont dízel és benzines kocsi esetében is jelentős részben szerencse kérdése is, tehát az, hogy neked nem romlott el, nem érv semmire. A lényeg, hogy a várható javítási költség átlagosan magasabb dízelesnél, mint benzinesnél.


"Egyébként ne vedd magadra amiket írok csak már eljutottam arra a pontra hogy elegem lett azokból a komentekből hogy nem szabad öreg dieselt venni."


Á, ne vegyem magamra, elolvastad te miket is írsz? Mindezt nekem, aki kimondottan dízel párti az összes kategóriában, egyet kivéve, a kis teljesítményű, kis méretű/tömegű autóknál, ahol nem cél a sok km megtétele.


Az új dízelessel meg hiába veted össze a régit, a régit a régivel, az újat az újjal kellene, mert pl. az új benzines kocsikhoz is drágábbak az alkatrészek és a javítás, mint a réginél.


Egyébként a B Corsánál és F Astránál a dízel és a benzin motornak is jó híre van, a kasztni meg köztudottan hajlamos a rohadásra.

2013. nov. 6. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Swift 1.3 :D
2015. dec. 13. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!