Swift 1. 0 vagy B Corsa 1.5 dízel?
# 10
Lehet hogy a diesel többet futott. De ez csak feltételezés, ugyanúgy azt sem lehet kijelenteni hogy a használt benzines tutira keveset futott.
17 éves japán dieselem van. 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt mint a benzines ugyanebben az 1300 kilós kasztniban. Motorikus hibám nem volt amióta használtan megvettem a kocsit. Havi 1500 kilóméteren így spórolok 15000 forintot havonta. Ez egy év alatt 180 000 forint. Amióta megvettem ezt a használt kocsit azóta már másfélszer megspóroltam a vételárat üzemanyagban (kb 650 000 forint). Tegyük fel amiről te beszélsz hogy beszarik benne valami amiről a benzines kocsiról áradozók írnak. Legdrágább alkatrész a dieselnél az adagoló. Egy ilyen idős dieselhez 60 000-ért lehet kapni adagolót. A másik kedvence a benzinfanoknak hogy mi van ha beszarik a turbó. Turbót 40 000-ért lehet hozzá kapni. És mégegyszer nyomatékosan ideírom hogy NEM ROMLOTT EL rajta semmi amióta nálam van.
És hogy írjak még valamit a benzines ellen. A dieselhez képest fennálló többletfogyasztással nem tudnak mit kezdeni a benzin pártiak. És ha a többletfogyasztás mellé még ott is bejöhet költségesebb szervízszámla (injektorok, hengerfej csak hogy írjak az ottomotorhoz is pénztárcakönnyítő lehetőségeket) akkor aztán nem elég hogy nyakig vannak a szarban de az még hullámzik is.
# 10
Egyébként ne vedd magadra amiket írok csak már eljutottam arra a pontra hogy elegem lett azokból a komentekből hogy nem szabad öreg dieselt venni. Pont egy újabb típusú az aminél nagy kockázattal jár a használt diesel. Egy kettős tömegű lendkerék ára igencsak borsos, élettartama pedig 2-300 000 kilóméter között van. Egy újabb típusú dieselbe a turbó ára sem csekély, a pd elemekről meg ne is beszéljünk, bár tudomásom szerint a pd elem problémája elég költséges, viszont nem gyakori.
A régebbi adagolós dieselek javítása korántsem annyira költsége mint azt sokan hiszik, fogyasztásuk meg mérföldekkel barátságosabb mini a kortárs benzineseké. Tudom hogy a swift se eszik sokat, de ez javarészt azért van mert 800 kiló az egész. És ez a súly sajnos hiányzik ahhoz hogy normális kocsi legyen a szememben. Én szeretek úgy utazni hogy viszonylag biztonságban érzem megem.
Régi adagolós diesellel még sokat el lehet járni, vannak köztudottan olyan adagolós diesel motorok amelyiknél a kasztni hamarabb lerohad a kocsiról de a motorja még mindig jó.
"Lehet hogy a diesel többet futott. De ez csak feltételezés, ugyanúgy azt sem lehet kijelenteni hogy a használt benzines tutira keveset futott. "
Lehet, de statisztikailag sokkal nagyobb az esélye, hogy a dízel futott többet.
"17 éves japán dieselem van. 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt mint a benzines ugyanebben az 1300 kilós kasztniban. "
Egy 900 kilós kocsinál már jóval kisebb ugyanez a különbség, ráadásul ekkora és ilyen korú autót viszonylag kis távolságokra veszi az ember. Egy autónak pedig ugye a kopása/romlása részben km függő, részben idő függő, és a karbantartása még az öreg dízelnek is magasabb, mint az azonos korú benzinesnek.
"Havi 1500 kilóméteren így spórolok 15000 forintot havonta. Ez egy év alatt 180 000 forint. Amióta megvettem ezt a használt kocsit azóta már másfélszer megspóroltam a vételárat üzemanyagban (kb 650 000 forint)"
Ja, csak a régi kis méretű kocsik vásárlói jellemzően azért veszik a kocsit, hogy ha kell legyen, de ennek a töredékét teszik meg, és akkor már messze más a leányzó fekvése, mert nem csak a karbantartásban, hanem az adóban és a biztosításban is olcsóbban jönnek ki.
"És mégegyszer nyomatékosan ideírom hogy NEM ROMLOTT EL rajta semmi amióta nálam van. "
Ami viszont dízel és benzines kocsi esetében is jelentős részben szerencse kérdése is, tehát az, hogy neked nem romlott el, nem érv semmire. A lényeg, hogy a várható javítási költség átlagosan magasabb dízelesnél, mint benzinesnél.
"Egyébként ne vedd magadra amiket írok csak már eljutottam arra a pontra hogy elegem lett azokból a komentekből hogy nem szabad öreg dieselt venni."
Á, ne vegyem magamra, elolvastad te miket is írsz? Mindezt nekem, aki kimondottan dízel párti az összes kategóriában, egyet kivéve, a kis teljesítményű, kis méretű/tömegű autóknál, ahol nem cél a sok km megtétele.
Az új dízelessel meg hiába veted össze a régit, a régit a régivel, az újat az újjal kellene, mert pl. az új benzines kocsikhoz is drágábbak az alkatrészek és a javítás, mint a réginél.
Egyébként a B Corsánál és F Astránál a dízel és a benzin motornak is jó híre van, a kasztni meg köztudottan hajlamos a rohadásra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!