Kuplungtárcsa felújítás?
Én pár hete estem túl a felújításon. Igaz nekem dízel autóm van és a kettőstömegű lendkerék kezdte megadni magát, a kuplung még jó volt.
De ahol a lendkerék felújítást csinálták, elkérték hozzá a kuplungtárcsát és magát a szerkezetet is. Valahogy úgy csinálják, hogy egymáshoz alakítják a felújítás során a három alkatrészt. Csak így vállalják rá a 2 év garanciát.
Így került nekem 87.000Ft-ba a lendkerék + kuplung felújítás.
Ha mindenből újat veszek, akkor csak az alkatrész 200.000 fölött lett volna.
Persze benzines autónál én is kicseréltettem volna a kuplungszettet. Az kinyomócsapággyal együtt is megállt volna 80 körül.
Nono... azért egy kinyomószerkezet jóval többet kiszolgál, mint egyetlen tárcsa... és egyáltalán nem biztos, hogy jó ötlet egy bevált, jól működő alkatrészt egy ki tudja milyen fejlődő országban összegányolt ipari hulladékra kicserélni. Nem egy példa volt már arra, hogy pontosan azért kellett újra szétszedni valamit, mert selejt alkatrész került bele! És egy kuplungot nem nagyon tudsz a munkaasztalon kipróbálni... összerakod, és csúszik, rángat, kezdheted előlről... na neeeem! Ami jó, azt nem cseréljük, mert a cseredarab legjobb esetben is csak ugyanolyan jó lesz majd, mint a régi volt, de nem mindig a legjobb eset következik be. :-(
Amúgy meg az sem mindegy, hogy milyen típusról beszélünk. Ma már vannak olyan autók, amelyeknél a nyelestengely hátrahúzható a váltóba, és a kuplung alulról, egy szerelőnyíláson keresztül kicserélhető. Ha a postolónak ilyenje van, nyugodtan kísérleztezhet az olcsó megoldásokkal is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!