Télen ezzel lehet javítani a fogyasztáson?
Láttam már több autónál is, hogy a hűtőrács le volt fedve valamivel, hogy ne menjen be a levegő.
Ezzel valóban hamarabb melegszik be a motor?
2 egységből áll a motor hűtőrendszere, az egyik a motorblokk + fűtőradiátor, a másik maga a hűtő, a 2 egység közt helyezkedik el a termosztát, aminek az a feladata, hogy amíg nem éri el a motorban lévő víz a kb 80 fokot, addig ne engedje kijutni a hűtőbe a vizet, hiszen akkor még nehezebben melegedne fel a motor...
viszont, a fűtőradiátor együtt melegszik a motorral, ez a cucc ugyanolyan mint a hűtő, csak kisebb, viszont ha keresztül áramlik rajta a levegő, tehát fűtesz, az elvonja a hőt közvetlenül a motorblokkban lévő víztől, ezért szoktak pl nyáron fűteni ha forrás közeli hőmérsékletre ér a víz, mert a fűtés elvon annyi hőt a motortól, hogy ne forrjon fel nyáron, télen viszont, mikor a melegedéssel küzd a motor, te pedig fűtesz, azt a kis hőt is elvonod tőle ami a blokkban van... ezért nem ajánlatos fűteni az első pár km-en, mikor már jó meleget fúj a fűtés, akkor már érdemes bekapcsolni, de amíg langyosodik, tök felesleges, csak még nehezebben lesz meleg a motor... szóval mást nem nagyon tudsz tenni a gyorsabb melegedés érdekében, minthogy nem fűtesz, a hűtő takargatás sajnos nem ér semmit, mivel nincs benne keringés amíg hideg a motor
szerintem neked súlyos gondjaid vannak a szövegértéssel... milyen vízcsapról beszélsz te?
olvasd el még egyszer amit leírtam, és ne beszélj hülyeségeket ha nem értesz hozzá, mert csak másokat zavarsz össze vele...
nem kell takargatás, azért találták ki a termosztátot, és a motorban meg a fűtőradiátorban egyszerre melegszik a víz, de a fűtőradiátoron csak akkor áramlik át sok levegő ha a fűtést nyomatod, mert az szívja át rajta a levegőt, és fújja be az utastérbe, mivel azzal melegíti fel, hogy átszívja a meleg radiátoron, ha pedig felmelegszik a levegő a víz visszahűl, ezért melegszik fel nehezen a motor ha fűtesz... a hűtő takargatásra meg annyit, hogy én télen 10km után megfogom a hűtőt miután odaértem melóba, és JÉG HIDEG, mivel nem kering benne víz amíg nem elég meleg a motor, ennyire nehéz ezt megérteni?? minek takarnád le ha amúgy sem megy benne víz?? ennyi erővel a motorháztetőt is letakarhatnád, hátha gyorsabban melegszik a motor... istenem... -.-"
# 9! Igazad van, én értettem félre, elnézést.
Megvenni tényleg jóval olcsóbb az elektromost. Tegnap utánajártam a témának. Létezik az autómhoz gyári állófűtés, ami az üzemanyagot használja, de horror ára van. Hat számjegyű összegbe kerül és még csak nem is egyessel kezdődik. Úgyhogy az felejtős.
Viszont a garázsban van konnektor, így nekem tökéletesen megfelelne az "elektronyos" is.
Csak mellékesen megjegyezném, mert látom páran itt számolgatnak:
Nálunk 1kWh elektromos energia kb 50Ft-ba kerül. (Ebben benne van az áfa meg rendszerhasználati díj, meg szénszerkezeti átalakítási díj, meg minden ilyesmi amit a számlán felsorolnak. Tehát konkrétan ennyit fizetünk érte.)
Az elektromos állófűtés igen, kb 1kW-os szokott lenni, ezt én is megerősíthetem.
Viszont az egyik gyártó saját bevallása szerint 1 óra alatt kb 30-50 fokosra melegíti a hűtővizet, annak térfogatától és a külső hőmérséklettől függően.
Tehát egy téli reggelen (pláne ha nem zárt helyen áll az autó, hanem kint az udvaron -20 fokban, hosszabbítóra dugva, szeles időben) kell neki kb 2 óra, hogy 80°C-ra felfűtsön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!