Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Télen ezzel lehet javítani a...

Télen ezzel lehet javítani a fogyasztáson?

Figyelt kérdés

Láttam már több autónál is, hogy a hűtőrács le volt fedve valamivel, hogy ne menjen be a levegő.

Ezzel valóban hamarabb melegszik be a motor?



2013. nov. 1. 19:51
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
2 deci benzin legyen mondjuk 80 forint az egyszerűség kedvéért. Az elektromos melegítő teljesítménye 1 kw körül van, és 1 kw/h pedig kb 30-35 forint körül alakul ha jól tudom. Kérdés mennyi idő alatt melegíti fel a vizet, de kétlem, hogy 1 óránál több kéne neki, még ha 2 óra, akkor is csak 60-70 forint, valamint a vételára nem 250 ezer, hanem csak 25, viszont sajnos nem mobil, pontosabban a szerkezet mobil, hiszen a kocsiban van, csak a konektor nem. :)
2013. nov. 1. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:
hát jelenleg az elképzelésem néhány 3ft értékű ragasztószalag, szóval ahhoz képest a 25 rugó sok :)
2013. nov. 1. 20:43
 13/20 anonim ***** válasza:
100%

2 egységből áll a motor hűtőrendszere, az egyik a motorblokk + fűtőradiátor, a másik maga a hűtő, a 2 egység közt helyezkedik el a termosztát, aminek az a feladata, hogy amíg nem éri el a motorban lévő víz a kb 80 fokot, addig ne engedje kijutni a hűtőbe a vizet, hiszen akkor még nehezebben melegedne fel a motor...

viszont, a fűtőradiátor együtt melegszik a motorral, ez a cucc ugyanolyan mint a hűtő, csak kisebb, viszont ha keresztül áramlik rajta a levegő, tehát fűtesz, az elvonja a hőt közvetlenül a motorblokkban lévő víztől, ezért szoktak pl nyáron fűteni ha forrás közeli hőmérsékletre ér a víz, mert a fűtés elvon annyi hőt a motortól, hogy ne forrjon fel nyáron, télen viszont, mikor a melegedéssel küzd a motor, te pedig fűtesz, azt a kis hőt is elvonod tőle ami a blokkban van... ezért nem ajánlatos fűteni az első pár km-en, mikor már jó meleget fúj a fűtés, akkor már érdemes bekapcsolni, de amíg langyosodik, tök felesleges, csak még nehezebben lesz meleg a motor... szóval mást nem nagyon tudsz tenni a gyorsabb melegedés érdekében, minthogy nem fűtesz, a hűtő takargatás sajnos nem ér semmit, mivel nincs benne keringés amíg hideg a motor

2013. nov. 1. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:
köszönöm a magyarázatot
2013. nov. 1. 23:33
 15/20 anonim ***** válasza:
0%
Mitől deformálódna már,akkor az állófótés is odavágna neki.Ha nagyon hideg van nyugodtan be lehet tenni a papirt,semmi baja nem lesz,és valamivel hamarabb melegszik fel,csak arra kell figyelni nehogy tulmelegedjen.Bár ez nagy hidegben nem igen szokott előfordulni.
2013. nov. 2. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
0%
A fűtőradiátorrol meg annyit,hogy már a 20éves autómon sincs vízcsap,amivel ezt le lehetne zárni.A melegvíz folyamatosan kering a radiátorban,csak egy zsalu van,ami vagy beengedi a meleget az utastérbe,vagy nem.Csak a nagyon régi autóknál lehet elzárni a vizet a radiátorról.
2013. nov. 2. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
100%

szerintem neked súlyos gondjaid vannak a szövegértéssel... milyen vízcsapról beszélsz te?

olvasd el még egyszer amit leírtam, és ne beszélj hülyeségeket ha nem értesz hozzá, mert csak másokat zavarsz össze vele...

nem kell takargatás, azért találták ki a termosztátot, és a motorban meg a fűtőradiátorban egyszerre melegszik a víz, de a fűtőradiátoron csak akkor áramlik át sok levegő ha a fűtést nyomatod, mert az szívja át rajta a levegőt, és fújja be az utastérbe, mivel azzal melegíti fel, hogy átszívja a meleg radiátoron, ha pedig felmelegszik a levegő a víz visszahűl, ezért melegszik fel nehezen a motor ha fűtesz... a hűtő takargatásra meg annyit, hogy én télen 10km után megfogom a hűtőt miután odaértem melóba, és JÉG HIDEG, mivel nem kering benne víz amíg nem elég meleg a motor, ennyire nehéz ezt megérteni?? minek takarnád le ha amúgy sem megy benne víz?? ennyi erővel a motorháztetőt is letakarhatnád, hátha gyorsabban melegszik a motor... istenem... -.-"

2013. nov. 2. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
az állófűtés fél-1 óra alatt melegíti fel a vizet, ha meg odalépsz a hideg motornak az 1 perc alatt felmelegszik... az égéstér forró lesz, míg a külseje még hideg, a nagy hőmérséklet különbségtől pedig megrepedhet vagy deformálódhat, mivel létezik olyan, hogy hőtágulás, de nem kell elhinni, csináld ahogy jólesik, csak légy szíves másoknak ne terjeszd az ilyen okosságokat, mert az ő pénztárcájukkal nem te gazdálkodsz...
2013. nov. 2. 00:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

# 9! Igazad van, én értettem félre, elnézést.


Megvenni tényleg jóval olcsóbb az elektromost. Tegnap utánajártam a témának. Létezik az autómhoz gyári állófűtés, ami az üzemanyagot használja, de horror ára van. Hat számjegyű összegbe kerül és még csak nem is egyessel kezdődik. Úgyhogy az felejtős.

Viszont a garázsban van konnektor, így nekem tökéletesen megfelelne az "elektronyos" is.


Csak mellékesen megjegyezném, mert látom páran itt számolgatnak:

Nálunk 1kWh elektromos energia kb 50Ft-ba kerül. (Ebben benne van az áfa meg rendszerhasználati díj, meg szénszerkezeti átalakítási díj, meg minden ilyesmi amit a számlán felsorolnak. Tehát konkrétan ennyit fizetünk érte.)

Az elektromos állófűtés igen, kb 1kW-os szokott lenni, ezt én is megerősíthetem.

Viszont az egyik gyártó saját bevallása szerint 1 óra alatt kb 30-50 fokosra melegíti a hűtővizet, annak térfogatától és a külső hőmérséklettől függően.

Tehát egy téli reggelen (pláne ha nem zárt helyen áll az autó, hanem kint az udvaron -20 fokban, hosszabbítóra dugva, szeles időben) kell neki kb 2 óra, hogy 80°C-ra felfűtsön.

2013. nov. 2. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
Egy kamionkájha kb 1.5dl eszik óránként,10 liter vizet kb 5perc a latt 40fokosra füt kb
2013. nov. 2. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!