A karburátorban (porlasztó) pontosan mi zajlik le?
Ú nagyon csúnya dolgok zajlanak odabenn
Nem is részletezném
Ez pontos:
Ez meg nem pontos, meg nem is részletes, de talán érthető:
Marha egyszerűen fogalmazva, a csőben lévő vákuum (amit a dugattyú kelt a hengerben) magával szívja a benzint a fúvókán keresztül az úszóházból, így a motor benzin-levegő keveréket szív be,(megfelelő arányban) amit sűrítés után, a gyertya ezután szikrával begyújta az elegyet, amitől te repesztesz.
vákuumról szó sincs!
A helyes szó a depresszió.
jogos, de jelen esetben nem szakkifejezéseket keresett a kérdező :) gugli a depresszióra meg úgyis a mai divatbetegséget fogja kidobni, a vákuum azért valamivel érthetőbb, egyébként nyomáscsökkenésről beszélünk, maradjunk a magyarnál...
szóval a hengerben lecsökken a nyomás a kipufogás után, az alsó holtpont felé haladó dugattyú miatt, ezért a helyére gyorsan friss levegő áramlik a karburátoron keresztül, amihez a fúvókán blablabla nem írom le megint... :)
Nagyjából erről van szó. A motor működése depressziót kelt a szívócsőben, ezért a levegő elindul befelé a motorban. Út közben átáramlik a karburátor torkán, ahol van egy megfelelően szűkített keresztmetszetű szakasz, az ún. Venturi-cső. Itt felgyorsul és az ide bevezetett benzint felkapja, elporlasztja. Ez az alapelv, a többi részegység (fojtószelep, úszóház, alapjárati rendszer, kiegyenlítőrendszer, gyorsítószivattyú, hidegindító) azért felel, hogy a teljesítmény szabályozható legyen és a motor lehetőleg valamennyi üzemállapotban gyulladásra képes keveréket kapjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!