Műszerkapcsoló ágai?
Üdv!
Nem régiben vásároltam egy ilyen kis kapcsolót, amit sikeresen be is építettem a robogómba, ezzel kapcsolom be a szivargyújtót... nem ez a lényeg hanem nem igazán tudom pontosan hogy a kapcsoló lábai (3db) pontosan melyik a pozitív, negatív és a test.
Jelenleg csak a negatív és pozitív szál van rádugva így is hibátlanul működik, azonban a kapcsolóban található izzó nem ég. Az érdekelne ha a 3. lábat letestelem, akkor már a kapcsoló is fog világítani?
Várjál! Nem kap áramot!
Hiszen amíg nem dugsz fogyasztót a szivargyújtóba, addig nyitva van az áramköröd!
Melyik két elmenő szálra gondolsz? Bocsi csak már kicsit elvesztem a szálakban. :D
Igen egyébként nagyon jó dolog ez. Holnap tervezem az ülés alatti csomagtartó megvilágítását is. Hozzájutottam egy helyzetjelző izzó foglalathoz és felhasználom :D Nem sok értelme amúgy de ilyen nem sok robogóban van az biztos. Plusz, ha tudom akkor a térdidomban lévő tartót is megvilágítom valahogy.
az egyik szálat gondolom bekötötted középre, a másik amelyik a szivargyújtótól jön vissza azt meg az egyik szélsőre, na azt a szélsőt vidd át a másik szélsőre ami most üres. Mert a legtöbb ilyen kapcsolónál a középső láb az a direkt pont, az nem kapcsolt pont, oda kell kötni az aksit. A másik kettőnek kell lenni elvileg a kapcsoltaknak lenni.
Aprilia Gulliver, nekem van gyári csomagtér világításom! :P De a kesztyűtartómban nekem sincs :D Azt terveztem én is valamint egy szivargyújtó csatlakozót, de azt is a kesztyűtartón belül, mert amennyi vandál van képesek telenyomni valamivel :( Meg gondolkoztam távindítós riasztó beszereléséről is....
Na arra viszont nem emlékszem hogy most épp melyik lábon mi van, mert nem tegnap volt ez az akció.
Hát akkor tévedtem... :D
Emelt fizikát tanultam, de most meghazudtolom magam és megkérdezem, ha megbontom a pozitív szálat a kapcsolónál, és a bontott vezetékre rácsavarom a másik vezeték végét majd össze szigszalagozom, akkor van egy párhuzamosan kötött pozitívom elméletileg ugye? Így ezzel a kapcsolóval tudom kapcsolni a csomagtartó világításokat is.
Ha sorba kötöm az izzókat akkor kevesebb feszültséget kapnak mint 12V elvileg...
Tehát én meg vill szerelő volnék vagy mi xD
Neked az a kapcsolód pont jó a szivargyújtóhoz, de nem a legmegfelelőbb a csomagtérhez. Oda végállás kapcsoló kell, ami egy kis nyomógomb ami ha lecsukod az ülést, akkor nyitha az áramkört és nem világít az izzó csukott állapotban.
Párhuzamosan akkor kötsz, ha az akksiról jövő mindkét vezetéket elviszed az összes izzódhoz. Sorbakötésnél, csak egy szálat viszel a kapcsolótól az első égőig, ott az égő másik érintkezője még nem az akksihoz csatlakozik hanem a másik izzóra egyik érintkezőjére és végül úgy az akksi.
Tehát sorbakötés: poz-> kapcsoló-> első izzó -> második izzó -> majd a negatív. Ez neked nem jó mert akkor megoszlik a feszültség a két fogyasztón, az ellenállás mértékében, neked párhuzamosan kell, hogy minden 12V-ot kapjon meg.
Lehet kicsit össze-visszaság, de így nagyon nehéz leírni :)
De értem igen! :D
Viszont muszáj nekem az akksitól vinni a vezetéket, vagy megbonthatom valahol a vezetékeket? Nem mindegy, ugyanis úgy sokkal nagyobb szenvedés az idomokkal. :/
A kapcsoló nem gond, hogy kapcsolgatnom kell nappal nem is fontos hogy égjen az izzó.
Kérdezek még valamit... :D BA9S foglalatú izzó kell majd nekem, LED-del is működne a dolog, abból kisebb teljesítményű is világít úgy mint egy 4W-os izzószálas izzó. Így nem lenne annyira terhelve az akksi, csak ezért gondolkodom LED-ben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!