Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet egy autó üzemanyag...

Hogy lehet egy autó üzemanyag fogyasztását csökkenteni?

Figyelt kérdés
2013. okt. 24. 21:15
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Megfelelő guminyomás, felesleges teher kirakása, légellenállás csökkentése, városi közlekedésben jól megtalálni a sebességeket felesleges gázadások stb..
2013. okt. 24. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Legjobban ugy hogy,minél kevesebbet mész vele,és akkor ugy menj vele,ahogy a KRESZ könyvben keirták az üzemanyagtakarékos közlekedést.

A csodaszerek,amik forma1 es teljesítményt ígérnek 20%-os üzemanyagmegtakarítással,sajna nem használnak!

2013. okt. 24. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
ecotuning
2013. okt. 25. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
87%
Ha nem gyorsítasz, akkor kinél magasabb fokozatba kell kapcslni, valamint ha előre látod h meg kell állni, már messziről üresbe teszed. Ha befecskendezős autód van, akkor kb. 1500-as fordulatszám felett ha leveszed a gázt, akkor nincs befecskendezés. Én ezekkel a trükkökkel 1l-t takarítok meg.
2013. okt. 25. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Az én autóm mutatja az aktuális fogyasztást. Ebből elég sok mindent le lehet szűrni. Egyes és kettes nagyon sokat fogyaszt, igyekezni kell mielőbb nagyobb sebességre felváltani.

Tartani a sebességet, ameddig csak lehet, a legjobb a tempomat, mert az egyenletesen tartja a sebességet, az ember lába meg csak nyomja egy kicsit a pedált. Az autóm hatvannál, ötös sebességben 2,5 litert fogyaszt óránként (dízel). Ne félj ötösbe felkapcsolni már hatvannál sem, jobb lesz a fogyasztás.

2013. okt. 25. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
2013. okt. 25. 21:19
 7/10 anonim ***** válasza:

Az egyenletes sebesség nem a legjobb, a gyorsítás-kigurulás érezhetően hatékonyabb. Nézz körül hypermiling technikák között :)

De ha ilyenekkel nem akarsz játszani, akkor az alapvető dolog, hogy ne pazarold el a lendületed, kerüld a fékezést, ha lehet. Biztonságosabbá is teszi a vezetést, ha figyelsz előre, megfelelő követési távolságot tartasz (főleg az ok nélkül fékezgetős vezetők után)...

A motorfék is fék, az is kerülendő, ha nincs szükség arra a sebességcsökkenésre, amit okoz (ha motorfék nélkül pl. túlságosan visz a lejtő, vagy hamarabb meg kell állni, mint ahogy ki tudnád gurulni, akkor szükség van rá).

S természetesen a sebesség is jelentős tényező, de valahol meg kell húzni a határt, nem csoroghatunk gyökkettővel, csak mert pl. kisautónk van (persze van, aki azt teszi, azzal sincs semmi baj, amíg nem tart fel másokat s a saját idegeit sem roncsolja vele).

2013. okt. 27. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim válasza:
Modern dízelen NE csináljátok azt hogy 60 nál 5 ös, mert akkor igen hamar tönkre teszitek a kettőstömegű lendkereket, aminek a cseréje nem túl egyszerű, és nem is olcsó!!
2014. aug. 8. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim válasza:
nem jársz vele :D
2015. febr. 28. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Ha egy dízelnél túl korán váltasz 5 esetleg 6 fokozott még ha 1100 1300 al el is megy nem tesz jót neki!

Oké hogy használjuk ki a nyomatékot de inkább 1750 2000 közöt adják le a csúcs nyomatékot ha nagyon alacsonyan épp cska alapjáraton döcögünk akkor a kettőstömegű lendkerék tönkremegy a turbó nem dolgozik és a magasnyomású közösbefecskendező rendszer sem szereti

PD TDI TDCI dci HDi nek biztos nem jó

2016. aug. 29. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!