A dízel autók 2000-2500-as fordulaton érzik jól magukat?
Figyelt kérdés
azt tudom hogy nem kell őket pörgetni. De ha előzés van, vagy az ember egyszer-egyszer meghajtja abból lehet baj ?
2013. okt. 21. 17:31
1/9 anonim válasza:
hidegen nem szabad pörgetni, melegen semmi bajuk se lesz. a teljes nyomatékot meg 2000nél már leadják, ezért nem kell pörgetni.
2013. okt. 21. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Apumnak Mazda6-ja van (2012-es)és 2500 körül szokott váltani. Előzésnél, meg ha meghajtod egyszer-kétszer nem lesz semmi, ha tunád mi hányszor csináltuk. Mondjuk mi 5-5500-ig adtuk neki, nem fullra. De azért rendszert ne csinálj belőle.
2013. okt. 21. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Tartósan 3000 köröli fordulatot bírniuk kell. Előzésnél 4-4500 se probléma. Tovább felesleges pörgetni, mert már csak a hangja fog nőni.
2013. okt. 21. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Én néha kihúzatom 4000-ig is. Semmi baja nem lett ettől még. Sőt, legalább egy kicsit ki van égetve belőle a korom, ami nem hátrány.
2013. okt. 21. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Van, ami már alacsonyabb fordulaton is folyamatosan üzemeltethető, a váltó áttételezéstől függ.
Baja természetesen nem lesz tőle, ha előzésénél kipörgeted. Más kérdés, hogy meddig érdemes pörgetni.
2013. okt. 21. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 Dörmögő válasza:
Az hogy a diesel autó hol érzi jól magát az függ a motorra aggatott dolgoktól is.
Egy sima szívódiesel már 1500-as fordulaton is jól érzi magát, és megvan szinte a legnagyobb nyomatéka, és felesleges 3000-ig vagy affölé pörgetni mert ott már a nyomatékgörbe igencsak lejtös.
Egy hagyományos 1 turbós dieselnek azért már kell fordulat is. Ezeknél 2000 fölött érkezik meg a nyomaték, és ezeket is felesleges 4-5000-ig pörgetni. Úgy is dinamikusan lehet velük közlekedni ha akkor váltunk mikor már elég magas a fordulatszám ahhoz hogy a váltás után is 2000 fölé esik vissza a fordulat.
Aztán vannak a 2-3 turbós dieselek, aminek az a lényege hogy már alacsony fordulaton is jóval nagyobb erő van a motorban mint a hagyományos konstrukcióknál, de ezek is akkor a legdinamikusabbak mikor a legnagyobb turbó is dolgozik.
Átlag turbódizelnek a 2000-2500-as fordulat a legkényelmesebb, de a 4000-től sem lesz semmi baja. De a legtöbb turbódizellel már 1500-as fordulaton is lehet haladni (én nem szeretem igy használni), de ottvan az automata 3.0 TDI Audim, az mindig úgy vált, hogy lehetőleg 1000-res fordulaton legyen a motor. Bár abban már van nyomaték is rendesen.
2013. okt. 21. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Ha pedig részecskeszűrős a kocsi akkor néha nem árt pörgetni is hogy elinduljon a regeneráció. Tehát ne 2000 1/f alatti fordulattal menj mindig.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!