Szerintetek megéri venni egy 5-ödik generációs, kb 1997-2001-es évjáratú Volkswagen Passatot? Milyen fenttartási költségei vannak? Melyik motorral érdemes megvenni? (bővebben lent)
Én egyenlőre úgy látom, hogy a legoptimálisabb motor hozzá az 1.8-as szívó vagy turbó benzines.
Sokan jókat mondanak az 1.9-es TDI-ről, a PD TI-t viszont temetik.
Viszont mi a helyzet a nagyobb motorokkal, azok milyen kényesek? mint pl. a 2.3-as 5 hengeres benzin, a 2.5-ös V6-os turbódízel vagy netán esetleg a 2.8-as V6-os dízel?
Mindenki véleményét szívesen meghallatom!:)
Attól függ hol akarod használni és mennyit mész vele.
A TDI tényleg a legnyerőbb, bár ebben a korban már becsúszhat egy adagoló felújítás.
A fiatal PD az jó, az öreg leharcold PD az pénztemető, akárcsak az első generációs 2.5 V6 TDI.
Ha nem mész vele sokat, akkor jó lehet egy 1.8-2.0 benzines is. Ha sokat mész, akkor szerintem inkább TDI.
Igen, azt kihagytam, nem használnám túl sokat.
Szóval a 2.5-ös és a 2.8-as V6-os TDI-k nem ajánlatosak?
Passzolom a kérdést,ezt valami VW fórumon kellene megkérdezned.
Lehet én tévedek, de szerintem nem volt a VW-nek 2.8-as dízelje, viszont 190 lovas 2.8 V6 benzinese volt.
A 2.8-as benzines, igy azokban nem sok km van, elég megbizhatóak.
A 2.3-as különleges konstrukció, sokan nem ismerik, ezért kerülendő, egyébként gyönyörű hangja van ennek is.
Az 1.9-es TDI a nyerő, szerintem az sem baj, ha PD-s, de hogy nyugodtan legyél, legyen az adagolós TDI. Mindenki ért hozzá, alkatrész mint a tenger, fogyasztása nevetséges, főleg a cserében nyújtott teljesitményt is nézzük.
Az 1.8 benzin túl gyenge bele, irreálisan sokat fogyaszt.
Nekem a 2.0-ás sem kéne.
A #6. válaszban szinte minden benne van, annyival egészíteném ki, hogy:
1,6 benya egy vicc, nem is értem, hogy az miért és hogyan létezhet!? Bár gondolom az sem kérdéses, hogyha lenne 7-es BMW 1.0 literes motorral, tuti lenne aki azt is megvenné... A sima 1,8-as se sokkal jobb.
Marad az 1,8 turbo vagy a 2 literes szívó. Igaz más gyártótól, de volt hasonló méretű és korú 2 literes automatám - meg 18 literes fogyasztásom. Ha leveszünk 2 litert az automata miatt, másik 2-t mert hátsókerekes volt :), az még mindig 14, ami nem kevés. Úgyhogy olyat nem vennék.
Marad tehát az 1,8 turbo. És ha benzinesből vennél turbosat, akkor dízelből miért ne!? Hát persze, hogy vennél!! A legkisebb 90 Le-s is érzésre jobban fog menni a nagy(obb) nyomaték miatt, mint a sima benzinesek - mindezt fele akkora fogyasztással (5-6 liter). Ha jól emlékszem a 2000-es modellfrissítésig 115Le volt a max 1,9-es dízelből, majd utána lett 130 a B5.5 bevezetésével. Ezek, bár már PD-k, de ha nem voltak elhanyagolva ugyanúgy kimennek a világból. A 2 literes PD-kkel kell vigyázni (2005-től B6, de ott is inkább a Siemens PD elemesekkel - csak ezt sajnos sokan nem tudják és úgy szidják az összes PD-t...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!