Első kocsinak Opel Vectra?
Benzinesei picit többet esznek mint az átlag, még az 1.6-os is megeszi a 10 litert városban. Viszonylag megbízható benzinmotorok, csak szeretik csipegetni az olajat.
Dieselből az 1.7-es diesel elég megbízható, japán Isuzu fejlesztésű turbós diesel motor van benne. A 2.0 és a 2.2 dieselek az opel saját blokkjai, és hajlamosak az adagoló meghibásodására, aminek javítása 150-200 000 forint.
1999 elején ráncfelvarrást kapott, ami leginkább külsőségekből áll, kényelmi funkcióban annyi hogy a ráncfelvarrás előttiekben nem állítható a kormánymagasság.
Vectra révén viszonylag elég jól felszerelt volt a maga korában. Vannak tempomatosok, elektomos ablakemelő, elektromos fényszóróállítás, állítható magasságú ülések, ABS, kipörgésgátló, állítható biztonsági övek, légzsákok, 500 literes csomagtartó (lépcsőshátúnál is), szervó, klíma, elektomos tükrök stb.
Mivel opelről beszélünk így meg kell említeni a rohadást. Hátsó sárvédőívek és az ajtók aljai amiket meg kell nézni. Olvastam már a csomagtér állítólagos rohadásáról is, de azzal még nem találkoztam.
Ha fiatalosan, dinamikusan szeretsz vezetni és erre áldozol anyagilag a benzinkúton akkor az 1.8-as vagy a 2.0-es benzineset keresd. Ha számít hogy mennyit eszik a kocsi akkor dieselt válassz, abból is kizárólag az 1.7 TD-t keresd.
A hátsó sárvédőívet kompletten lehet cserélni, ára kb 18.000 forint, plusz legalább mégegyszer ennyi a színre fújása. De ha nem igazán látsz rajta rohadást vásárláskor akkor az neked még éveket kibír javítgatások nélkül. Lehet hozzá kapni javító ívet is, de azt hegeszteni kell, és a hőhatás miatt az a későbbiekben még könnyebben korrodál. Kicsit részrehajló vagyok a típussal kapcsolatban, én is ilyet vettem 1.7 TD motorral. Nem gyorsulgatásra való, viszont nem szoktam óvatoskodni a gázpedállal csak azért hogy spóroljak fél litert, és így is a városi fogyasztásom 6.5 liter körül van. Ammiennyi pénzt leírtál annyiért már kaphatsz szinte full extrás változatot. A 99 utániakat keresd ha lehet, de egyébként jók a 99 előttiek is.
(csak így zárójelbe ha egy kicsit utánajársz sofőr ismerősöknél akkor találhatsz gázolajat 300 forint körül is.)
A rozsdás részek kijavításának összege attól függ hogy elég e csak glettelni és újra festeni,vagy pedig annyira rohadt hogy márki kell vágni az elrohadt részt és új lemezt kell hegeszteni a helyére.De ennek a javításnak az összege attól is függ hogy hány helyen van rohadás a kasztnin.De maszek karosszéri lakatos pl egy sárvédő ívet 25-30 ezer ért cserél,de ez már olcsónak számít.
Még valamit nem hosszú első kocsinak miért lenne az, az autó méretét hamar meg lehet szokni.
Inkább 500 körül gondoltam a diesel vectrát. Ha van pénzed B vectrára akkor én nem gondolkodnék a helyedben az A vectrában. Esetleg annyit tudok mondani hogy az 1.7 TD ugyanaz a motorblokk mindkét típusban.
Egyébként B vectrában a ferdehátú nem rövidebb tudtommal a lépcsőshátúnál, csak a ferdehátúnál a csomagtérajtó a hátsó szélvédővel együtt felnyílik. Így nagyobb keresztmetszetű csomagokat is kényelmesen be lehet pakolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!