Ha van váltózár a kocsiban úgyis eltudják lopni?
Nem a márka a lényeges, hanem hogy éppen jó biznisz-e ellopni, azaz van-e rá kereslet? A legtöbb lopott kocsi alkatrészekre szedve végzi, mert sokkal olcsóbb a lopott kocsik bontott alkatrésze, mint a gyári új.
Jól mondják, ellophatatlan autó nincs. Ahogy az autótolvaj mondta a Friderikusz-műsorban: "Szólok a havernak, odaáll a trélerrel, és már visszük is."
Csökkenti az esélyét hogy pont a tiédet viszik el, de ha nagyon akarják attól még ellopható. Fölrakják egy trélerre és kész. Vagy a motortérből kiakasztják a váltórudazatot és mér el is vontathatják. Vagy még egyszerűbben valaki beül kinyomja a kuplungot és úgy húzzák el.
De ettől még nem haszontalan eszköz. Én is most ősszel szerettem volna beszereltetni az autómba (Astra). De ez most csúszni fog egy kicsit. Közbe jött egy 200.000Ft-os lendkerék és kuplung csere.
Nekem eddig a három autómból kettőben volt. Az elsőnél még nem is hallottam róla, hogy van ilyen. A harmadik kocsit pár napja vettem, bele is rakattam, pedig az árának tíz százalékába került (40e-400e).
Ha egy olyan autót akarnak lopni, mint a tiéd, és van benne, jó eséllyel továbbmennek a következőbe, amiben nincs, és így kevesebbet kell vele szarakodni.
Ha konkrétan a te autódat akarják ellopni, akkor el is fogják. Max. megvárják, míg beülsz, beszállnak melléd, nyakadhoz a kés és elviszik a már menetkész járó motorú autót - mondjuk ez már rablás.
Szerintem megéri, kombinálva mondjuk egy immobiliser-ral, vagy egy rablásgátlóval (amibe kódot kell beütni minden ajtónyitás után, vagy leállítja a kocsit).
Ez a "majd a lámpánál kiszednek az autódból" meg a "felrakják a trélerre" feltételezés filmben látott mítoszokon alapul. Nyilván volt már rá példa, de az autólopások elenyésző része történik trélerrel vagy szó szerinti rablással. Egy drága luxusautónál már érdemes kockáztatni, de a Fiesta nem ez a kategória (és ezzel nem leszólni akarom!!)
A váltózár egy jó dolog, de azért nem árt, ha van mellette más is.
Ami engem illet, az elektronikus védelmeket kerülném, vagy ha már ebben kell gondolkodni, legyen valami egyedi. A váltózár azért jó, mert mechanikus: dolgozni kell a kiiktatásával, ami nem 5 perc. Én egyszer szemtanúja voltam, ahogyan egy hivatalos beszerelőműhelyben kiszednek egyet (elbarmoltak valamit és cserélni kellett). A szerelő srác, aki úgy ismeri a szerkezetet, mint a tenyerét, szépen megizzadt, mire kiszerelte, eltartott vagy fél óráig, úgy, hogy ezt nyugodt körülmények között egy felszerelt műhelyben csinálta.
A váltózárakat ugyanis úgy szerelik be, hogy magát a szerkezetet négy olyan csavarral rögzítik, aminek meghúzáskor beszakad a feje, mégpedig úgy, hogy 4 kúpos alakú csonkot hagy maga után, ami nehéz lefúrni. A mai váltózárak bump key módszerrel nem nyithatók, tehát marad a szétakasztás (ami megelőzhető egy jó minőségű motortérzárral).
Ellophatatlan autó nincs, ez köztudott, de a váltózár az árához képest egy jó megoldás: növeli annak esélyét, hogy ha meglátja a tolvaj, inkább tovább sétál és két sarokkal arrébb talál egy másik, könnyebben elvihető autót.
"Nyilván volt már rá példa, de az autólopások elenyésző része történik trélerrel vagy szó szerinti rablással."
Ez így van, de a kérdés az volt, hogy úgy is el tudják-e lopni?
Erre a válasz: IGEN, úgy is el tudják lopni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!