Rosszul lehuzot hengerfej milyen problemakat csinalhat a motorban?
A rosszul lehúzott hengerfej kétféle lehet: vagy nincs eléggé lehúzva, vagy nem sikerült betartani a csavarok meghúzási sorrendjét, ezért feszül a hengerfej.
Ha nincs eléggé lehúzva a hengerfej, hamar ki fog égni a hengerfejtömítés. A motorban zajló égés során a keletkező nagy nyomású, forró gáz mindenáron meg akar szökni, de jó esetben ezt nem tudja megtenni, ezért lenyomja a dugattyút, te meg örülsz, hogy megy a motor. De ha nincs eléggé lehúzva a hengerfej, a gáz előbb-utóbb megtalálja magának az utat kifelé. Nem nyílik előtte négysávos sugárút, csak apró résen tud kifelé süvíteni, de a kis résen nagy sebességgel áramló kipufogógáz tud a legjobban rombolni (lásd: túl kicsi szelephézag a kipufogóoldalon - pont ugyanez történik). Ha nincs eléggé lehúzva a hengerfej, nincs meg a kellő nyomóerő a hengerfejtömítésnél, nem zömül és nem tömít eléggé, a hengerfej és hengerblokk sem támasztja kellő mértékben. A kipufogógáz végül győzni fog, megszökik, aztán rombolja a tömítést és a hengerfej vagy a hengerblokk síkolt felületeit (attól függ, hol szökik meg). Meg az is lehet, hogy a meleg motoron kitáguló hengerfej mellett a víz vagy az olaj is megtalálja a maga útját a víz- és olajjáratokon kívülre.
Ha nem megfelelő a csavarok meghúzási sorrendje, a hengerfej tekeredik, feszültség van benne. Mikor a motor eléri az üzemi hőfokot, a hengerfej tágul, a feszültség tovább nő - és lehet, hogy nem úgy oszlik el, ahogy a mérnökök kitalálták. A feszülő hengerfej meg nem fog örülni a munkaütemek során alulról jövő dögönyözésnek, aztán el fog vetemedni. Olyasmi ez, mint mikor túlmelegedik a motor: eltekeredik az öntvény és nem fog tömíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!