Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor fognak áttérni az...

Mikor fognak áttérni az emberek nagyrésze elektromos autókra?

Figyelt kérdés

Azt olvastam utána, hogy valami tök olcsó árammal tölteni a kocsit, sokkal de sokkal olcsóbb mint benzinnel, dízellel, és környezetet nem szennyezi stb. Egy hátránya, hogy ilyen hosszú több száz kmes távokra annyira nem jó elmenni a kocsival.

Mikor fognak az emberek javarészt áttérni erre a megoldásra?

Már ha fognak. Gondolom nem fogja holnaptól senki eladni a kocsiját, hogy vegyen egy elektromos autót, de azért mégis. van rá esély, hogy az emberek hamarosan elektromos kocsival közlekedjenek?



2013. okt. 16. 18:17
1 2 3 4
 11/35 anonim ***** válasza:

Léteznek már nagyon fejlett akkumulátorok is.

Csak még kísérleti stádiumban vannak:

[link]


Van egy másik fejlesztési irány is, ami nem az akkumulátort érinti, hanem magát a villanymotort. A villanymotor áramfelhasználását is lehet optimalizálni. Például a számítástechnikában a hűtést végző ventilátor motoroknál volt már olyan fejlesztés, hogy azon a ponton, ahol éppen nem végezne munkát az áram, lekapcsolgatja egy elektronika. Lényegében ki/be kapcsolgatja a motor elektronikája az áramot, így spórol.


Még bőven várni kell arra, hogy az elektromos hajtás olyan elterjedt legyen, mint a belsőégésű motorok.

2013. okt. 16. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/35 anonim ***** válasza:

Majd akkor, amikor 1 töltéssel 500-600 kilométert el tudnak menni, nem kis szappantartók lesznek mint amilyen az új BMW i3 is és nem utolsó sorban elérhető áron lesznek értékesítve. Most mégis ki venne elektromos "autót" (ami kb alig nagyobb mint egy smart) 10 millióért a hardcore környezetvédőkön kívül. Amúgy ezek az autók se védik sokkal jobban a környezetet mint az otto motoros autók. Annyi hogy nem a városban lesz büdös, hanem az erőműnél. (kivéve ha atomerőműről van szó)

Ja és most jut eszembe. A másik nagy gond ezekkel az autókkal hogy rengeteget kell várni mire feltöltődnek. Vannak Európában olyan gyors töltő "kutak" ahol fél óra alatt 80%-ra fel lehet őket tölteni, de ezek ritkák is, megvalósíthatatlanok egy normál háztartásban és még így is lassabbak mint bel löttyinteni az autóba 30 liter benzint. Viszont vannak már kísérletek nanotechnológiával készülő akkumulátorokkal. Elvileg ezeket nagyon hamar fel lehet tölteni és nagyon gyorsan nagyon nagy áramot is képesek leadni. Bár mire ez a technológia használható és olcsó lesz addigra szerintem minimum 2050-et fogunk írni.

2013. okt. 16. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/35 anonim ***** válasza:
Léteznek ugye napelemek, akár a háztetőre is telepíthetőek és már működnek is. Nap-hő erőművek. Szélerőművek. Mire elterjednek az elektromos autók, jobb, hatékonyabb, környezetbarát akkumulátorok (lásd az oldal tetején a hozzászólásban a linket) ezek is elég elterjedtek lesznek ahhoz, hogy akkor már ne lehessen belekötni a környezetszennyezésbe.
2013. okt. 16. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/35 A kérdező kommentje:
Ohhh... :( Pedig a sci-fis filmekben mindenhol elektromos autók repesztenek. Akkor erre aztán várhatok... :(
2013. okt. 16. 18:42
 15/35 anonim ***** válasza:
Amíg lehet én benzinnel járnék aztán LPG v Etanol
2013. okt. 16. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/35 schocko ***** válasza:
Vannak nagyobb elektromos autók is, az i3 sem kicsi, a Nissan Leaf se, nem beszélve az Amperáról vagy a Teslákról... a VW is ugyanazokba a kasztnikba teszi az elektromotorjait, mint amiket más motorokhoz használ (Up, Golf)...nagyon is jól gyorsulnak, általában jobban is, mint a többiek (i3 0-100-ig 7,2 mp)...a fő gond az akkumulátorokkal van, amelyek nagyon drágák, ezért vannak gyártmányok, ahol csak az autót kell kifizetni, az aksit viszont lízingelni lehet...vannak már eredmények a töltés gyorsításával, ahol szinte pillanatok alatt feltölthetőek az aksik, viszont ezekhez még kell pár év...
2013. okt. 16. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/35 anonim ***** válasza:

"Nem gyorsul rendesen, csak kényelemes csordogálni lehet vele, ami fökétn hosszabb út esetén nem túl jó dolog. "


Te még sohasem ültél elektromos autóban, igaz? :) Pont a gyorsulása az, ami letaglóz: egy átlagos elektromos rendszerű autóhoz hasonlítható gyorsulásra legfeljebb egy tuningolt benzines turbós német gyártmányú sportkocsi képes. A villanymotorral hajtott járművek ugyanis nulláról is csaknem ugyanazt a nyomatékot képesek produkálni, mint max fordulatszámon; ez nagyjából jelenleg megegyezik egy másfél literes, benzines, turbós autó 3500-as fordulatszámán leadott nyomatékával. Álló helyzetből kb. 3-5 sec alatt gyorsul 100 km/h-ra, ami igen jó eredmény még egy mai korszerű benzinmotoros autótól is. És ez az átlag, nem a csúcsteljesítmény! Még egy egyszerű Priussal is a forgalomban lévő autók 95%-át lefőzöd gyorsulás szempontjából.


Két nagy akadály van: egyrészt a baromi nehéz rendszer (akkumulátor-tömeg), valamint a viszonylag rövid távú használhatóság. Egy banzines autó átlegban kb. 600-800 km-t tesz meg egy teljes feltöltéssel, egy diesel üzemű +200 km-t; ezzel szemben egy tisztán elektromos autó 100-300 km-t képes megtenni egy tankolásból. Ha ezt sikerülne felhozni a fosszilis üzemanyagot használó autók szintjére, akkor semmi probléma nem lenne az elektromos autókkal. Ezután mér csak két nagy probléma állná útját az e-autók elterjedésének: egyrészt, hogy nem tudsz magaddal vinni plusz üzemanyagot, másrészt, hogy 5 perc alatt bármennyi energiát tudj tankolni az autódba. Ezek viszont már csaknem a részletkérdés kategóriába esnek az egy tankolásból megtehető kilométerek számának problémájához képest.

2013. okt. 16. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/35 anonim ***** válasza:

Remélem soha! Te lány vagy? :D Olvass még, mert nem tudod a tényeket csak a zöldpropagandát.


VAN egy dolog amit a sok greenpeace-es idióta és zöldvilág fan ELFELEJT. Az akkumulátor elkészítése, öregedés utáni tárolása, megsemmisítése, összeszerelő üzemig való elszállítása és magának az elektromos áramnak a megtermelése is környezetszennyező.

Legjobb példa erre a Prius nevű förmedvény. Hibrid,jaj de jó, csakhogy az akkumulátorait átszállítják a fél világon, mire eljut az összeszerelő üzembe. És mivel szállítják? Kamionnal és repülővel vagy hajóval. És ezek mivel üzemelnek? fosszilis üzemanyaggal. Mind zabálja az üzemanyagot,a repülő pláne, ráadásul a repülőre nem vonatkoznak a környezetvédelmi előírások úgy mint az autókra. Egy repülő többet szennyez, mint egy parkolóháznyi autó. A kamionok nem szennyeznek már annyira, de legalább zabálják az üzemanyagot. Egy hajó szintén szennyez. Tehát mire a "zöld" Prius akkumulátorait átszállítják a világon, annyit szennyeznek vele, mintha a Prius is normális autó lenne. Vagyis az egész becsapás.


Olcsó az árammal való üzemeltetés és jó lenne ha mindenki ilyen autót használna? Ez is megcáfolandó. A század elején, amikor alig volt autó az utakon, vagy később is, olcsó volt a benzin, szinte ingyen adták. Amint jöttek az üzemanyagválságok, meg egyre több lett az autó, egyre inkább felment az ára. A jelenlegi helyzet Kínának és Indiának köszönhető, miattuk van a jelenlegi árrobbanás. Amíg alig használ valaki elektromos autót, addig ingyenes a "tankolásuk", de amint mindenkinek lesz, az sem lesz ingyenes és az energia drágulni fog, vagyis a háztartási villanyszámla is magasabb lesz.


És az is az elektromos autó ellen szól, hogy megjavítása nehézkes, kényes műszer, nem lehet házilag barkácsolni ahogy egy mai autónál. És hagyjuk az érzelmeket, hogy a mobilom és az autóm nem üzemeljen ugyanazzal az üzemanyaggal, meg hogy egy autó az duruzsoljon és ne zúgjon mint egy porszívó. Hagyatkozzunk a tényekre. Nyomatéka kevés, hatótávja gyenge, borzasztóan drága.


Úgyhogy nem szabad hinni a propagandának, minden csak reklámfogás.

2013. okt. 16. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/35 anonim ***** válasza:

Személyes meglátásom:


Akkor fognak áttérni,ha ;

1.a többi üzemanyag már irreálisan nagy lesz.

2.ha drasztikusan növekedik a(z) hatótávja 1 töltéssel ,magyarul min.500-1000km/töltés.

3.Ha a lemerült autót töltőállomás nélkül is lehet tölteni,magyarul lesz több száz km-re elég vésztartalék,illetve valami megoldás pl.: generátoros pótakku.

4.ha a töltési idő nem 4-6 óra lesz,hanem percek alatt elvégezhető,magyarul gondolok itt extrém gyors "tankolásra",vagy az akku ami az autóban van az kivehető és pénz fejében kicserélik a merült ,bizonyíthatóan jó állapotú akkut teli akkura,vagy más megoldásra!

5.ha a töltőhelyek száma közel annyi lesz,mint a benzinkútak száma!


Mert akinek nincs pénze ,az is átfog térni rá,mivel nem m1,hogy 400-1000ft/100km vagy 6000-10,000/100km ,vagy is már csak az üzemanyagon megspórolható az autó ára,a hitelt megfogja érni,ha a többi szempont is ideális lesz.


Magyarul mint a benzin/dízel és egyéb gyorsan tölthető (tankolható) autók ,az elektromos is pikk-pakk idő alatt tölthető lesz,és váratlan helyzetben amikor messze van 1-1 töltő állomás akkor is "tölthető marad"

2013. okt. 16. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/35 anonim ***** válasza:

TOK OLCSO arammal?

KORNYEZETET NEM SZENNYEZI?

1 meg az elektromos bico is huzta az aramot... Mit vehet fel 1 boszme akksi, ami par szaz km t elmenne?

Es ne ird napelemet, mert kb a szinten tartasra se eleg...

Nem szennyez, szted a villany hogy termelodik? Szuretelik?

Atom, szen eromu, sajnos a szel eromu meg egyebek, meg gyerek cipoben vannak...

V8 hangot meg majd a hangszoro adja mi :D

2013. okt. 16. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!