Baj az, ha az autót sebességben hagyom parkoláskor a lejtős úton, és nem marad stabilan, hanem vissza löttyen egy párszor tíz centiket?
Gondold végig. Ha sebességben hagyod, nem szakad meg az erőátadás a hajtásláncban. A lejtőn gurulna le az autó, a hajtáslánc mechanikai súrlódása, a hengerekben lévő kompresszió tartja meg. De ha elég meredek a lejtő, és nehéz a jármű, felborul az egyensúly, és a nehézségi erő leküzdi ezeket az ellenállásokat, s megmozdul a jármű. Hiszen motorfékezéskor is ez történik.
Karban kell tartani, hogy biztosan fogjon és behúzni a kézi/rögzítő féket.
Az előzőhöz még annyit tennék hozzá kiegészítésnek, hogy ha például dombnak felfele állsz meg, egyesben hagyod a váltót, a kocsi hátrafelé kezd el kúszni a motort a visszahajtás a normál üzemi forgásiirányával ellentétesen fogja forgatni, ami károsíthatja a motort, de legalábbis nem tesz jót a vezérműnek.
Az meg tévhit, hogy ha nem használod a kéziféket akkor nem megy tönkre, ha nem használod be fog "rohadni".
Konkrét példa: Annó egy cégnél egyik tavasszal egy időben kaptunk egy kollégával azonos típusú új kocsit.
A kolléga saját bevallása szerint parkoláskor csak sebességben szokta hagyni a váltót és soha nem húzta be a kéziféket, ennek az lett az eredménye, hogy egy szép téli napon amikor egyszer valamiért egyszer mégis be kellet behúznia a kéziféket, az úgy is maradt amikor ki akarta engedni.
Kénytelen volt alámászni, és a fékkulcsoknál fogva vissza rángatni alap helyzetbe ahhozhogy el tudjon indulni.
( és ha ez nem sikerült volna tökéletesen és el tudott volna ingulni félig behúzott kézifékell, akkor leégett volna a fék.
2-es
nem biztos hogy azért nem bírta kiengedni a kéziféket mert előtte sose használta, hanem télen nem igazán szabad behúzni, mert pár perc vagy pár óra alatt befagy és azért nem lehet kiengedni, szerintem egy olyan napon ami száraz és van legalább +1 fok azon a napon eltudott volna indulni nem ragadt volna be! télen nem szabad behúzni a kéziféket, télen csak sebességben kell hagyni és ha gurulászni kezd az autó akkor ki kell támasztani a kerekét!
kérdésre válaszolva, ha lejtős az út és sebességben mozdulgat 10 centiket, akkor előfordul hogy megmozdul és nem áll meg, a kompresszió próbálja fogni, de megy 2-3-szor 10 centit és már be is gyorsulhat és akkor nem áll le! ezért ha gurulászik akkor ki kell támasztani
"Az előzőhöz még annyit tennék hozzá kiegészítésnek, hogy ha például dombnak felfele állsz meg, egyesben hagyod a váltót, a kocsi hátrafelé kezd el kúszni a motort a visszahajtás a normál üzemi forgásiirányával ellentétesen fogja forgatni, ami károsíthatja a motort, de legalábbis nem tesz jót a vezérműnek. "
Ez mekkora baromság...
Annak idején a kétütemű Wartburg olyan szépen megindult sebességben, hogy öröm volt nézni. Nincs ugye vezérlés, kisebb a súrlódás, a relatíve nehéz autó, háromhengeres motorjában. És szépen, szakaszosan, elgurult nagyobb lejtőn.
A kéziféknek nem szabad befagynia. A szocialista autóknál ugyan előfordult ilyesmi, de egy mai autónál nyugodtan be lehet húzni télen is. Esetleg ha nagyon sokat áll, berozsdásodhat a huzal egy idősebb járgánynál. Én teherautóhoz vagyok szokva, sosem hagyom sebességben, csak a kéziféket használom, arra találták ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!